{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til sælger
  • #1   22. jan 2017 Vær opmærksom på selv at hente fra fold, sadle op, ride, lukke på fold - alle sådanne dagligdags ting, for at se hvordan den er at håndtere. Spørg ind til temperament, sygdoms historik, skader, staldfejl, anmærkninger, hvordan den er at køre med i trailer, stævneerfaring, alt hvad du kan komme på smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   22. jan 2017 hvad skal hesten bruges til?
    og hvad siger sælger at den kan?
    og er det en dyr eller billig hest?

så er det lidt nemmere at komme med vigtige ting og spørge om/holde øje med smiley

• #4   22. jan 2017 Jeg er også på købers marked.

Jeg bruger spørgsmålene før første besøg til at pejle mig ind på, om den kan bruges til det jeg vil.
    Jeg skal bruge en hest, der er glad og afslappet på tur.
    Og da jeg om vinteren er afhængig af ridehallen, skal hesten også være egnet til og være tilfreds med let dressur, hyggespring osv.
    Jeg anser mig ikke for ambitiøs (og hvis mine venner hører det, griner de altid. Hvorfor?), men det er nok mest langtidsholdbart med en hest der kan bruges til lettere stævner osv...
    Spørg til, om hesten kan det du skal bruge? (Eller, har det ønskede potentiale)

En hest der bliver kulret af fridage eller nyder at hoppe til siden for ingenting, kan jeg ikke bruge.
    Find ud af hvad du ikke kan acceptere, og sig det højt. Tøver sælger, så er der nok noget galt. De bedste sælgere siger det. Fantastiske mennesker fortæller om, hvordan de selv ville lede videre.
    BEMÆRK - Mangler en hest, de træk du skal bruge, eller har den nogle træk du ikke vil have hos din hest, så er det god stil og sige tak for samtalen, men nejtak til fremvisning.

Er hesten sund og rask? Har den været skadet? Har den været i fuld ridning siden?
    - Jeg tror ikke på perfekt helbred findes. Men hvad kan man leve med?

Hvilket udstyr følger med? (Og lav budget for hvad du er afhængig af - og tag stilling til hvad det koster at købe. Måske passer nuværende udstyr perfekt til hest og dig - måske passer fx sadlen til hesten, men ikke til din bagdel...)

På første besøg handler det om at se på hesten, kan du lide hesten? Bevæger den sig godt? Kan du lide at ride den?
    - Ofte har jeg på et kvarters tid opdaget, at hesten ikke er noget for mig.
    Og så takker jeg for fremvisningen - og melder ud så snart jeg har bestemt mig.

Hvis jeg kan lide hesten, takker jeg rigtig meget for fremvisning og booker en ny tid.
    Det kan måske være sværere anden gang, for inden jeg tager hjem anden (eller tredje) gang vil jeg have set den på bane, redet i landskabet og opførsel i diverse hverdagssituationer.
    Det kræver at det er lyst udenfor og derfor skal både sælger og jeg have fri.

Inden køb skal min underviser se hesten og handelsundersøgelse.

• #5   22. jan 2017 Kan hesten stå alene i stald ?
    kan den gå alene i ridehus/tur ?
    Hvordan er den ved smed ?
    Er den trafiksikker ?
    Har den nogle sygdomme
    Har den nogen unoder/staldfejl ?

• #6   22. jan 2017 Og husk aldrig tag den første du ser hellere prøv for mange end for lidt!

• #8   22. jan 2017 Du skal spørge om det der er vigtigt for dig.
    Dvs. Har du opstaldning i løsdrift, skal du spørge om den kan det/har prøvet det. Søger du en turhest skal du undersøge hvordan den fungerer på tur. Osv.
    Og så er hestens sygdomshistorie og fortid vigtig.
    OG sørg altid for selv at ordne hesten -dvs løfte alle ben, sadle op, trække osv.
    Og så bare sørg for at lytte godt til hvad der bliver sagt. Er der noget sælger prøver at skjule, så kommer de nemt til at tale over sig alligevel (godt at tale med forældre, kæresten, staldpigerne mv, mens ejer rider). Husk også at google hesten - sådan finder man også ud af meget.
    God jagt.

• #9   22. jan 2017 Jeg er efterhånden meget mistroisk - så jeg ville nok spørge om sælger kan fremvise ejercertifikat også.

Derudover er det nogle gode spørgsmål de andre brugere er kommet med smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #10   22. jan 2017 aless: god ide at skulle se ejercertifikat smiley !
    og evt. hestens pas.

er hesten billig, men kan en masse - så også hører noget om sygdoms historie smiley

• #11   22. jan 2017 et råd jeg fik engang er at se efter symitri . . kig om øjne sidder lige over for hinanden og kig på ben og i det hele taget på symmetri for er der ikke det kan hesten hurtigt få skader

• #12   25. jan 2017 Der er super mange gode forslag! Kommer bare lige i tanke om, at du skal få en til at trække hesten lige ud foran dig, så du kan se om den slider bagbenene meget mod hinanden. Kig evt. Om hårene er meget slidt mellem bagbenene(:

Kommentér på:
Spørgsmål til sælger

Annonce