{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Pegasus
Pegasus
Tilmeldt:
1. okt 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17

Kort sadel til islænder {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg leder efter en sadel til min islænderhoppe, men hun er dog ret kort og ikke så høj.

Er der nogen, der har kendskab til nogle gode sadler, som har en meget kort anlægsflade, men alligevel er mindst 16,5 tommer? Altså under 42-43, som jeg kender til et par modeller, der er.

smiley På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kort sadel til islænder
  • #1   15. aug 2016 Flere bomløse er korte i anlægsfladen . Hvilken type sadel søger du ? smiley

  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #2   15. aug 2016 Jeg ville jo helst have en bomsadel, men er godt klar over, at udvalget så bliver indskrænket noget, hvis det skal passe perfekt. Jeg har ikke neget erfaring med bomløs, men er der noget, du kunne anbefale? smiley

  • #3   15. aug 2016
    Muligvis nogle af de nyere modeller af islandske sadeler med fleksibel bom - de er i hvert fald godt nede i anlægsflade.


  • #4   15. aug 2016 Troede faktisk at mange Islænder sadler var korte, men ved ikke noget om det.
    Af bomløse sadler, synes jeg generelt at ryttere og heste virker begejstrede for sensation sadlen. De er korte. Men ellers tror jeg både Zenobia, barefoot, ghost, startrekk kan lave korte bomløse sadler.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #5   16. aug 2016 Jeg har en PH sadel kig mere på Jims Sadelmageri jeg har fået den lavet hos ham så den passer mig og hesten de findes også brugt måske han har en eller du kan få ham ud og tage mål så du ved hvad Du skal gå efter hvis du ikke vil købe en ny til 13000 kr
    Han har også ind imellem demo modeller


  • #6   16. aug 2016 Min sadelmager havde en qautro junior dressur sadel som jeg lige har købt til min ismule. 43 cm lang, den er 16", men sædet er ikke helt så dyb, virker derfor større og passer min po-po (; sadelklapperne er også lidt kortere og passer mine korte ben (;
    Alt i alt, faktisk en rigtig fin "islænder" sadel (;
    De islænder sadler jeg kiggede på i 17 tommer, kunne jeg ikke finde korte nok... Desværre

    Men min bedste råd er nok at hive en sadelmager ud - så du kender din hests mål, og ved hvad du skal kigge efter (:


  • #7   16. aug 2016 Min topreiter SL 16,5 " er 43cm i anlægsfladen smiley
    Har også haft en hilbar sadel hvor den var ligeså kort smiley
    Og en draupnir SMART 17,5 " på 43-44cm ca smiley


Kommentér på:
Kort sadel til islænder

Annonce