{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.753 visninger | Oprettet:

privat markvej {{forumTopicSubject}}

hvis man er fire der bor på privat mark vej, og der tit kommer andre rytter i trav el galop el tølt, og vi har bedt dem pænt om ikke ride på vores vej, hverken i skridt, trav, galop el tølt og de bliver ved og ved,vi har råb af dem også og det ikke hjælper, ville i ringe til politi el bare begynde ride på deres vej med fuld galop osv? / i deres gård plads ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  privat markvej
  • #1   23. aug 2017 Sæt et skilt op med ridning forbudt? smiley
    Tænker ikke det nytter noget at hverken råbe eller gøre gengæld - det lyder tværdigmod som en barnlig løsning..

• #2   23. aug 2017 Det er jo ikke specielt konstruktivt at råbe eller galoppere på deres vej. Først skal du nok finde ud af om de har ret til at være der. Er markvejen registreret som privat vej? Er der nogen servitutter eller hævd på markvejen? Hvis i har loven på jeres side mht brugsretten på vejen, så ville jeg tage en rolig snak med dem og forklare at de ikke har ret til at være der (Såfremt det selvfølgelig er rigtigt) og er det børn/unge vil jeg tage en snak med deres forældre for at få det stoppet. smiley

• #3   23. aug 2017 Er i sikre på at i har ret til at nægte dem adgang til den?

• #4   23. aug 2017 Ja, jeg tænker også på om i har retten til det? Og hvis i har, så sæt skilte op, snak med dem på en ordentlig måde. Folk lytter sjældent, hvis man råber ad dem. smiley

• #5   23. aug 2017 Hvis i har ret til at nægte dem adgang, så ville jeg smide et skilt op med ridning forbudt. Hjælper det ikke, så kunne det godt være en ide at høre politiet om hvordan du skal forholde dig.

Det nytter ikke noget at blive provokerende og drøne rundt på deres vej/gårdsplads. Jeg kender godt til den følelse/lyst til at synke ned på deres niveau og sige "Nå, hvad mener du så om det, fister", men det løser sjældent noget.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #8   24. aug 2017 er der en grund til at du ikke vil have at de rider på vejen?? smiley

• #9   24. aug 2017 Ja jeg har samme spørgsmål som AMT. Vi har en del der både rider, løber og går tur ned ad vores private markvej, hen over vores møddingsplads (bag stalden), og så videre op i skoven som ligger bag vores hus. Det er mine forældre da helt okay med, for de gør jo ingen skade.

• #11   24. aug 2017 Jeg kan nu godt forstå, man ikke gider ryttere i galop osv på vejen - er det en markvej/grusvej vil det jo betyde, at man temmeligt ofte skal ud at "lappe huller" mm. Og har man selv heste/dyr, så er det heller ikke hensigtsmæssigt, at folk ræser forbi i højt fart på deres heste (og det er åbenbart noget mange ryttere ikke lærer nu om stunder - at man skridter forbi folde med heste, kreaturer o.l.).

Men helt forbyde dem at være der, er ikke sikkert man kan/må - er vejen er privat er ikke = at ingen andre må være der. En privat vej kan f.eks sagtens være lovlig adgangsvej til andre områder.

Så jeg ville nok istedet skilte med (og bede om) at de færdes i roligt tempo - og er det børn/unge, så tage en snak med forældrene.

HVIS i rent faktisk har eneret på vejen og ret til at forbyde offentlig færdsel, kan man vel snakke med naboerne om en låge e.l. for enden af vejen.

• #12   25. aug 2017 Der er forskel på en privatvej og fællesprivat vej.
    Jeg ville først og fremmest finde ud af, hvilken af delene vejen er.
    En privat vej er som oftes en lille vej der kun går ned til én ejendom, posten kommer ikke ned af den vej fx. Der kan ejer selv betemme (sætte skilt op).
    En fællesprivat vej, kommer posten ud, og de forskellige der bor der, deles som regelt om at vedligholde vejen. Her skal man igennem kommunen og søge om at gøre ridning forbudt. Som udgangspunkt er en fælles privatvej altid åben for gå/cykling og ridning.

Så jeg ville ringe til min kommune og forhøre mig ad, hvis det var mig, så ved du hvad du kan/må smiley
    Og hvis det nu viser sig i ikke må forbyde dem at ride der, kan man jo evt tage en stille snak om et kompromis om de kan nøjes med at skridte forbi jeres ejendomme.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #13   25. aug 2017 Det er muligt man ikke kan forbyde dem at ride men i kan sagtens forbyde andet end skridt da de ødelægger vejen, desværre er der mange det ikke tænker sig om når de rider rundt der er regler og så er der god opførsel, det sidste indebærer at tage hensyn ved færdsel på privat vej, lad vær med at ride på andres fortov, lad vær med at bruge bondens mark uden at spørge om lov osv osv

Hvis vi ryttere var bedre til at udvise hensyn ville der være færre rytterfjendske lodsejere, ofte er dialog vejen frem, så hvis det er muligt så prøv at "fange" dem og tal med dem forklar dem at deres færdsel på jeres vej ikke er ok i andet end skridt, en ting er at de gerne må være der men det er ejer der bestemmer på hvilke vilkår denne færdsel foregår smiley

• #14   25. aug 2017 Posten kommer nu altså ned ad vores private grusvej - når der er mere end 50 meter fra huset til offentlig vej, så skal posten kører ind til ejendommen med posten.
    Så man kan såmænd godt få post på en privat vej "ude å a land" smiley

Men kan godt forstå man bliver irriteret, hvis folk bruger grusenvejen som "legeplads" i fuld galop - fat i dem og snak med dem om atde ødelægger vejen. Det er første skridt.

Mvh Charlotte

• #15   28. aug 2017 vi har sagt det pænt op til flere gange nu , islænder-heste forstår det ikke.ingen post bil køre ned af, da post kassn hænger helt oppe ved asfalt vejen smil..
    vi har talt til ordntlig, men når de efter fire gange ikke fatter de ikke må ride ned af vores mark vej, de galopere og tølt med fuld fart og det ødelægger vejen.
    alle naboer på vejen er ening om udefra kommende rytter ingen adgang, så ja jeg må smide en seddel i islænder rytter post kasse og bed dem pænt blive væk tak.

• #16   28. aug 2017 uanset om man kan skridte, trave, tølt el galop skal uderfra kommende rytter ikke ride på vores mark vej-grus vej, de ødelægger den gang på gang. jeg tænker jeg snart rider over til dem og smader deres vej uhm uhm..lige for lige tja...vi kan ikke engang nå at stoppe de islænde ponyer for tale med dem for de tølt-galopere bare videre så jeg er skide sur...tak for råd osv..sov godt derude..

• #17   28. aug 2017 Hvis du ved hvor de holder til, så ta derover og snak med staldejer/rytterne. Og sæt skilte op

• #18   28. aug 2017 Susan - men nu er det jo ikke sikkert, at det er en vej, der er lukket for offentlig færdsel. Og kan ikke rigtigt se, at du har svaret på, om det reelt er en fællesvej eller en helt privatvej i har. Dem der deles med naboer er ofte (men ikke altid) fællesveje, og dem må offentligheden i reglen gerne færdes på, selvom vejen tilhører jer, og det er jer, der skal vedligeholde den.
    Så først om fremmest ville jeg lige få tjekket, hvilke regler der gælder - det er ikke sikkert, i kan forbyde ridning der helt, men i så fald kan i jo bede om, at der kun rides i skridt.

• #19   28. aug 2017 fælles mrk vej med adgang forbudt for uderfra kommende rytter, da de ikke kun kan finde ud af at skridte, har undersøgt det igen..mange rytter forstår desværre ikke man kun må skridte, tølt galop osv ødelægger vores lange mark vej uhm..god aften til alle

• #20   28. aug 2017 Men - den bliver jo ikke privat af, at de ikke vil nøjes med at skridte. Mit spørgsmål går på, om vejen rent faktisk er privatvej, eller om der er tale om en fællesvej, og om der rent faktisk er færdsel forbudt for alle andre end beboerne på vejen (det bestemmer du altså ikke selv, der findes regler om den slags).

• #21   28. aug 2017 Det kan jo ret hurtigt afklares med en forespørgsel til teknisk forvaltning smiley

Jeg kan godt forstå, at I er trætte af at få jeres vej ødelagt. Nu skriver du, at det er en "markvej" - men jeg går ud fra, at det er jeres indkørsel, hvor I færdes i bil?
    Hestehov - og især de skoede - kan rive en sådan vej op til ukendelighed, specielt i regnfulde perioder. Jeg har lært hjemmefra, at man rider i rabatten - enten i siderne eller i midterrabatten - det kunne man måske forsøge at lære rytterne? Så ødelægger de trods alt ikke vejen.

Og nej, du slipper nok ikke for at opsøge dem, hvor de bor...

• #22   30. aug 2017 Jeg vil mene, at hvis alle beboere på vejen er enige, så kan man sætte et skilt op med "ridning forbudt", men hvis rytterne i forvejen ikke fatter en pæn hentydning, så er det nok ret nyttesløst alligevel.

Vi har selv en privat vej og jeg mener at vi fandt ud af at vi godt kan forbyde ridning på vejen. Men det problem er heldigvis ikke aktuelt.

• #23   30. aug 2017 alle er enig om at få skilte op og håber udefra kommende rytter afgang forbudt, hvis de kommer og rider igen igen og vi ser det, ringer jeg efter politi hvis ikke de stopper op så vi kan fortælle dem, de ikke må ride på mark vejen..nogen gang tølter de el galopere så vildt vi ikke kan nå stoppe dem..uhm.. tak for råd osv

• #24   26. mar 2020 Susan fører den ned til skoven eller andre steder eller ender den lukket hos en beboer? Jeg tror ikke I har retten til at udelukke nogen, om de er på hest cykel i bil eller gående men kan godt se det er træls og vel også stresser dine egne. Men for at få korrekt svar skal du ringe til kommunen

• #25   26. mar 2020 Mon ikke Susan har fundet en løsning tilbage i 2017 - hvor hendes indlæg er fra smiley

Mvh Charlotte

• #26   3. apr 2020 jo vi må gerne udlukket folk, så længe de ikke fatter reglerne på privat mark vej, når rytter ikke fatter der ikke må traves el galop så skal de holde sig væk smil..

• Joan J
    Joan J Tilmeldt:
    sep 2023

Følger: 13 Svar: 1
    #28   27. sep 2023 Hej

Vil høre om i kan hjælpe mig da jeg står her har vasket mine sko / min mors sko ku er det sådan at jeg har vasket mine sko to gange efter to små piger har reddet på en markvej som der ikke tilhøre dem problem er bare kan det passe at jeg skal blive ved med at vaske mine sko / min mor,s sko ikke nok med det man kan ikke snakke med piges forældre om det de står griner efter mig snakker om mig selvom man prøver at snakke med dem bor i en lille by 6683 Tobøl dem der bor på gården ligger på Ribevej 64 6683 Tobøl er bange for at falde i det prøver også at gå uden om det men den ligger der hvor man skal gå men det er for sent så har man gået i det.
    De har lavet ballade før men de er flytte tilbage i byen igen de ridder også på fortov hvor de ikke samler op efter sig kan det passe at jeg skal Ryde op efter dem vil bare høre om i kunne tage det op.
    Hilsen Joan Jacobsen

Kommentér på:
privat markvej

Annonce