{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Drøn på den gamle! {{forumTopicSubject}}

Vil lige dele lidt glæde med jer.
Rexi virkede trist og opgivende, da vi mødte ham for 3 md. siden, en halvsur doven herre.
Nu har vi købt ham, han trives, har tabt sig(var flommet) og "glemt" er de mange år som rideskolehest på flere forskellige steder og en del svigt.
Han er langsomt begyndt at drøne rundt med Effie, er glad i hverdagen, danser smukt afsted på vej til fold(trækker vommen op) og vi ser få glimt af utryghed,der hurtigt forsvinder, nogen har i gennem tiden taget for hårdt.
Tvivlen var der, da vi købte ham, men uden grund-han knokler hver dag for sit nye liv, har knyttet sig meget til os og nyder roen med kun 2 gamle omkring ham.
Rexi er 23 år, og min ven/konehest. Troede ALDRIG jeg ville få en "Nuser" igen, da han sov ind, men pt. ser det ud til Rexi er på vej i samme spor. Det er man taknemmelig for, når sygdom stikker sit grimme fjæs frem og reducerer mulighederne .
God weekend fra Os.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drøn på den gamle!
  • #2   29. apr 2016 Iiiih hvor lyder det dog dejligt!..
    Og tillykke med at "Den gamle" er blevet så frisk!<3

• #3   29. apr 2016 Ih hvor dejligt at høre! Både for jer, men ikke mindst Rexi - specielt at han får sin velfortjente pension efter mange år på rideskolerne. Det lyder som et dejligt opium I giver ham smiley

• #4   29. apr 2016 Sikke en dejlig historie!

Intet er så skønt og givende som at se en hest live op og finde trygheden og livsglæden smiley

Det er smukt at tage en så aldrende hest til sig og give den muligheden for et godt otium.

Rigtig god weekend til dig smiley

• #5   29. apr 2016 I baglyset må jeg indrømme han sneg sig ind i mit hjerte, og ren ego fra min side=jeg ville have en hest jeg kunne stole på.Rexi forstår på en eller anden måde, at jeg ikke har så mange kræfter og ikke kan tåle de hårde puf, men jo, en god chance for så kærlig en hest.
    Billedet er fra "før", lidt uformelig og hænger noget med mulen

profilbillede
  • #6   29. apr 2016 Og fra april, hvor han bliver redet her første gang efter flytning.

profilbillede
  • #7   29. apr 2016 Rexi er læremester for min mand. Hård hund der ved hvordan tingene SKAL være før han lystre :O) Blid som et lam, når mor sætter sig op.

profilbillede
  • #8   29. apr 2016 Ih, hvor lyder det bare skønt (:

Har selv part på en gammel herre, som pt. går som udlejningshest til nybegyndere og vognhest.
    Før jeg kom, var der ingen der gad ham, fordi han har gigt og er ekstrem langsom. Kan aldrig følge med de andre.
    Jeg faldt for ham med det samme og måtte bare ride ham.
    Ejer sagde, at kun meget få ryttere kunne få ham i galop og at han tit og ofte nægtede. Da jeg badham om det første gang, ja så satte herren lige så glad i galop med ørene fremme og fuldt med energi (så meget han nu kunne med de stive ben).
    Da vi kom hjem fra turen, sagde ejer at hun aldrig havde set Basse skinne så meget før under rytter.
    Han er og bliver mit hjertebarn smiley

Det er en helt fantastisk følelse at kunne give en ældre hest dens lys tilbage igen smiley

profilbillede
  • #9   30. apr 2016 Ja-helt sikkert. vi hørte også en masse dårligt om Rexi, mens vi havde halvpart, synd andre ryttere ødelægger rygtet for hesten. Jeg har redet i over 40 år, og gider ikke sladder, og slet ikke fra "skovtursryttere".Havde vi været uerfarne ,så havde Rexi ikke fået lov at vise hvor kærlig og svigtet han var.
    Nuser havde også gigt og stod fast året rundt med benvarmere.

• #10   30. apr 2016 Ja, det gælder bare om at finde rytteren der lige passer dem.
    Sladder er jeg heller ikke til. Vil hellere se og høre tingene selv ^^

Uha, det kunne være jeg skulle anskaffe mig nogle igen til Basse.
    Han ødelagde bare sine gamle rigtig hurtigt smiley

• #11   30. apr 2016 Kan du evt. anbefale nogle?^^

Kommentér på:
Drøn på den gamle!

Annonce