{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Erfaring med Blue Hors ventilator søges! {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg har netop købt blue hors' ventilator til min hest, som har lettere irriterede luftveje efter at være skiftet fra wrap til hø (forsøger nu med at vande høet, og ellers kommer hesten på wrap igen). Det viser sig ved en del prusten under opvarmning og et enkelt host eller to.
Hesten er ellers sund og rask (ingen ændringer - ingen snot el. slim fx).

Er der nogen herinde som har forsøgt sig med det, som vil dele deres erfaring? Både effektmæssigt og erfaring ift at give det - min hest ville slet ikke røre foderet, fordi det dufter så kraftigt, så måtte sprøjte det direkte i munden (= en hest som var ret træt af mig bagefter). Det hjalp heller ikke at forsøge at "gemme" det i en portion mash..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Blue Hors ventilator søges!
  • #1   23. jul 2017
    Jeg følger lige med. Min hoster - men er på wrap. Men hun hoster kun i ridehus eller andet støvet, aldrig på tur og kun to gange.

Har overvejet og give noget til at styrke immunforsvaret, der er bare tit rødsolhat i og det stinker af pommerens til.

• #2   23. jul 2017 Jeg har med fordel i mange år haft en flaske stående i skabet. Ponyer og heste har fået 1-3 doser alt efter behov, og så har det som regel været gået væk. Dog har ingen af mine heste haft hostet ret meget, bare et enkelt host og så fik de lidt og så var det overstået, og jeg giver hellere en dosis ekstra end en for lidt smiley

• #3   23. jul 2017 Helt i orden smiley Jeg har før forsøgt med Vetcur med god succes (mener at det var ImVet - og det ville hesten fint spise i foderet - måske det var en mulighed til din? Køber jeg i hvert fald igen, hvis dette ikke har effekt ) - det kunne jeg bare ikke lige få her og nu, så derfor købte jeg denne fra blue hors smiley Er dog lidt træt af at skulle "kæmpe" for at få det i ham.

• #4   23. jul 2017 Tak for svar, Louise. Har du haft problemer med at de ikke ville spise det? smiley
    Min hoster også kun ganske lidt - det er mere prusten, så det virker mest som lidt irritation overfor støv.

• #5   24. jul 2017 Brugte det på min gamle pony. Gav ham klart mere frihed, hvilket også gav mere energi. Han fik det for det meste kom om sommeren, da det var der han var irriteret af pollen smiley

• #6   24. jul 2017 Kender en pony der døjede lidt med luft. Det hjalp( men den blev rykket i ude boks nærmest samtidig, sååå )

Men ellers har jeg ikke oplevet stor effekt, men på nogle ting virker det.

Tænker hesten skal vænne sig stille og rolig. Start evt op med lille dosis og øg?

• #7   24. jul 2017 Tak for svar. Hesten står i en meget luftig stald med eget vindue (som altid er åbent) og han går på fold 10-12 timer dagligt smiley Må prøve mig lidt frem - der står bare 50 ml 1-3 gange daglig ved behov, men kan forsøge med mindre og evt. fortynde det lidt. Det dufter bare meget kraftigt, så det er lige om det vil hjælpe smiley

• #8   24. jul 2017 Jeg hr haft god succes med det..
    Min gamle hest havde astma og det var faktisk det eneste der virkede på ham.

• #9   24. jul 2017 Jeg brugt det på min gamle pony. Synes det virker som en midlertidig løsning men man bliver nødt til at finde den rigtige grund. Han reagerede med 1-2 host i ridning og det hjalp at give det fra Blue horse indtil han en da stod og næsten ikke kunne gå vejret hvor dyrlægen kom og gav ham noget mod hosten

• #10   24. jul 2017 Tak for jeres svar. Dejligt at høre, at folk har haft god effekt af det! smiley

Mette - Tak. Det er også kun tænkt som en "her-og-nu-løsning" til at dæmpe symptomerne smiley Er allerede på jagt efter bedre hø - eller tørt wrap. Og så er det blevet "forbudt" at feje i stalden mens hestene er inde, og så vil jeg helt undlade at ride på banen, når den støver (vi har ikke vandingsanlæg). Håber at disse tiltag vil hjælpe, og ellers bliver dyrlægen tilkaldt, hvis hans prusten/hosten fortsætter.

• #11   24. jul 2017 Jeg har altid en flaske Ventilator til at stå i stalden. Hvis mine heste bliver lidt snottede ved omskifteligt vejr eller hoster et par gange på stald, så får de en sjat i krybben morgen og aften og så er der ro på dem igen. I starten syntes mine også at det duftede meget stærkt, men nu er de helt pjattede med det. Så hvis jeg nærmer mig med flasken, så kan det ikke gå hurtigt nok. Jeg hælder blot direkte i krybben uden foder. Så slikker de det i sig med velbehag. Jeg synes det virker bedre på den måde.
    Jeg ved at nogle forsøger sig med at hælde det i vandkoppen. Det vil jeg fraråde, for hvis hesten ikke bryder sig om duften/lugten, så kan man risikere, at de ikke drikker nok.
    Hvis hesten i starten ikke bryder sig om det, så hæld det i bunden af krybben og så foder henover. Ikke omvendt. Så vil den langsomt lære smagen at kende.

• #12   24. jul 2017 Tak for dit råd, Ann! Jeg vil prøve at komme lidt i bunden af krybben, og så håbe at han også bliver vild med det med tiden smiley

• #13   24. jul 2017 Red en hest, der kom på det. Den hostede lidt under ridning - ikke såå meget, og var ellers OK. Til tider hostede hun en kende i boksen, men varierede en del, nogle ture hostede hun slet ikke.

Hun fik det dér, og der står vist noget med, de godt kan hoste lidt mere efterfølgende, fordi det løsner hosten - (hørte jeg).

Det virkede dog ikke så godt, så for lige at være sikker, (hesten var til salg), blev den kørt på Højgård. Her opdagede de altså så, at hesten havde astma helt ned i lungerne. Hun blev aflivet få dage efter.

SÅ selvom det ikke lyder så slemt, er det bare hammervigtigt at få tjekket... det fandt jeg i hvert fald ud af! smiley Føj for søren. Vi troede da bare, hun lige skulle have noget andet medicin eller et og andet - hendes hø blev i øvrigt også vandet. Men nejnej. Så det var da lidt af et chok.

Ved godt, det ikke er så meget hjælp til ventilatoren, men også bare for at sige, at pyh man skal tage deres hosteri alvorligt! Hun hostede ikke mere, end at jeg egentligt nåede at tænke, det da var lidt meget at køre på Højgård med det. Enormt trist, men ENORMT godt, ejer var så opmærksom! smiley

• #14   24. jul 2017 Tak for dit svar, Anna smiley Jeg har selv tænkt tanken og ved godt at det hosten ikke er til at spøge med - og puha, sikke en trist historie. Høet er i dag blevet skiftet ud med wrap, og hvis ventilator og dette ikke afhjælper symptomerne helt inden ugens udløb, så har jeg også besluttet mig for at få dyrlægen ud og tjekke hesten efter. Tak fordi du delte din erfaring - det er i hvert fald taget til efterretning, så jeg også fremadrettet er mere opmærksom!

• #15   24. jul 2017 Nej præcis, pyha. Det lyder som om, du bare har helt tjek på det allerede smiley Det var bare så lidt, for må indrømme, jeg da også selv blev lidt overrasket - der lærte jeg i hvert fald også noget. Føj smiley

• #16   24. jul 2017 Tak smiley Kan sørme godt forstå, at du blev overrasket - det var da også grimt at opleve, når man ikke forventede at det var særlig slemt. Det er ikke en rar måde at tage ved lære på.. smiley

• #17   26. jul 2017 Hesten er ikke vild med det rent, men en smule foder eller godbidder oven i, så er det væk i løbet af et par timer smiley

• #18   26. jul 2017 Jeg kom det oveni hestens lakridssliksten - det hjalp smiley

Kommentér på:
Erfaring med Blue Hors ventilator søges!

Annonce