{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Sadel {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge heste tosser, håber i kan hjælpe mig lidt!

Jeg er på udkig efter en sadel som kan rumme mine kvindelige former... altså en god stor popo og et par gode lårbasser!

Da jeg formodentlig ikke er den eneste som løber rundt med sådanne former, håber jeg der er nogen herinde der vil dele deres erfaringer med mig... når altså det kommer til sadler!

Sadlen skal selvfølgelig ikke kun passe til mig, men også min skønne dreng (fredriksborger).

Lad mig endelig hører hvad i har af forslag til en god sadel som også kan passe min popo smiley

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel
  • #1   30. jul 2013 Jeg har været glad for min Isabell werth i 17,5 "
    Plus at jeg kunne lave så den passet hesten....

Og jeg er bare et nips på 100 kg +

• #2   30. jul 2013 Jeg bruger en 18" fryso legacy på min DV. Jeg elsker den sadel!! Rigtig god skulderfrihed, god knæstøtte, og et dejlig blødt sæde. Fryso er ikke så kendt i Danmark, men det er en god kvalitet, nyprisen på min var 12.000, og jeg gav 6000.

• #3   30. jul 2013 Dejligt at høre at jeg ikke er ene om de kvindelige former smiley Jeg er en lille smule i vildrede når det kommer til knæstøtter... altså har selv en ide om at jeg kommer til at sidde mærkeligt med for store knæstøtter... der skal jo gerne være plads til de der lårbasser....

• #4   30. jul 2013 Den tanke har jeg også altid haft, men jeg opdagede at jeg sad lidt bedre ( og nemmere ) fast med en stor knæstøtte. Så jeg vil da anbefale at du prøver dig frem smiley måske får du også en aha oplevelse, måske hader du det. Men snyd ikke dig selv for at prøve smiley

• #5   30. jul 2013 Tak Tine.... vil absolut prøve det når det bliver aktuelt! smiley
    Hvad tænker i om sædet.... dybt eller ikke dybt? Har altid selv været stor tilhænger af et dybt sæde, da jeg følte at jeg sad bedre fast!... Men samtidig bliver jeg også lidt i tvivl om jeg overhovedet kommer til at sidde rigtigt og med vægten fordelt rigtigt i sådan en sadel!?!?

• #6   30. jul 2013 Hvis sædets størrelse passer til din bagdel, kan du sagtens have et dybt sæde. Der hvor det ville være et problem er hvis sadlen er for lille, da vægten så vil komme til at ligge forkert.

Men har du en sadelmager i området som kan komme ud med en sadelbus? Det er noget nemmere at have sadelmageren til at vurdere om sadlen kan ligge på hesten, og dernæst så prøve at ride i den, og finde ud af om du kan sidde i den smiley jeg ved ikke om Heri kører i Jylland, men de tog 500 for at køre sadelbussen til Roskilde, og så kunne jeg ellers prøve løs smiley køber man en, betaler man så ikke for besøget, men ellers har man jo så fundet præcis størrelse og model, og kan så finde en billigt på nettet smiley så skal den jo så bare også lige tjekkes da der kan være forskel i stopningen smiley

• #7   30. jul 2013 Når din numse er stor, vil jeg ikke råde dig til en Isabell, da den er dyb i sædet, og derfor ikke så meget plads som i en sadel med åbent sæde. Jeg har selv en frederiksborger - og de kan være svære at finde sadler til. I samråd med sadelmager blev det en Santa Cruz Octavia 17", og den er jeg godt nok glad for smiley

• #9   30. jul 2013 Man skal bare passe på sadlen ikke bliver for lang til hesten, og trykker ud over dens sidste ribben, men det har en sadelmager (forhåbentlig da) styr på;)

• Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 2 Svar: 19
    #10   30. jul 2013 Tjek Trekker Master ud på Google, det er en stor rummelig sadel, med masser af frihed og støtte både til rytter og hest, med fleksibel læderbom og kort anlægsfladen, helt perfekt til lidt brede store heste, den tilpasser sig simpelthen hesten. Jeg er meget glad for min,og det min hest og min mås også;)

• #11   30. jul 2013 Tak for alle de gode input! Er super glad for jeres hjælp! Jeg har også store planer om at få en sadelmager ud når den tid kommer, så jeg er helt sikker på at både hesten og jeg får hvad der passer os bedst!
    Jeg har lige hurtig et spørgsmål mere.... ja, jeg er spørge Jørgen's lillesøster... hihi... Nu er er der mange af jer der siger I har bedst erfaring med en sadel hvor sædet ikke er for dybt.. Så tænker jeg lige, føler I så den støtter jer godt nok? Ja, jeg spørger måske dumt, men har fx ikke selv verdens bedste ben muskler og balance (arbejder dog på det ;)) så har lidt brug for at føle at jeg har god støtte i min sadel!

• #13   30. jul 2013 Jeg var meget spændt på, hvordan det ville blive, fordi jeg har en muskel/led-sygdom, og har i mange år redet i Wintec Isabell. Men den kunne ikke tilpasses min frederiksborger, som har en lige, kort ryg og markeret manke. Men jeg må sige, jeg har fin støtte og føler mig godt tilpas i min Santa Cruz smiley

Kommentér på:
Sadel

Annonce