Hvilke sadler med flytbare knæstøtter {{forumTopicSubject}}
Min fysik driller og derfor overvejer jeg at gå tilbage til bomsadel for at få en smal talje.
Jeg er lille voksenrytter med meget korte ben, så en sadel med flytbare knæstøtter er et must, da jeg ikke kan finde mig til rette i andre. Samtidig har jeg i perioder behov for at ride helt uden for at tilgodese min kunstige hofte.
Men hvilke findes der?
Kender Bates, Prestige junior og Kent & masters
Skal bruge 16-16½" dressur/vsd
Og inden I skriver sadelmager, så ja selvfølgelig skal sådan en inddrages, men først skal jeg finde ud af om der overhovedet er noget jeg kan finde mig til rette i.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 107
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Isabell werth new har smal talje, og flytbare knæstøtter. Desuden fåes knæstøtterne i 2-3 forskellige størrelser.
Mine hofter kan heller ikke klare brede sadler, og jeg flytter rundt og/eller rider uden knæstøtter alt efter hvilken hest jeg rider på.
Eneste ulempe er, at jeg slider en sadel op på ca 10 år - så er den ikke pæn længere, og så har jeg slidt hul på sadelklapperne. Men nu er jeg på min 3 Wintec, og har brugt den til primært store varmblodstyper uden problemer.
Mvh Charlotte
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 243
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Har så fundet ud af at Kentaur laver Ithaka, som er til korte brede heste og med velcro knæstøtter. Men er lidt i tvivl om sædet er for dybt.
Er der nogle der har erfaringer med Kent & Masters dressur ift sæde. Er det meget dybt? og hvor smal er taljen?
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 676
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
Hvilke sadler med flytbare knæstøtter