{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Egen hest / udlånshest - omkostninger {{forumTopicSubject}}

Hvad er omkostningerne på hhv egen hest og udlånshest eskl. opstaldning, af racen islænder? Jeg er klar over at ikke mange islændere lånes ud, men jeg er interesseret i at vide det alligevel.

Økonomien er ikke til hest det næste lange stykke tid, men man har lov til at drømme smiley

Jeg tænker primært på udgifter til f.eks. smed - hvad skal man regne med? Hvad er der af udgifter, ud over forsikring, dyrlæge, smed og opstaldning?

Hvad bruger man på udstyrsvedligeholdelse? Hvad er normen i forhold til udgiftsfordeling af en udlånshest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egen hest / udlånshest - omkostninger
  • #1   20. okt 2016 Jeg betaler cirka 2.500 om måneden for min DV smiley Han bliver fodret kun på hø, vitaminer og lidt lucerne smiley Denne pris er inklusiv ALT (altså strøelse, foder, hø, opstaldning, smed, dyrelæge osv...) Udlåns pris ville være næsten det samme -måske 2-300 kr billigere da de fleste der udlåner der skal udlåner betale alt pånær evt. fosikring og tandrasp

  • #2   20. okt 2016 Jeg har betalt alt fra 600kr om måneden til 3600 om måneden, da jeg havde islænder smiley Så kom smed -1200kr hver 6uge oven i.


  • #3   20. okt 2016 Hvorfor så stor forskel, Guldhesten? smiley

    Tak for pris på smed! smiley


  • #4   20. okt 2016 Endnu et spørgsmål: Har islændere normalt sko på alle 4 hove eller kun foran?

  • #5   20. okt 2016 Det ene sted, stod jeg for alle morgen og eftermidags vagter, derfor fik jeg det til 600 kr, og det til 3600kr var et ridecenter smiley

  • #6   20. okt 2016 Det er forskelligt, fra hest til hest. Ligesom alle andre heste. En islænder er ikke anderledes at have end andre racer smiley

  • #7   20. okt 2016 Den dag jeg får min egen hest, har jeg mulighed for at få billig opstaldning hos noget familie.. Med mindre jeg vælger at opstalde et sted der er meget tiltalene for mig, så er det lidt dyrere - men selv her, vil det kun være 1400 kr./mdr.. Mine tanker er mest på, hvad man mon har af udgifter ud over det.

    Smed kan jeg se vil koste ca. 900-1000 kr. for 4 sko på en islænder i Nordsjælland... Hvor ofte den skal have skiftet sko er åbenbart individuelt. Men tænker ca. 500-600 kr. om måneden er passende.

    Forsikring ca. 250 kr./mdr. (sygeforsikring)

    Så 850 kr. + opstaldning der koster ml. 1000-1400 kr.. Hmm, det er ikke helt uopnåeligt.. Altså ud over at kæresten nok vil prioritere bil før hest, hvilket er fair nok smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   20. okt 2016 husk udstyr, foder, vacciner, dyrlæge mm smiley

  • #9   20. okt 2016 AMT: Foder er inkl. i de opstaldningspriser jeg har kigget.. Hvad koster vacciner til sådan en hest? Og at få ordnet tænder på den? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   20. okt 2016 milla: men det er ikke ensbetydende med at det foder de fodre med passer din hest smiley

  • #11   20. okt 2016 Du kan ikke regne med at det foder der følger med, er noget din hest kan spise. Det kan os være at den skal have tilskud oven i og det kan os hurtigt løbe op i mange penge.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #13   21. okt 2016 Udlån koster næsten det samme som egen hest, når du låner står du i de fleste udgifter, ejer står typisk for forsikring vaccine og tænder men ellers er resten dit, sådan er det ihvertfald 'mange steder, hesten udlånes jo for de flestes vedkommende for at "slippe" for de daglige udgifter.

Kommentér på:
Egen hest / udlånshest - omkostninger

Annonce