{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Foder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
jeg har en kanon dejlig DV hoppe, som jeg har haft i 5 måneders tid nu. Hun har skiftet en smugle adfærd, og er blevet en smule sur anlagt. Hun har hele tiden været hoppet, men det er dog blevet lidt mere voldsomt.
har diskuteret med nogen forskellige om, hvad det kan komme af.
Vi kom frem til det kunne måske have noget af gøre med det foder hun får. Hun får valset havre, har læst noget om, at det ikke er alle der kan " tåle" det.
Ville høre om der var nogen, som kunne anbefale noget godt og billigt foder, man evt. kunne prøve på hende.:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder.
  • #1   9. feb 2016 Ville give travo, som er vitaminer og mineraler, og lucerne. Det skulle være skånsomt, også for varme heste smiley - det er det min hest skal have, når hun kommer hjem.

  • #2   9. feb 2016 Jeg bruger sort havre der er ikke lige så meget sukker i, så det kunne være en mulighed

  • #3   9. feb 2016 Hvor meget er den på fold? og hvor meget hø/wrap får den i døgnet?
    Angående foderet så afhænger en anbefaling af noget af hestens huld (hvor let/svær er den at holde huld på) og aktivitets niveau.

    Dog vil jeg anbefale af vitamin/mineral enten horselux multivit eller salvimin grøn.


  • #4   9. feb 2016 Er det periodevis den har ændret sind eller er det mere konstant? Tænker om det kan være hormonelt, både i forhold til at du ikke har haft den så længe og derfor måske ikke kender den så godt hormonelt endnu, især set i lyst af det tidspunkt du har købt den og den lyse tid vi går i møde.

    Alternativt kan det naturligvis også være ændrede rutiner fx fold vs. boks og som du selv er inde på kan det skyldes foderet.

    Jeg ville dog ikke tøve med at tá kornet fra den, men vær obs på om den holder huld, i såkaldte må du tilføre FE i anden form, naturligvis helst mere grovfoder, men fiberpiller, olie, lucerne, osv kan være alternativer.


Kommentér på:
Foder.

Annonce