{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordtræning
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. jan 2017 for mog er det hvis hesten trænes fra jorden - ikke håndteres, men trænes med nogle mål for øje.

    jordtræning har aldrig sagt mig noget, men jeg har stadig "udført" det, da det giver et godt grundlag for en velopdraget og let omgængelig hest. desuden ser jeg det som en stor fordel som et forarbejde til at hesten ksn være en god ridehest smiley


  • #2   24. jan 2017 Amt - helt enig. Jordtræning har heller aldrig sagt mig noget, før vi sidste år fik en meget velopdraget opstalder hest og det gik op for mig, hvor uopdraget min egen var og hvor meget hun manglede at lære. Nu er det den helt store dille her! smiley jeg elsker det og kan mærke et tydeligt stærkere bånd mellem min hest og jeg. Vi har også trænet rigtig mange ting, som jeg ser som en klar fordel at hun har lært, når vi skal til at begynde på sidebevægelser i ridningen.

  • #4   24. jan 2017 Jordtræning for mig er når du træner hesten fra jorden. Altså ikke bare henter den fra fold og bakker den engang fordi den vader forbi dig, det er bare daglig håndtering. For mig er jordtræning når du bevidst arbejder mod et mål fra jorden præcis ligesom når du rider smiley

    Hvor meget jeg går op i jordtræning? - Laver ikke andet. smiley

    Hvad laver jeg når jeg træner:
    Kommer ant på hvad hest jeg træner for de er langt fra lige langt. Den ene har jeg trænet med i 7 år og den anden i 2 uger smiley

    Bette (min egen) trænet i 7 år:
    Det er meget fokus på showtræningen. Dvs hun skal blive bedre til nogle af de seje ting. Hun skal f.eks lære at neje selv uden hjælp. Og ligge på ryggen med benene op ad. Og så fokusere vi meget på løsarbejde, hvor vi gerne skal have styr på nogle vendinger og noget smiley

    Tumle (min helpart) trænet i 2 uger:
    Følg mig (jeg bakker han går forlæns) og når jeg drejer skal han stille sig rundt efter mig og ikke skyde genvej.
    Så øver vi stop når jeg stopper foran ham. Der mangler vi lige en hel del endnu. Så øver vi stå mens jeg går væk fra ham. Det er han blevet mega god til. Så øver vi at løfte ben pænt, da det bøvler lidt.
    Og uden at træne decideret på det er det et hverdagsfokus at man ikke napper hvilket han har utrolig stor tendens til, men det skal nok gå væk han er kun 4 og gør det i leg præcis ligesom han gør på folden smiley

    Tror meget det er det der sådan sker for mig lige PT smiley


  • #5   24. jan 2017 For mig er jordtræning 2 ting:

    1: Den mentale del (opdragelse/horsemanship)

    2: Den fysiske del (opbygge hesten før den skal bære rytter, og senere som supplement til ridningen)

    Man kan ikke undgå de to typer overlapper lidt, men grundlæggende er de lige vigtige. Jeg vidste ikke selv så meget om type to før for et års tid siden. Troed horsemanship var det eneste man behøvede ved siden af ridning. - men må sige jeg virkelig har fået et andet syn på tingene.
    Og med type to, så vil træning som eks kvalitets longearbejde, løbe- og gåture med hestene i skoven være på træningsplanen hver uge smiley

    Kh Mia


Kommentér på:
Jordtræning

Annonce