{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Langtur {{forumTopicSubject}}

Kunne der være nogle der vil med på en lang tur ca 200 km.

Kun seriøses kommentarer bliver svaret på fra kl 17:45 mandag d 31.8

Jeg har 4 heste som skal fra a til b og de er ikke tilredet, men jeg kunne gost tænke mig oplevelsen i at gøre det uden bil, men jeg kan næppe styre 4 ponyer selv.
Jeg ville så trække dem af to omgange, men det ville også være hyggeligt med selvskab og en fælles udflugt.

Min plan er at trække 3 x om dagen, måske 4.
Holde pauser og gå videre, både for hestene og min skyld.

Jeg er dog meget i tvivl om mange ting, dog har jeg erfaring fra tidligere med liggende ture.

Kunne nogen have interesse i at deltage?

Du skal kunne starte i Sæby d 1/2 aug og kunne være afsted indtil d 6/7.

Jeg ved det er kort varsel, sorry

Du skal være stor nok til at håndtere en stor pony alene, da jeg jo selv har en at holde styr på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langtur
  • #1   31. jul 2017 At gå 200 km uden at være i træning til det, både for hest og pony, er noget af en bedrift.

Da jeg var spejder, skulle vi gå 100 km, og der trænede vi ret meget, for at kunne klare det.

• #2   31. jul 2017 Jeg tænker godt nok også det er en del uden af være i træning. Det er små 30km hver dag i 7 dage. Hvis vi tager en stille og rolig tur i skridt tager det små to timer at komme 10 km..

• #3   31. jul 2017 Så kommer pratiske gris lige her smiley

Hvad med overnatning?
    Hvad med mad? (både til heste og trækkere)
    Hvad hvis det pi... regner?

Jeg synes personligt, at det vil kræve træning og ikke mindst planlægning, at gå så lang en tur.

• #4   31. jul 2017 Nu kender jeg ikke Miss' ponyers baggrund, men selvom de ikke er tilredet kan de vel godt været i tip-top form?

Min tidligere pony var for lille til at blive redet (af mig), men hun kunne altså gå så det battede - hun var gerne med på 4-5-6 timers trækketure flere gange om ugen da hun var trimmet, så en pony behøver ikke være tilredet for at være i form/trænet.

De ture var så inkl. pauser - jeg havde rygsæk med min madpakke og ponyen bar sin egen i tasker på ryggen.

Dét var så fede oplevelser vi havde sammen. smiley

• #5   31. jul 2017 Det er da utroligt at der altid kommer en massen pegen fingre og alt for ofte intet seriøst.

Endnu mere uinteressant er det at man ALTID skal frabede sig negative, nedladende og ordkløvernes bemærkninger.

En hest er født til at gå 60 km om dagen, så er 30 vel ingen problem, hvis en hest ellers går på store nok folde og får det rette foder, ka så løber de rundt mange gange om dagen.
    De er i bedere form end mange heste på en rideskole, idet de røre sig mere.

Jeg hverken vil, kan el gider diskutere med jer, jeg tilbyder at fornuftige mennesker kan komme med, fordi det kan være en oplevelse, ikke for at genere folk der er bange for regn, vabler, motion, mv

Jeg har ikke lovet en chartertur med 5 stjernet hotel og fri madbuffet, jeg lover en oplevelse, alt andet kan jeg ikke garentere.

Mine heste spiser græs, græs fondes på hele ruten med undtagelse af de største byer, hvor vi ikke kan undgå Aalborg, men jeg er sikker på at de overlever den time uden mad, og så kommer der lidt ekstra med, som hestene selv må slæbe, hvad skulle de ellers med for!

Kun seriøse henvendelser tak

• #6   31. jul 2017 Så du vil have at dine ponyer skal gå 30 km om dagen, 7 dage i træk, på det græs de kan finde i vejkanten, samt nattefold, som eneste energi kilde? Og du vil trække en hest, som har gået det meste af sit liv på en fold, igennem hele Nørresundby og derpå Aalborg.

Jeg har redet/trukket min hest 100 km, på 4 dage og de fik kraftfoder 3 gange om dagen, samt sat i boks om natten. For at "tvinge" dem i ro.

Det var 2 ret trætte heste vi havde da vi kom frem, og ja vi skridtede langt hovedoparten af turen og de var i træning og gik på døgnfold, inden vi tog den tur. Det var kun den halve distance.

Jeg har redet flere gange inde i Aalborg midtby, til arrangementer. Det kræver altså en ret velskolet og ikke mindst nervefast hest, så begå sig der inde. Man møder godt nok mange uforudsete hændelser der inde.

Det er et frit land vi lever i, og du kan gøre præcis som du ønsker med vores billigelse eller ej. Men du laver et opslag på et debat forum, så må du også forvente at vi giver vores besyv med.

• #7   31. jul 2017 Dorte c

Din tur lyder meget dårligt tilrettelagt for hesten.

Det kunne du både have gjort klogere og bedere for hesten.

• #8   31. jul 2017 Jamen, så må du da meget undskylde at jeg brugte tid på at skrive en kommentar......

• #10   1. aug 2017 Hvis du læste mit første svar, så havde du læst at hestene skulle bære det de har brug for og vide at 30 km på en dag er meget lidt i forhold til hvad en hest er lavet til at gå i døgnet når de lever vildt.
    En hver sund hest kan gå 30 km på et døgn.
    Det er ikke mig der antager at de 30 km er i et stræk og de fleste tror at de bør skridte så langt, men det beviser bare at de intet ved om det at ride en langtur, hvilket jeg har erfaring med og derfor har den viden der skal til.
    Jeg påstår ikke at det bliver en perfekt tur, at det bliver hyggeligt mv, men jeg påstår at jeg har den viden der skal til, at hestene ikke lider, at de og jeg får det vi har behov for og at det er en oplevelse for livet.
    Når det er sagt så er Danmark ret flad i forhold til, de lande hvor jeg har gjort dette før og jeg har aldrig taget så langt alene og tilbyder derfor at nogen kan komme med, hvis de vil, hvis ikke de vil, så vil jeg ikke have dem med.
    At nogle folk antager at alle andres viden om heste el alt muligt andet ikke er større end deres egen personlige viden, er bare trist, og jeg skulle have set det komme, det er jo hg og de fleste her inde har ikke meget erfaring med det virkelige liv og derfor er deres viden begrænset til nogle år på en rideskole, hvor man næppe lærer meget im heste uden for stald, ridebane og folden, desværre kan jeg jo kun sige, da heste har så meget andet at byde på

• #11   1. aug 2017 Så, andre må ikke skrive negativt og nedladende.. Men du må godt?
    Har intet imod at du vil på den her tur og tilbyder nogen at tage med. Men med den måde du fremlægger dine ting og svarer folk på, tror jeg altså næppe der er nogen som har lyst.

• #12   1. aug 2017 TS... Hold da op en svada smiley smiley smiley

De fleste stiller spørgsmål om nu turen er helt gennem tænkt, og om der er tænkt på det og det.
    Både med hensyn til heste og trækkere er 200 km en lang tur på 6 - 7 dage, uden forberedelse.

Og jo jeg kender til andre sider af hestelivet også unden for ridehuset/ ridebanes trykke rammer. Og netop derfor mener jeg at turen burde være bedre forberedt!!!

• #13   1. aug 2017 Mennesket er også designet til at løbe 10 km om dagen, men det er trods alt de færreste af os, som er i stand til at gøre det, og da slæt ikke flere dage i træk.

Fordi hesten er designet til at gå lange distancer, skal der stadigvæk træning til, før den er i stand til at gøre det.

Og jeg vil godt nok stadig forholde mig noget skeptisk til, om du vil være i stand til at trække en pony, gennem hele Nørresundby og derpå Aalborg på en time. Som du har skrevet tidligere, der er faktisk lidt længere end 5 km.

Og en uskolet hest over broen og gennem Aalborg. Jeg har erfaring med at ride der, jeg må virkelig fraråde det på det kraftigste.

En ting er at ponyen og dig bliver træt, på den lange tur, det må du i bund og grund selv rode med. Men inde i Aalborg c sætter du også andres helbred på spild, det er i min optik ikke i orden.

• #14   1. aug 2017 Jeg kan ikke lade være med at undre mig over at de fleste antager at turen ikke er planlagt...
    TS oplyser at hun har erfaring med langture, så må hun også vide hvad der skal til for at det lykkedes.
    Samtidig forstår jeg at man stiller nogle spørgsmål, skulle man have interesse i at gå med, som jo selvfølgelig også skal have et svar, men der er fra start frabedt negative kommentarer, dermed tolker JEG at hvis man ikke er interesseret og ikke har noget positivt at tilføje bør man lade være.
    TS: Håber du får en (nogle) god (e) tur (e) smiley
    Jeg tror det er en fed oplevelse som jeg personligt desværre ikke har mulighed for at deltage i.

• #15   2. aug 2017 Marie E. Når/ hvis turen nu er planlagt, så ville jeg jo bruge det, som feks. Vi starter turen fra A og går langs de små veje til B, med hvil i den lille eng circa halvvejs på dagens strækning.

Iøvrigt synes jeg at de fleste spørgsmål går på om hestene, nu også er klar på turen.

Kommentér på:
Langtur

Annonce