{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Venlig kritik {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

Jeg ser så mange tråde herinde og i facebookgrupper, som går helt off topic, fordi vi hestemennesker - ja, det er vist generelt - har svært ved at holde vores mening for os selv, når vi ser et billede eller en video :b

Jeg tænker, at nu er tiden til at have en tråd, der rent faktisk handler om at dele vores mening om hinandens ridebilleder!
"Reglerne" er enkle. Vi skal bare holde tråden i en venlig tone, og ellers er det helt OK at kommentere på alt, vi ser! smiley
Eventuelt kan man lige pifte sin kritik op med en positiv bemærkning.
Og når man lægger et billede op, kan man lige fortælle, hvad man selv ser på sit eget billede. smiley

Her er mit eget ridebillede. Jeg synes ikke, det er perfekt. Jeg er ked af, at hun støvsuger sådan på billedet, men det kan hun godt komme til at gøre nogle gange. Ellers ser jeg en hest, der er tilpas ved situationen, og som har bagparten OK med ift. hovedholdningen. I øvrigt første gang jeg red i denne sadel! smiley

Lad mig se jeres billeder! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venlig kritik
  • #1   21. feb 2016 Jeg synes det ser ud til at være en god begyndelse Madsen. Det der skal nok blive godt før eller siden smiley

Det var da det begyndte at fungere, når jeg red bidløst. Hvor hun ikke gik med snotten i vejret smiley

profilbillede
  • #2   21. feb 2016 Min dejlige savnede pige smiley

profilbillede
  • #3   21. feb 2016 Hippie
    Tak for det, det håber jeg også! :b
    På dit billede ser jeg en afslappet ekvipage. Jeg synes, din hest ser helt afspændt ud - og du ser i øvrigt også helt tilfreds ud. smiley Og så løse tøjler - det kan jeg jo godt lide smiley

Fie og Ponybanden
    På dit ser jeg en hest, der ser ud til at gå stabilt og for fine løse tøjler. Hun ser ud til at koncentrere sig om sit arbejde! smiley Hun kunne måske trænge til at arbejde lidt mere, for hun er lidt til den runde side!
    Jeg så her den anden dag, at du leder efter en ny hest, og da gik det op for mig, at det er flere måneder siden Lima blev aflivet. Det er jeg ked af! smiley

• #4   21. feb 2016 Jaa hun var tyk, men det skyldtes desværre nok en sygdom vi ikke vidste hun havde smiley snøft - men tak ! smiley

• #5   21. feb 2016 Øv hvor trist. Var det den der EMS, jeg læste, hun havde? smiley

• #6   21. feb 2016 Nej hun havde ikke ems smiley vi ved ikke hvad det var men vi tror det var noget med hendes tarme fordi hun blev aflivet pga hendes Tarm system var kollapset smiley

• #7   21. feb 2016 Også var hun psykisk syg oveni.. Så det var det bedste for hende at få fred

• #8   21. feb 2016 Vil gerne være med men da jeg er på mobil kan jeg ikke uploade et foto. I kan evt. Kigge på Sass profil? Synes det hele ser super ud. :))

• #9   21. feb 2016 Åh, det lyder heller ikke rart, Fie... Psykisk syg hvordan?

• #10   21. feb 2016 Tror bare hun havde oplevet for meget til hvad hun kunne bære, så nogle gange sagde det bare klik også blev hun umulig og livsfarlig ligemeget hvor rolig hun havde været dagen inden smiley

• #11   21. feb 2016 Alli på en tur, hvor hun var så frisk at hun lige måtte brænde noget energi af.. smiley

profilbillede
  • #12   21. feb 2016 Har dette billede fra i sommers smiley

profilbillede
  • #13   21. feb 2016 Dette er det eneste billede der er af os i bevægelse.. Taget 1 1/2 mnd ind i tilridningen. Så her har vi ikke travet ret længe.
    Tindur er meget opmærksom på noget foran os og lige efter dette billede blev taget kaster han sig rundt, bukker og flygter fra noget "farligt" smiley
    Jeg læner mig ellers for meget fremad med overkroppen.. smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #14   21. feb 2016

profilbillede
  • #15   21. feb 2016 Jeg vil da også gerne give et bidrag eller to med.

Her ses min gamle pony, Bonette og jeg sammen til et stævne. Og jeg ved ikke helt selv hvad jeg synes, ud over at rytteren nok lige fik klemt ponyen godt sammen i galoppen. Her kigger jeg både på haleføringen og rytters opstilling. Men ja, hvad ser i?

profilbillede
  • #16   21. feb 2016 Og her, ja, der synes jeg jeg ser en glad hest som virkelig er i sit es. Dog har jeg som rytter en anelse for meget i hånden, og hesten måske en anelse ulydig på tempoet, men alt i alt en arbejdsglad hest.

profilbillede
  • #17   21. feb 2016 Taget sidste forår smiley synes selv jeg sidder fuldstændigt åndsvagt med de hænder.. Disa går heller ikke helt nok på bagparten og mangler lidt energi her. Men ellers er jeg glad for billedet. Da det blevet tager var hun nemlig dejligt afslappet og rimelig koncentreret smiley
    Til jer andre, det ser da skide godt ud! smiley synes nu også det er lidt svært at give kritik på et billede, men det ser generelt rigtig godt ud smiley
    Og Fie - er ked af at du har mistet din hest smiley

profilbillede
  • #18   21. feb 2016 Mette&Alli
    Jeg ser en fin hest i noget, jeg vil mene, er et godt tempo! smiley Ser ud som om der er fart på - masser af fremdrift! Og så ser hun egentlig ellers ret afslappet ud...
    Noget andet, jeg lægger mærke til, er at du rider med én hånd! Det synhes jeg er mega sejt! Det overskygger hele billedet, haha - jeg er så fascineret af dem, der kan. smiley

Sasha
    Jeg lægger mærke til, at din hest har en virkelig lækker farve og man... Woooow! smiley Udfra billedet synes jeg, at den har bagparten godt med sig, og den ser egentlig ud til at være i bæring. Jeg synes bare også, at den ser lidt spændt ud i måden den holder hovedet på, og jeg ved ikke helt, men jeg tror måske jeg spotter en underhals - så jeg er måske lidt selvmodsigende, men jeg ved heller ikke helt, nu når det er tølt. Det er jeg ikke vant til at se! smiley

TT
    Synes det er ærgerligt, at billedet er så småt smiley Men udfra hvad jeg kan se, så synes jeg, at det er rigtig flot klaret efter kun halvanden måneds ridning.. Enig i det med at du læner dig lidt langt fremad, og umiddelbart ser han også ud til at være lidt på forparten, men sådan ser al begyndelse jo ud. I hvert fald dét, jeg mener, er en god begyndelse. :b

Sussi - Zidane
    Min første tanke er, at din hest har en vildt lækker man på billedet. :b Skulle jeg gå mere i dybden, kunne jeg ønske den ikke var sådan bag lod, men det er også lidt svært at bedømme, hvor meget det egentlig er, når den ikke ses direkte fra siden. smiley

Line Brahms
    Det er et svært billede... Jeg ved faktisk heller ikke lige, hvad jeg synes? Tror jeg vil kigge med og se, hvad andre skriver om det! smiley

• #19   21. feb 2016 Han har tedens til at ligge sig dybt især i galoppen så det er ikke helt galt smiley her et i trav fra samme dag hvor han er fin mangler dog at få røven ordentligt med ??

profilbillede
  • #23   22. feb 2016

profilbillede
  • #24   22. feb 2016 Sjov tråd!
    Ved ikke hvor godt I kan bedømme ud fra her, ellers må jeg smide et andet op ^^.
    Ligger med mobilen, så I andre får lige svar i morgen når jeg er på computer!

Hvad jeg selv ser på billedet er en elendig opstilling fra rytteren, på grund af manglende støtte fra sadlen, og lidt for meget vægt i tøjlerne.
    Jeg ser en arbejdsinteresseret hest som gør hvad hun kan for at tilfredsstille rytteren og gøre sit for at gøre hvad der bliver bedt om. En hest der ligger sig lidt for meget på forparten og som godt måtte komme lidt mere "op" :).

profilbillede
  • #25   22. feb 2016 Jeg har desværre kun det her screenshot fra en video - til gengæld har jeg videoen lige her, hvis det har interesse http://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/354925-dressurkursus_af_berider_andreas_larsen

Jeg synes selv, det er et fint "billed". Hun ser fokuseret, afslappet og afventende ud --> hendes øre hænger ud til siden. Tyngdekraften er fjernet fra forparten, bagparten er rundet --> vi er ikke i nærheden af bæring endnu, men det lover godt, når man kigger på dette billed. Halsmusklen er fin tydelig og rund, og generelt ser hendes muskulatur og vægt fornuftig ud. Og så synes jeg, at jeg har en udemærket opstilling smiley

profilbillede
  • #26   22. feb 2016 Nogle rigtig gode kritikker i kommer med..:)

her er mit billede.
    jeg ser en hest i perfekt balance med en god form i kroppen og ser at hesten har gode aktive bagben som kommer ind under den. Jeg ser en velmuskuleret hest som er samarbejdsvillig og nyder sin træning. samtidigt ser jeg en rytter med en god opstilling som ikke træder helt nok ned i bøjlen og som har benene en smule for langt fremme. dog med en god kontakt til tøjlen og den rette vinkel i albuen smiley

profilbillede
Kommentér på:
Venlig kritik

Annonce