{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

kvindelige sadler {{forumTopicSubject}}

hej, jeg kan se på amerikanske og engelske hjemmesider, at kvinder har brug for sadler med bredt sæde smal talje og plads foran ved skambenet og den skal støtte i bag. Er der nogen, der kan fortælle mig nogle mærker på sådanne sadler.
Jeg kæmper med min opstilling, når jeg kommer op i min mands sadel, mine ben kommer frem og jeg får svært ved at rette mig ordentligt op. Jeg kan se, at man i andre lande har gang i undersøgelse omkring kvinders hofter og hvilke sadler de fysisk sidder godt i.
Nu skal jeg have sadel til min nye hest og vil gerne have nogle tip inden jeg kontakter sadelmager. Vores sadelmager har aldrig nævnt disse problematikker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kvindelige sadler
  • #1   29. jul 2017 Jeg tænker lidt at du ikke kan gå efter bestemte kvindesadler, selv kvinder er så forskellige, at man jo ikke kan regne med det på den måde.
    Derudover laver de forskellige mærker jo mange slags modeller, så du vil kunne finde det meste uanset hvilket mærke du går efter.

Jeg sidder f.eks rigtig dårligt i kombinerede sadler og har det allerbedst med en sadel der er høj bagtil og gode knæstøttet - altså en dressursadel med rigtig god støtte. Jeg er lidt skæv i kroppen så det er jo heldigt at det er sådan en sadel jeg har det bedst i, så det bliver rettet lidt på plads under ridning.

Nogle steder har de en slags buk de kan lægge sadlerne på. Jeg ville starte sådan et sted og sidde i de forskellige sadler og se, hvilken type sadel er det jeg føler er bedst. Man får også lov til hos sadelmagerne at ride i sadlerne inden køb - det er i hvert fald det jeg har oplevet - så det handler bare om at få en dygtig en ud og så ikke lade sig nøjes med en der er "ok", men blive ved til man finder en der er "super" smiley

• #2   29. jul 2017 hej, ja det er helt rigtigt, men vi har ikke rigtig nogen muligheder for at sidde på sadler og vælge sadelmager her på Bornholm

• #3   29. jul 2017 Charlotte Knigge kommer herover til Bornholm. Hende bruger jeg, når hun er her, og man kan vist godt få hende til at have lidt forskelligt med smiley

• #4   29. jul 2017 Jeg har engang læst en artikel om det. Og jeg er næsten sikker på at det har været i magasinet Hest - og dermed er det en artikel fra 1998-2002, fordi jeg læste gamle blade.
    Ikke at det hjælper meget, men det kan måske hjælpe med at den viden findes, den skal bare graves frem.

• #5   29. jul 2017 Kieffer Inzell skulle efter sigende være lavet til kvinder:)

• #6   29. jul 2017 den var måske en ide, jeg kan godt lide kieffer

• #7   29. jul 2017 jeg har haft så ondt, at da jeg skulle ride juleoptog hvor vi skridtede i næsten to timer, så måtte jeg til sidst stå op i bøjlerne. Så det ville være dejligt at finde en sadel, der passer både mig og hesten.

• #9   29. jul 2017 Det er meget forskelligt fra person til person, tror jeg. Tror ikke, du bare kan dele det op i mænd og kvinder.

Min sadelmager sagde, man skulle være opmærksom på, at den passede en "i skridtet", (høhø). For er den bredere end en selv, så bliver du presset op og kommer aldrig til at kunne blive godt nede - han sagde, at det kunne man ikke gøre noget ved, og det blev ved med at være et problem.

Mange Kentaur sadler sidder jeg elendigt i, Bates dutter ofte heller ikke. Amerigo er heller ikke mine favoritsadler, (men der er vist både en bred og en smal udgave). MEN PRESTIGE. Dem er jeg vild med. Især Prestige Modenaen gør så meget godt for mig. Har sådan en til salg, hvis du står og mangler smiley Men ellers så vil jeg i hvert fald sige, prøv en Prestige. Har pt. en Lucky, og den er også bare skøn smiley Selvom støtten er mindre mig, end den er i Modenaen, men jaja, jeg er også bare en tosse - jo mere støtte, dybde og puder, jo bedre! smiley

Tror jeg er ret smal der, og de er altså bare gode til mig. Sidder helt anderledes i dem smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #10   29. jul 2017 Jeg ved der er en tysk sadelmager der laver sadler til kvinder. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad han hedder.
    Det giver rigtig god mening at der er forskellige sadler til mænd og kvinder, da vores bækkener er opbygget forskelligt.
    Traditionelt har sadler været lavet til mænd og det er først senere sadelmagerne er blevet opmærksomme på behovet for sadler til kvinder.

• Nichola K
    Nichola K Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Svar: 3
    #12   30. jul 2017 https://schleese.com/ Har meget fokus på netop dette. Deres sadler er dog i den dyre ende. Men han har en del videoer på youtube der forklare hvad man skal kigge efter i en "kvinde sadel" smiley

• #13   30. jul 2017 Jeg synes bare at de to sadler er meget dyre

Kommentér på:
kvindelige sadler

Annonce