{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

DV,DSP, palomino og er ikke racer {{forumTopicSubject}}

DV, DSP, palomino og pinto er ikke racer.


Nu har jeg gennem længere tid kigget rund i de forskellige kategorier her på galleriet, og kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor der er så mange uregistrerede heste/ponyer oprettet under de ovennævnte kategorier.

Er folk herinde ikke klar over at de nævnte kategorier ikke er racer? Det er jo avlsforbund, så derfor er en hest feks <b>KUN</b> dansk varmblod, hvis den er registreret/optaget i dansk varmblod - og ALLE dansk varmblod brændemærket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DV,DSP, palomino og er ikke racer
  • #1   21. mar 2007 Det er selvfølgelig i orden at oprette sit nyfødte føl under f.eks. pinto hvis føllet bliver registreret i pinto.

  • #2   21. mar 2007 tjaa det største problem er, at folk tænker "min hest er broget, det er en pinto" og ligende... men vi kan ikke gøre noget ved det, medmindre der direkte står at det er en blandning

  • #3   21. mar 2007 og der er utrolig mange ponyer der er oprettet under DSP, da det lyder/ser bedre ud

  • #4   21. mar 2007 ja eller hvis man har en hest hvor hele familien er kåret i Dansk Varmblod eller de andre, så skriver mange automatisk efter det..

  • #5   21. mar 2007 Michelle : Så er hesten også ret tit registreret i den pågældende avlsforbund smiley

  • #6   21. mar 2007 "Strigle-banden" har desværre ret i, at der er mange der tror at bare fordi forældrene er DV, så er afkommet det også automatisk - men sådan hænger det jo altså ikke sammen.

  • #7   21. mar 2007 Jeg tror at det er fordi mange ikke ved bedre, mange tror jo at det er en race, det skal de jo bare lige have fortalt :o)

  • #8   21. mar 2007 Jeg kan så skrive under på, at det er de færreste der reagerer positivt, når de bliver gjort opmærksomme på at DV osv ikke er racer - så jeg blev helt glad da jeg så denne tråd.

  • #9   21. mar 2007 ja og det er helt det samme med shetlændere.
    eller haflingere. det er utroligt.
    jeg troede jeg var ene med den opfattelse.
    men jeg synes det er ok de melder dem ind under de racer de evt. er i foregistret på, ellers er det bare blandinger


  • #10   21. mar 2007 Polly har fået lave bare fordi jeg gjorte opmærksom på at det var forkert race, hun blev meget sur!
    men hvis man kigger på eks hollandske sportsponyer er der en del hvor der står "nej, men er importeret fra holland" men efter min holdning er det ikke en hollandsk sportspony, når der ikke er stamtavle


  • #11   21. mar 2007 i usa er palomino en anerkendt race men europa blir det betragtet som en farve men min egen er kåret i dansk palomino avls forbund....

  • #12   21. mar 2007 Altså vil det sige at jeg ikke må ha min pony Felkix oprettet under DSP selvom den har alle papirer, fuld stamtavle, hele dens familie er ren DSP og den er tilmed også brændemærket DSP ?

    Det samme med Checar som så bare er DV.


  • #13   21. mar 2007 Line Frederiksen .: hmm din profil er smækfyldt med copyright billeder!

  • #14   21. mar 2007 ja det er shetlandsponyen også, men det var ikke sådan at jeg forstod dette indlæg, jeg forstod det således at det er trals at folk der har blandinger sætter dem ind under racer når de i virkeligheden ikke er det.

  • #15   21. mar 2007 fuldt ud enig hippie hest.


  • #16   21. mar 2007 Er der ingen der holder øje med alle de heste der bliver oprettet? Eller er det bare op til dem der byder velkommen? Man kan vel ganske nemt få alle sine venner til at byde velkommen og så komme ind på den måde selvom man kun har et billede eller hesten er oprettet under forkert race..

  • #17   21. mar 2007 Sidste år eller det var den gang jeg have pony kan jeg huske men der høret jeg altså at Dv og DSP var bleven godkendt til race..

  • #18   21. mar 2007 de er også racer, men de skal jo have papire på det, det der er med fx pinto, dv, dsp, palomino osv. er at de siger de vil avle heste der enten har en speciel farve eller kapacitet.
    de er også godt men når folk bare siger at de fx har en dv og den ikke har papire på det er det jo i virkeligheden bare en blanding.


  • #19   21. mar 2007 prøv da lige at slappe lidt af. Altså hvis man har en hest og den er broget kan man da lige så godt sætte den ind under pinto som man kan sætte den ind under hvilket somhelst andet race/avlsforbund. Og så vidt jeg husker kan man ikke oprette noget herinde uden at skrive hvilken race den er. Så kan man da lige så godt sætte den ind under det man tror det er. Det skal man da ikke gå så højt op i.

  • #20   21. mar 2007 Der er ingen grund til at bede nogen om at slappe af, for der er ingen der er ophidsede i denne tråd.

    Det er da fjollet at oprette sin hest/pony under kategorien for pinto, når denne kategori er øremærket til de heste/ponyer som er registreret i dansk pinto avl.


    Nu skal man iøvrigt ikke tro på alt hvad man hører - DSP og DV er IKKE racer - det er og bliver avlsforbund der forsøger at avle den perfekte ridehest/pony.

    Jeg synes nu også at der er stor forskel på at oprette en raceren hest uden papirer under feks. haflinger, og så på at oprette en papirløs hest/pony under et avlsforbund - et afkom efter 2 rene haflingere vil ALTID være ren haflinger uanset om den har papirer eller ej, men men men en hest der IKKE er registreret er FØRST en dansk varmblod, når den er optaget og registreret i dansk varmblod, da dette jo netop IKKE er en race.


  • #22   21. mar 2007 Er bare så enig..

    Jeg fik smidt ii hovede en dag da jeg afvise eh fjordhest fordi der var connemare i, så fik jeg afvide at jeg skulle da ikke afvise den da den "LIGNEDE " en fjordhest????
    og det var af en anden bruger end hende der ejerde hesten..

    Hva Dælen er vi så ude i??????????????????????


    Trine der er glad for at ikke er den eneste


  • #23   21. mar 2007 Lovise: Det var ikke det jeg skrev herind for at høre !!!!!!!!! Ta dog at svar ordentligt ellers sku du måske holde din mund

  • #24   21. mar 2007 Er det ikke også et spørgsmål om at man, hvis man er på jagt efter sin fremtidige hests race, kan finde eksempler på racetypiske dyr og se hvad man kan få og forvente?

  • #25   21. mar 2007 Til Ellen H

    Ja, palomino og pinto er farvebetegnelser, men her på hestegalleriet er disse kategorier øremærket til de heste og ponyer som er optaget i avlsforbundene, og ikke bare til de heste som har farven smiley


  • #26   21. mar 2007 Jeg tror Lukas skal ind under frederiksborg. Der var engang en der mente at han lignede en sådan hest, så hun oprettede ham herinde. Det var sådan man første gang så min lille hest herinde.

    Dengang var han dog kun lige fyldt de to år, men alligevel købte folk at han var en syv års ride hest...


  • #27   21. mar 2007 Line: det var blot en konstatering

Kommentér på:
DV,DSP, palomino og er ikke racer

Annonce