{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Ellers rolig pony, løber i springning. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min ellers meget meget rolige pony er begyndt at løbe når vi springer.
Det virker som om hun syntes det er sjovt og er næsten ikke til at stoppe igen, når vi først er kommet i gang.

I går sprang vi udenfor et nyt sted (og har hun redet forbi stedet mange gange). Hun tog de nye ting meget meget pænt, men lige så snart vi begyndte at springe lidt i galop. Begyndte hun at tage bidet og ikke var til at få ned i trav igen for vi havde redet, hvad der føltes som 100 volter i galop.
Jeg har overvejet at ligge et tredelt bid med to eller tre ringe på for at se om jeg nemmere kan stoppe hende eller se om jeg kan få lov til at prøve at ride dressur på springbanen (hvilket jeg desværre ikke tror er muligt, da de desværre bruger den til rideskole og tager springene ned efter endt time).

Hun er ellers den mest rolige pony som skal rides frem og atter frem, men åbenbart ikke når der står en springbane foran hende.
Jeg måtte smide spore og pisk, som jeg ellers ikke kan ride uden i dressuren.

Alle gode råd modtages gerne.
Hun er tjekket fra dyrlæge og fysioterapeut for nyligt og der er intet når vi rider dressur smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ellers rolig pony, løber i springning.
  • #2   23. jun 2016 Har fuldstændig det samme problem. Så følger lige med her smiley

• #4   23. jun 2016 Thomine
    Jeg kan godt have en lidt dens til at læne mig lidt for over og spænde i overkroppen.
    Jeg har ikke mere fat i tøjlerne end normalt, jeg har en rolig hånd og prøver at stoppe hende ved at sætte mig dybt i sæden og prøver at få ro på mig selv og ponyen så vi ikke modgår hinanden.
    Hun gider ikke springe i trav, så stopper hun på alle springene smiley
    Tror ikke hun har lært at springe i trav, kun i galop.
    Prøvede også at sætte i galop lige før springet og hun løber bare efter springet i stedet for før det så.

Jeg har underviser på i både dressur og spring, det var bare min første springundervisning så underviser kender ikke rigtig min pony.

• #6   23. jun 2016 Sadel er blevet tjekket før jeg købte hende, så det kan godt være den trænger til et tjek.
    Jeg har ikke prøvet at springe hende i longe, men hun løsspringer uden problemer smiley

• #7   23. jun 2016 Hun bliver også til tider frisk i skoven.
    Men undre mig over at hun ikke gør det i dressuren hvis det skulle være sadlen.

• #8   23. jun 2016 nu vil jeg gå i mod Strømmen. måske den bare synes det er pisse fedt at lave andet end glo i sandbund.
    prøv at stille et spring og ride volte over det til ponyen slapper af. og snak til den. Det ville jeg starte med

• #9   23. jun 2016 Det forskelligt fra hest til hest.
    Nogle har ondt, andre synes det sjovt eller stresser over de skal hen over springnene.

Prøv dig frem og følg din mave fornemmelse smiley

• #10   23. jun 2016 Det at springe sætter mange hestes flugtinstinkt i gang. .så for at undgå at dette bliver noget indarbejdet og dårligt noget så begynd at træne dressur igennem støtter hvor du rigtig ofte går fra trav til skridt lige når du kommer forbi støtterne. Så skridter du 3-6 meter og stopper hesten. Træn dette også i galop efter en stund. Efterhånden kan du lægge bomme på jorden ved støttene og gentage. Så cavaletti str. Og så langsomt øge. Du skal efter hvert spring ned i skridt. smiley

Mvh TT

• #11   24. jun 2016 Lige et spørgsmål til dig Tindur:

Jeg har nemlig samme problem som Duen men min skifter selv til skridt så snart vi er kommet over springet.

• #13   24. jun 2016 Ismullen.
    Har der blevet trænet tidligere ift. At nedsætte flugtinstinktet?
    Hvis man træner som jeg har anbefalet ovenfor bare ved at man stopper direkte efter springet begynder hesten på det jo..derfor skal man først stoppe et stykke væk for at bevare drivet. smiley
    I dit tilfælde ville jeg træne galop/trav på hovslaget, efter nogle runder (uden stop) få en til at sætte op små spring indtil barieren ved hovslaget. Spring og bliv ved med at galopere/trave. Når din hest forstår at den ikke skal stoppe så kan du forsøge det samme med springene midt på banen. Start så gerne her med at galopere en runde på hovslaget før du tager springet i midten smiley
    Og jeg regner selvfølgelig med at balancen er okay? smiley

Mvh TT

• #14   24. jun 2016 TT
    Jeg tror jeg vil prøve at høre ad hvad mulighederne for at træne dressur på enten springbanen eller at sætte støtter eller spring op på dressur banen er smiley

Kommentér på:
Ellers rolig pony, løber i springning.

Annonce