{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

uheldig med heste, opgiver snart {{forumTopicSubject}}

jeg har simpelthen bare brug for at komme lidt ud med det hele. jeg har Været meget uheldig med mine heste, og nu er både økonomi og lyst snart opbrugt.

udover alt det med hestene er jeg selv blevet syg (fibromyalgi og hypersensitiv over for berøring) så pengene er små, og der er ikke så mange kræfter, dog giver hestene meget positivt til min sygdom, men det kræver også lidt specielle heste for at jeg kan holde til at ride og passe dem

det startede allerede da jeg som 12 årige købte mine første to heste (har altid haft dem hjemme) den ene var en pony jeg kunne ride, men desværre fik han slidgigt i knæet og måtte aflives efter nogle år. Han blev selvfølgelig behandlet efter alle regler.
den anden var et hingsteføl som skulle tage over efter ponyen. da han voksede op viste det sig at han var klaphingst, og vi var igennem en masse hormonsprøjter osv hvor det til sidst endte med operation. da vi endelig var igennem det og han kom i tilridning som 6 årig, vidste det sig så at han også havde ks, og i så slem grad at vi i samråd med dyrlægen valgte at aflive.
efterfølgende købte jeg en ung haflingerhoppe, hvor vi fik af vide at grunden til hun blev solgt var at hun var fræk, og at pigen var blevet bange fordi den ville bukke. da den kom ordenligt i gang med ridningen vidste det sig så at den havde en slem skulderskade, som gjorde at den havde reageret som den gjorde, ergo var det igen det bedste at aflive.
jeg havde så et par stykker, som var for vanskelige for mig at ride i forhold til min sygdom, heldigvis var der ikke aflivning inde over der, og jeg ved hvor de alle er i dag i gode hjem smiley
vi valgte så at gå over til islændere, da de skulle være nemmere for mig at håndtere, og bevægelserne var bedre for min krop. den første vi købte tabte pludselig alle fire stråler, og vi var en masse igennem for at prøve at redde hende, men det viste sig at hun aldrig havde fået det hun skulle have, og det havde tarmene taget skade af, så hun kunne ikke optage det hun skulle fra foderet. Hun blev aflivet med den sidste "ikke islænder" vi havde, nemlig vores jyde som desværre fik konstateret slem spat i en alder af kun ni år.
Jeg købte en ny ridehest, og det er nok den allerbedste af alle dem jeg har haft, vi passede perfekt sammen! Efter halvandet år blev hun pludselig syg, og det viste sig så at det var et flerårige gammelt mavesår der var sprunget og havde fyldt hendes mave med blod. det var utrolig voldsomt, og var noget af det der virkelig tog modet fra mig. Dog havde jeg fået et føl efter hende den første islænder der måtte aflives, men da han var tre år gammel (halvt år efter hende med mavesår døde) fik han taroksyge, og vi måtte aflive efter hård kamp. på det tidspunkt var jeg helt klar til at opgive at have hest, men min kæreste syntes vi skulle tage ud og se på en ny ridehest, også kunne jeg altid bestemme mig derfra (der var jeg 24 år efterhånden) vi fandt verdens sødeste hoppe som jeg virkelig faldt i hak med, og jeg besluttede mig for at tage hende med hjem. Der gik halvandet år, også måtte vi aflive hende her i januar i år, pga en meget mystisk kolik hvor dyrlægerne ikke kunne finde ud af hvad der var galt. i mellemtiden havde jeg dog købt en unghest, og hende var vi ved at tilride i sensommeren, dog var hun en smule uren, men vi blev enige om vokseværk og hun bare skulle have ro. det er dog kun blevet værre, og i denne måned har vi Været ved at få hende udredt ved dyrlæge og fys. det viser sig at hendes bækken er drejet, og at den ene hofte peger opad hvor den anden peger fremad. Hun har formentlig lavet noget på folden for er skyld i det, og ingen kan sige eller garantere noget omkring hende. Så nu står jeg måske med endnu en hest med risiko for aflivning.

jeg har bare brugt så meget på div dyrlæge, fys, andet behandling osv plus at jeg altid har haft det sådan at de aldrig skal mangle noget, så de er simpelthen passet med ALT, så det er bare ekstra frustrerende at det bare ikke vil fungere. udover det knytter jeg mig rigtig til mine heste, så det føltes bare som at få sit hjerte knust hver gang smiley jeg er også bare blevet paranoid, og hver gang der er en der ligger ned mere end den plejer, eller en der træder på en forkert måde, så kan jeg næsten ikke trække vejret af skræk for at den er syg og at vi om lidt står med endnu en aflivning, og hvor man nu skal finde pengene.

udover alle de alvorlige ting har der jo Været almindelige vaccinationer, tandpleje, gødningsprøver og evt ormekure to gange om året, vi har haft noget almindelig hoste der skulle behandles, og så har vi haft besvær med at ifole nogle hopper hvor der har Været biopsi, skanninger, nogle der skulle sprøjtes og skylles

vi har nok brugt omkring 40000 pr år i de år jeg har haft hest på dyrlæge og behandlinger udover det sædvanlige, og jeg fatter stadig ikke hvordan jeg bliver ved med at finde pengene, men jeg føler snart ikke jeg kan mere.
jeg har også et ansvar overfor mig selv (min sygdom) og min kæreste som jeg har ejendom sammen med.

Men hvor Gør det bare ondt at tænke de tanker, for jeg ved ikke om jeg kan undvære de skide heste, og folk bliver ved med at sige at nu må vi også have opbrugt vores uheld, men hvad nu hvis vi ikke har? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uheldig med heste, opgiver snart
  • #1   17. mar 2016 Der burde ikke være nogen der skulle udsættes for så mange uheldige øv situationer!! smiley så mon ikke uheldet er brugt op...
    Nu ved jeg ikke hvad prisklasse du har købt hest i, men nogen gange hænger det desværre sammen smiley
    Og hvos du skal ud og finde en ny, så find erfaringer med hvem der er gode, og få dem til St hjælpe, så kan det være noget kan undgåes smiley


  • #2   17. mar 2016 i starten var jeg meget slem til at købe med hjertet, men har også prøvet at købe noget dyrere heste, jeg har også haft handelsundersøgelse på de fleste af dem, og prøvet lidt af hvert, men det er desværre ikke som om det hjælper noget smiley

    dyrlægen (som jeg jo efterhånden har en fast samtale med) siger at det er rent og skær uheld, og det er ikke noget vi hverken kan Gøre fra eller til

    hende den sidste der døde fik vi også lavet en obduktion på, men der var intet at komme efter

    man bliver jo efterhånden slem til at bebrejde sig selv


  • #4   17. mar 2016 Ikke opgiv!
    Jeg har selv kæmpet for at finde en hest der virker, og ikke er blevet syg endnu..

    Jeg startede i en alder af 9 år, med at få en pony. 2009
    I 2013 fik hun konstateret ledgigt, og blev aflivet fordi at det var slemt.

    I 2011 havde jeg i mellemtiden fået en til pony, som fungerede i et år, vi mistede kemien og hun blev udlånt i et år. Hun blev i 2014 solgt til en super sød familie.

    I 2013 lånte jeg en pony, som vi fik tilbuddet om at købe. Dog var hun for lille. Jeg tilred hende, og havde hende i 2 måneder.

    Igen i 2013 fik jeg en pony på prøve i 1 måned, men det viste sig at den fejlede noget.
    Derfor tilbage med den.

    I 2014 købte vi en pony, som fungerede da jeg prøvede den.
    Da den kom hjem var det en rodeo hest.. Hun blev tjekket af dyrlæge og kiropraktor, og hun havde en gammel skade i benet, som gjorde hun ikke fungerede som ridehest..
    Hun blev sendt tilbage til sælger, og er nu tilbage i Holland hvor hun kom fra.. Jeg havde hende i 6 måneder.

    Igen i 2014, prøvede jeg en hest. Hende klikkede jeg med lige fra starten.
    Hende har jeg endnu, og hun har aldrig fejlet noget som helst.


    Så ikke mist modet, du skal nok finde en god hest, som er sund og rask.
    Jeg kender det med at miste lysten, og pengene bliver små.

    Men tag evt. en pause, og prøv igen.
    Det skal nok lykkes.


  • #5   17. mar 2016 Jeg har os været ENORMT uheldig med mine heste. Min nuværende hest, nåede jeg kun at have i 14 dage, før han måtte akut indlægges og derefter stod den på 11 måneders sygdom, nu har han dog være rask i 2 måneder smiley

    Før ham havde jeg 3 islændere, som alle fejlede noget. Den første havde jeg i 6 måneder, så blev den erklæret uridelig og hun kom i pleje et andet sted, da jeg ikke havde mulighed for at beholde hende. Nr 2 var MEGET speciel og utilregnelig og efter den havde kylet mig af og jeg kom slemt til skade, blev han solgt, nr 3 stod skadet On/off i knap 1,5 år før han måtte aflives pga en meget alvorlig benskade, som ikke på nogen måde kunne fixes smiley


  • #6   17. mar 2016 Okay der har da også bare været mange virkeligt syge heste forbi dig.
    Vil anbefale en part delehest et sted. Masser som trænger til kærlighed og på den måde kan du bedre kontrollere økonomien. Kan sagtens følge der måske er behov for lige at tage en pause.


  • #7   17. mar 2016 Rebecca, du må ikke opgive i er de dejligeste mennesker og i er så gode ved de heste i har, i gør intet forkert.. alle jeres heste har det som blommen i et æg smiley

    Ved det er ekstremt hårdt og koster en formue, men hestene er jo vores liv smiley

    Husk at brug de dejlige mennesker i har omkring jer, vi er altid klar til at hjælpe..



  • #8   17. mar 2016 Vi var også uheldige i nogen år alt hvad jeg valgte og "rørte" ved gik bare galt.
    Men må sige for mig vendte det da jeg købte en fjordhest
    da min mands hest også blev alvorlig syg var valget let for os
    dengang sagde de dyrlæger vi var i berøring med at det var en af de stærkeste racer.
    Men det er helt sikker mange som har den race som også har være uheldige
    med dem
    håber du holder ved heste chancen den giver nu mange godt stunder
    VH
    Annette


  • #9   17. mar 2016 mange tak allesammen, det giver da en lille optur smiley jeg har heller ikke lyst til at opgive, det jeg laver med hestene (avl, kåringer, ridning osv) går super godt, og der er bare slet ikke noget at klage over, men det tager virkelig pippet fra mig at hver gang jeg får trænet op og det går godt, ja så dør den, og jeg kan starte forfra. da min ridehest døde i januar havde jeg ikke råd til en ny, men håbede jo så på den unge hvilket ikke ser ud til at lykkes.

    udover det har vi lige pt en kåret avlshoppe, som jeg er begyndt at træne op til ridning, hvilket er et meget stort projekt, plus vi har to føl fra sidste år. Så helt uden hest er jeg jo ikke, men at være ræd for at de kommer til at fejle noget og at man måske bliver nødt til at sige at man kun har råd til aflivning i stedet for behandling, den er ikke nem for mig smiley vores heste er i forvejen meget billige at have selvom de bliver passet med alt, men at man bare ikke kan følge med til de dyrlægeregninger det er altså ikke rart


Kommentér på:
uheldig med heste, opgiver snart

Annonce