{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hø-erstatning?
  • #2   30. jul 2016 Equsana sælger noget af foder form, som kan erstatte hø. Kan ikke lige huske hvad det hedder.

• Susanne C
    Susanne C Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 49
    #3   30. jul 2016 O´grass fra Equsana

• #4   30. jul 2016 hø cobs.

• #5   30. jul 2016 Nu kan jeg ikke lige læse om det er fordi den skal tabe sig eller om du bare vil prøve at give den noget andet af en anden grund?

Lucerne er en god proteinkilde og kan delvist erstatte høet. Det kan både fås som hø og som krybbefoder hvor det ofte er tilsat f.eks. melasse el. olie. Lucerne har et højt indhold af kalk.

Grønpiller er tørret og presset græs, og derfor i princippet det samme som hø, men du kan mangle tyggetiden her. Skal opblødes i vand

Opblødte roepiller fylder godt i maven i forhold til FE og giver tarmene noget at arbejde med i lang tid. De har en lidt kedelig smag, så her plejer vi at blande dem op med grønpiller.

Frøgræshalm er i mine øjne ikke hestefoder. Det ligger ned på marken i den tid det tager græsfrøene at modne, og det er derfor næsten uundgåeligt at det er svampesporer i det, da det ikke kan undgå at bliver fugtigt. Hvor slemt det står til skifter meget fra år til år, alt efter hvor fugtigt det er. Men jeg har kun oplevet at få hosteheste ud af det, til trods for udendørsstald.

Skal hesten bare have fyldstof og beskæftigelse, kan de fleste godt tåle noget almindeligt godt byghalm. Her plejer jeg at give mine på vinterfoldene (som også har græs) og på boks til natten, hvor de alligevel bruger en del tid på at sove og derfor ikke er så tilbøjelige til at proppe sig. Så oplever jeg at de fleste bare spiser lidt, når de trænger til noget i maven. På alle andre tider, og hvis de kan tåle det, får de hø smiley

• #6   30. jul 2016 Man kan ikke erstatte hø, kan heller ikke som Giite B se om det drejer sig om en overvægtig hest eller hvorfor du vil erstatte høet?
    Er det en meget overvægtig hest, skal den tages af græsset helt og stå på jordfold.
    Hesten/ponyen bør få 1,2 kg pr. 100 kg godt hø med lavt sukkerindhold ud fra hvad hestens ideal vægt er og ikke hvad hesten vejer nu som overvægtig.
    Er den lettere overvægtig gives der 1,5 kg hø pr. 100 kg ideal vægt
    Giv det i slowfeeder hønet og gerne over flere gange så hesten hele tiden har noget at tykke i. Der kan sluppers med godt byghalm som evt. kan blandes med høet.
    Hesten/ponyen skal derud over motioneres, det er først ved 30 min. trav at hesten begynder at forbrænde fedt.
    Er hesten ikke trænet længe, bør den startes stille og roligt op.

• #7   30. jul 2016 Hestens grovfoder indtag må aldrig erstattes af krybbefoder.

Hvis du søger alternativer med fx. Mindre stivelse skal du stadigvæk tage højde for tyggetiden hesten har ved hø/wrab.

Tyggetiden er meget vigtig for fordøjelsen og det "konstante" indtag af grovfoder reducerer chancen markant for mavesår.

• #8   31. jul 2016 Hvad med wrap? smiley

Kommentér på:
Hø-erstatning?

Annonce