{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Hjælp til signaler og frihedstræning {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere smiley
Jeg har altid været rideskolerytter:)
Det er kun et år siden at jeg lærte hvad et anspring var og hvad det sådan rigtig ville sige at bøje hesten og få den til biddet og sådan noget:)
Det vil sige at jeg i rigtig mange år ikke har anet det smiley
Her for nylig fik jeg part, og han var rigtig styrbar omkring benene:)
Jeg har redet heste hvor man skulle bruge schenklerne meget, men nu er det blevet noget helt andet:)

Jeg har besluttet mig for at træningen nu skal foregå på hestens præmisser og derfor meget frit:)

Derfor tænkte jeg på en ting:)

Hvordan lærer man en hest som er fuldstændig utrænet i at blive trænet med schenklerne:)

Jeg ville høre om i havde nogle gode tips og tricks til det?:)

Tak på forhånd:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til signaler og frihedstræning
  • #2   20. sep 2016 Hvad er det du gerne have ud af at lære at ride hesten med schenklerne? Hvis den er så fin på hjælperne er det så ikke super?

• #3   20. sep 2016 Og hvorfor er det mere på hestens præmisser at ride med schenklerne?

• #4   20. sep 2016 Jeg har trænet Tindur til at reagere primært på sæde og schenklen. Jeg kan få ham til at gå i cirkel ved kun at bruge den ene schenkel. Jeg lærte ham dette ved at da jeg trænet direkte drej så presset jeg blødt med modsatte schenkel og wupti så efter lidt tid har han lært at flytte sig for disse smiley Jeg har også trænet fra jorden at tryk hvor schenklen er betyder at flytte sig smiley
    Men ja.. Interesseret i at høre hvad du tænker i forhold til Sanne sine spørgsmål smiley

Mvh TT

• #5   20. sep 2016 Tusind tak alle sammen smiley

Det med at det er mere på hestens præmisser at man bruger schenklerne var ikke rigtigt formuleret fra min sode af, det må i undskylde smiley

Det var ment som at jeg gerne ville lære at bruge schenklerne noget mere men også sådan at min hest forstår signalerne smiley

Det med træning på hestens præmisser var ment til arbejde fra jorden af, og om i kendte nogle signaler man kunne lære sin hest ved jordarbejde smiley

• #6   21. sep 2016 Så synes jeg du skal kigge på den akademiske dressur, her arbejder de meget fra jorden smiley

Mvh TT

• #7   21. sep 2016 Når jeg rider, så bliver mine ben brugt til at aktivere sammesidigt bagben. Om det så er en runding, øgning, mere bæring eller ændring af gangart.
    alle drej sidder i cenretet.

Men ja, Akademisk dressur er fantastisk. Ellers så tag et kig på Utes Fundament klasse.

Kommentér på:
Hjælp til signaler og frihedstræning

Annonce