2.518 visninger
|
Oprettet:
Single trailer {{forumTopicSubject}}
Erfaringer med single trailer!
Jeg overvejer at købe en single trailer til min hest, da den har besvær med, at have plads nok i en almindelig trailer, grundt det en stor hest.
Har kigget på mærkerne: Humbaur Single, Cheval Liberte GOLD ONE og Ifor williams. Men kunne godt tænke mig, at høre andres meninger og erfaringer med disse mærker, eller et helt andet mærke??
Det må også gerne være en brugt trailer.
På forhånd tusind tak for hjælpen!
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
Køb en 2 hestes, og fjern skillerummet
( eller bare flyt skillerummet over til den ene side ( husk at lave et fastlåst låsebeslag))
Det vil give din hest mere plads og luft, og en 2 hestes trailer ligger betydeligt beder på vejen end 1 hestes.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Da jeg skulle have anden trailer ville jeg gerne have sådan en igen, men endte tog med en to hestes (hvilket jeg er glad for nu!)
MEN det var lige præcis de tre trailere du nævner som jeg kiggede på, og der vil jeg anbefale Humbaurén i hvertfald...
Cheval trailere er der mange som ikke har gode erfaringer med sådan generelt...
Ifor traileren virker MEGET MØRK indvendig i single modellen....
At to hestes ligger bedre på vejen end single trailere er en skrøne i mit hovede.. Min single var mindst lige så god at køre med som min 2 hestes... 2 hestes traileren er jeg bare blevet rigtig glad for nu, da jeg slipper for at have alt udstyr osv bag i bilen
Hvis jeg skulle anbefale dig noget må det være en to hestes, og så enten fjern skillerummet og få produceret en lang bagbom... eller stil skillerummet til siden og igen, få lavet en længere bagbom...
Det var det jeg gjorde i min 1½ hestes (der var skillerum i da jeg købte den.. og ikke engang en etter pony havde kunne stå der inde med skillerummet
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
tror også nærmest alle producerer 1 eller 1,5 hestes modeller. feks har bøckmann også 1-hestes modeller
okt 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 17
Har nogle erfaringer med, at lave en 2 hestes trailer om? Så der vil blive mere plads.
Hvad vil sådan noget koste?
Er gået fra single trailer, da jeg har snakket med en forhandler, og høre en del flere fordele ved en almindelig trailer.
Mvh sofie much
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Det smarte er, at skulle vi på et tidspunkt få brug for at køre med to, så kan skillerummet sættes i igen.
okt 2006
Følger: 95 Følgere: 73 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 693
Hvis det er helt skidt laver de bomme man kan sætte i 1½ hestes traileren så hesten står mere på midten hvis man syntes den har for meget plads.
En anden ting der er rart er at hvis bilen kan være der så kan traileren også ved forbi passering smalle steder
maj 2014
Følger: 5 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 30
Single trailer