{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Sommergræs, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hvordan tilvænner i jeres heste til sommergræs?

Jeg har en hest, og hun er min første.. og vil gøre alt for at hun ikke bliver syg, da hun betyder alverdens for mig smiley Især da jeg pt. går gennem en svær periode smiley

Så hvis i vil skrive hvordan i tilvænner hesten til græs, f.eks:
2x dage 15 minutter
2x 30 minutter

osv... indtil at de kan gå ude konstant.

Hvor lang tid tager det for jer at vænne hesten til græsset, så den kan gå ude konstant

Knusss Mig og FIllikka!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommergræs, hvordan?
  • #1   4. mar 2016 Vores går på græs året rundt, så de bliver aldrig vendt fra. Der er selvfølgelig ikke fruktan i det nu, men det har aldrig været et problem.

• #2   4. mar 2016 øv smiley Min hest går pt på jordfold (nærmer mudderfold) med adgang til frøgræs fra 08-16:30 smiley

• #3   4. mar 2016 Vi plejer faktisk at indgræset hestene sammen, så efter vi har indgræset dem lidt selv. Så lader vi dem komme ned i en time osv smiley

• #4   4. mar 2016 Mine starter med et komme ud:
    30 min de første 3 dage.

45 min.
    Dag 4-5-6-7

60 min
    Dag 8-9-10-11

1,30 timer
    12-13-14-15-16

2timer
    17-18-19-20-21-22

2,30 timer
    23-24-25-26-27-30-31

Ny måned:

3 timer
    1-2-3-4-5-6-7-8

3,5 timer
    9-10-11-12-13-14-15-16

4 timer
    17-18-19-20-21-22-23

5timer
    25-26-27-28-29-30-31.

Imens de kun er ude nogle timer skifter jeg mellem sommer og vinter fold smiley

Og derfra fra 8.00 - 20.00
    I en lille måneders tid, også står de ellers ude hele tiden for den dag af, og jeg begynder at vænne dem på i næste måned af smiley

Så vænner de sig også langsomt til græsset mens det spire smiley

• #5   4. mar 2016 kan huske sidste sidste år kom min ud en dag 1 time på græs 2 dage 2 timer 1 dag 3 timer 2 dage 4 timer og så en uge 5 timer mener jeg det var og så blev det bare sat op dag til dag indtil de kunne gå på døgn.. jeg havde intet at sige til det da hun ikke helt var min endnu men i gang med at afbetale der og blev på hendes barndoms hjem men de har altid gjort sådan mener det var sådan! smiley

• #6   4. mar 2016 Læste en ny forskning med hestens indtag af frisk græs.
    Stribegræsnige er en af de værste man kan bruge, fordi når hesten har spist første stribe ned, så rykker man hegnet så der kommer en ny stribe med frisk græs. Men så det stykke de har spist ned, det danner dobbelt op med fruktan og derfor dobbelt indtag af sukker.
    græsning en halv time af gangen og øger med en halv time pr dag eller dage, der viste det sig at, hesten indtager dobbelt så meget græs da den finder ud af den er på græs lånt tid, for derefter og komme tilbage til jord fold.. så derfor bliver de ivrige..
    Selv der bruger jeg Ca 3 uger til indgræsning, og har aldrig haft syge hest eller noget andet.. men heste som har lagt sig i græsset for og få en lur og spiser stille og roligt og bare nyder sommeren er på vej smiley
    et godt råd, start indgræsning sen eftermiddag.. der er sukkerindholdet ikk sky højt og aktivt på samme måde som når solen står på smiley

• #7   4. mar 2016 vores bliver stribeindgræsset. men det er nu mest fordi hende jeg står opstaldet hos gør sådan. jeg er selv noget mere large.

min tidligere pony blev for hånd indgræsset en smule (ca 15 min to dage om ugen i et par uger) og så bare lukket på døgnfold. hun var rideskolepony før jeg købte hende. på rideskolen gør de det stadig på samme måde. de små ponyer har måske ikke altid lige kunnet klare det, men det er meget forskelligt. pt har de to shetlændere der sagtens klare denne omgang.

• #8   4. mar 2016 Mine går på græs året rundt, så jeg græsser dem ikke ind
    men vil mene du skal starte lige så stille også bare sætte tiden på træs op lige som dagende går

• #9   4. mar 2016 Jeg Starter med 15 min tre dage, 20 min tre dage, 30 min tre dage, 45 min tre dage, 1 time tre dage og tre dage med 1 1/2 time og så kommer han ud. Der har aldrig været problemer smiley

Mvh TT

• #10   5. mar 2016 dag 1 15 min
    dag 2 20 min
    dag 3 30 min
    dag 4 45 min
    dag 5 1 time
    dag 6 1,5 time
    Dag 7 2 timer
    dag 8 2,5 time
    dag 9 3 timer
    dag 10 4 timer
    dag 11. hele natten.