2.753 visninger
|
Oprettet:
privat markvej {{forumTopicSubject}}
hvis man er fire der bor på privat mark vej, og der tit kommer andre rytter i trav el galop el tølt, og vi har bedt dem pænt om ikke ride på vores vej, hverken i skridt, trav, galop el tølt og de bliver ved og ved,vi har råb af dem også og det ikke hjælper, ville i ringe til politi el bare begynde ride på deres vej med fuld galop osv? / i deres gård plads ??
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.870
Tænker ikke det nytter noget at hverken råbe eller gøre gengæld - det lyder tværdigmod som en barnlig løsning..
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 29 Heste: 8 Emner: 18 Svar: 192
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 627
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Det nytter ikke noget at blive provokerende og drøne rundt på deres vej/gårdsplads. Jeg kender godt til den følelse/lyst til at synke ned på deres niveau og sige "Nå, hvad mener du så om det, fister", men det løser sjældent noget.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Men helt forbyde dem at være der, er ikke sikkert man kan/må - er vejen er privat er ikke = at ingen andre må være der. En privat vej kan f.eks sagtens være lovlig adgangsvej til andre områder.
Så jeg ville nok istedet skilte med (og bede om) at de færdes i roligt tempo - og er det børn/unge, så tage en snak med forældrene.
HVIS i rent faktisk har eneret på vejen og ret til at forbyde offentlig færdsel, kan man vel snakke med naboerne om en låge e.l. for enden af vejen.
maj 2006
Følger: 180 Følgere: 198 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 558
Jeg ville først og fremmest finde ud af, hvilken af delene vejen er.
En privat vej er som oftes en lille vej der kun går ned til én ejendom, posten kommer ikke ned af den vej fx. Der kan ejer selv betemme (sætte skilt op).
En fællesprivat vej, kommer posten ud, og de forskellige der bor der, deles som regelt om at vedligholde vejen. Her skal man igennem kommunen og søge om at gøre ridning forbudt. Som udgangspunkt er en fælles privatvej altid åben for gå/cykling og ridning.
Så jeg ville ringe til min kommune og forhøre mig ad, hvis det var mig, så ved du hvad du kan/må
Og hvis det nu viser sig i ikke må forbyde dem at ride der, kan man jo evt tage en stille snak om et kompromis om de kan nøjes med at skridte forbi jeres ejendomme.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Hvis vi ryttere var bedre til at udvise hensyn ville der være færre rytterfjendske lodsejere, ofte er dialog vejen frem, så hvis det er muligt så prøv at "fange" dem og tal med dem forklar dem at deres færdsel på jeres vej ikke er ok i andet end skridt, en ting er at de gerne må være der men det er ejer der bestemmer på hvilke vilkår denne færdsel foregår
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Så man kan såmænd godt få post på en privat vej "ude å a land"
Men kan godt forstå man bliver irriteret, hvis folk bruger grusenvejen som "legeplads" i fuld galop - fat i dem og snak med dem om atde ødelægger vejen. Det er første skridt.
Mvh Charlotte
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 51
vi har talt til ordntlig, men når de efter fire gange ikke fatter de ikke må ride ned af vores mark vej, de galopere og tølt med fuld fart og det ødelægger vejen.
alle naboer på vejen er ening om udefra kommende rytter ingen adgang, så ja jeg må smide en seddel i islænder rytter post kasse og bed dem pænt blive væk tak.
jul 2008
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 627
nov 2007
Så først om fremmest ville jeg lige få tjekket, hvilke regler der gælder - det er ikke sikkert, i kan forbyde ridning der helt, men i så fald kan i jo bede om, at der kun rides i skridt.
jul 2008
nov 2007
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Jeg kan godt forstå, at I er trætte af at få jeres vej ødelagt. Nu skriver du, at det er en "markvej" - men jeg går ud fra, at det er jeres indkørsel, hvor I færdes i bil?
Hestehov - og især de skoede - kan rive en sådan vej op til ukendelighed, specielt i regnfulde perioder. Jeg har lært hjemmefra, at man rider i rabatten - enten i siderne eller i midterrabatten - det kunne man måske forsøge at lære rytterne? Så ødelægger de trods alt ikke vejen.
Og nej, du slipper nok ikke for at opsøge dem, hvor de bor...
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 44
Vi har selv en privat vej og jeg mener at vi fandt ud af at vi godt kan forbyde ridning på vejen. Men det problem er heldigvis ikke aktuelt.
jul 2008
dec 2013
Følger: 7 Følgere: 1 Svar: 1
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Mvh Charlotte
jul 2008
sep 2023
Følger: 13 Svar: 1
Vil høre om i kan hjælpe mig da jeg står her har vasket mine sko / min mors sko ku er det sådan at jeg har vasket mine sko to gange efter to små piger har reddet på en markvej som der ikke tilhøre dem problem er bare kan det passe at jeg skal blive ved med at vaske mine sko / min mor,s sko ikke nok med det man kan ikke snakke med piges forældre om det de står griner efter mig snakker om mig selvom man prøver at snakke med dem bor i en lille by 6683 Tobøl dem der bor på gården ligger på Ribevej 64 6683 Tobøl er bange for at falde i det prøver også at gå uden om det men den ligger der hvor man skal gå men det er for sent så har man gået i det.
De har lavet ballade før men de er flytte tilbage i byen igen de ridder også på fortov hvor de ikke samler op efter sig kan det passe at jeg skal Ryde op efter dem vil bare høre om i kunne tage det op.
Hilsen Joan Jacobsen
privat markvej