Praktik plads (dyrepasser) {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er en pige på 18 år, fra Skærbæk i Sønderjylland.
Jeg går i 2.HF og skal finde en praktik plads til sener i år, jeg vil utrolig gerne arbejde indefor landbrug, natur og dyr, og det har jeg gerne ville så længe jeg kan huske.
Men mangler at se arbejdslivet indefor disse områder, og en af de områder jeg overhovedet ikke har set, er indefor heste.
Jeg har selv haft hest, og har hjulpet med at tilride en del heste.
Nu ville jeg hører om i kendte nogle steder, eller selv har et sted, jeg kunne komme i praktik, ikke bare indefor heste men alle dyr. Er jeg meget interesseret i at hører fra jer!
Blogger
Følger: 96 Følgere: 709 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.841
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
find stalde i hør dem ad om du må komme i praktik. Jeg var i praktik på mit gamle job, der var jeg 1 uge
elevpladser er derimod umulige at finde, jeg opgav efter blot et år uden held, min kæreste har efter 2-2½ år fundet et sted (gennem praktikplads), han kan måske få en elevplads hvis han er heldig. som færdiguddannet dyrepasser er chancen for job heller ikke på toppen, har et par venner der er færdige med uddannelsen, og de har været arbejdsløse siden de blev færdige
Blogger
Følger: 96 Følgere: 709 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.841
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 872
Elevpladser og arbejde som færdiguddannet er ikke umuligt, du skal bare være fleksibel = ingen forpligtelser.
Dem som siger de ikke kan få job, er dem som ikke vil flytte efter det. Vi danske dyrepasser er skam eftertragtet på det internationale marked.
Jeg er selv Dyrepasserelev og arbejder pt i Kroatien. Jeg er færdiguddannet næste år.
Hvis det blot er ulønnet praktik du søger, så prøv at ringe rundt til nogle gårde med køer, stalde og zoo.
Husk at nævne det er ulønnet praktik du søger.
mar 2007
Følger: 120 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 309
Jeg ved dog ikke om de mangler, men det er da værd at prøve
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
Og lige flyttet til Norge, da jeg har fået elevplads for hele uddannelsen.
Så det med at det er "umuligt" passer ikke. Det afhænger af dine egne kvalifikationer, stedet. Og hvor kræsen du er.
Udlandet har en del pladser. Så er man villig til at rejse lidt væk. Er det ikke så slemt igen. Skolerne har også kontakt til mange steder i udlandet.
Praktik plads (dyrepasser)