{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676

Em-medaljer. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fulgt med i dette års EM hele ugen, men må ærligt indrømme at jeg ikke helt kan holde styr på den medalje regn der tydelig vis har fundet sted for de danske ryttere, både for Para-dressur, men også (hvad kalder man det) "almindelig" Dressur.

Jeg har fået med at Danmark ved "almindelig" dressur, har fået sølv i hold, Dufour 2xbronze, i hhv. Speciale, og Kür, og at der ved Para vidst nok også fik sølv ved hold, og guld til stinna indiv.

Men var der ikke også en anden para rytter som fik medalje ved indiv?

og når det så er sagt - vild kür idag for Danmark. Oh jeg bliver stolt af vores lille land, når man ser hvilke dygtige ryttere de stiller med.

Det er ingen hemmelighed at jeg er dybt betaget af dufour og cassidy, jeg ELSKER at se de to ride ind på banen.

(og nej dette handler ikke om hverken metoder, eller hvor forfærdeligt nogle syntes at de rider, så venligst hold det ude (hvis det er muligt)) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Em-medaljer.
  • #1   26. aug 2017 Danmark vandt også bronze i paradressur - Tobias T. Jørgensen i grad III smiley

Jeg fik set alle danske ridt i går og i dag - jeg synes bestemt også at vi har god grund til at være stolte! Fantastisk dygtige ryttere og heste! Dufour er jeg personligt også dybt betaget af - men Anna Z's kür i dag gav godt nok også et stort smil på læben - det var så tydeligt at hun virkelig nød turen (og virkelig fed musik)! smiley

• #2   26. aug 2017 Ja jeg synes også de danske ryttere gjorde det fantastisk - blev også stolt over zibransen, hun red også meget smukt. Og fantastisk at have to så unge og talentfulde ryttere på så højt niveau.

Jeg blev dog mest imponeret over 22 årige tyske Sonke Rothenberger på hans 10 årige vallak - lige som de danske unge kvinder red hans SÅ sympatisk, og det så så nemt ud for hesten.

Para-dressur må jeg med skam indrømme jeg ikke har styr på, andet end guld til Stinna.

Mvh Charlotte

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   26. aug 2017 Kathrine: TAK!!!, mente nok at jeg havde misset en medalje.

Anna Z har al mulig grund til at være meget stolt over sin præstation. Hørte i et interview at hun vidst kun har redet 4-5 måneder.. Super flot.

Jeg har allerede store forventninger til Danmark ved OL hvis de kan stille lige så stærkt et hold som nu.

Og oven i gør det mig virkelig glad at se den glæde de udviser for hinandens præstationer, og hvilket sammenhold de har.

• #4   26. aug 2017 Stinna Tange Kaastrup fik både individuel bronze og guld
    Susanne Jensby Sunesen fik individuelt guld og Tobias Thorning Jørgensen fik en individuel bronze medalje
    Dvs 5 medaljer til Para rytterne og 3 medaljer til "de raske" ryttere
    I alt 8 medaljer ved dette års EM smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   26. aug 2017 Charlotte: ja, tænk at ride så tæt med Werth som har været på det niveau i så ufatteligt mange år.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   26. aug 2017 Distriksmester: Rider de også to 3 runder ved Para? Troede faktisk kun at de red 2, altså hold og indiv. smiley

• #7   26. aug 2017 De har redet et fast individuel program, et hold program og et kür program smiley

• #8   26. aug 2017 Anna Z havde ikke engang redet küren igennem hjemmefra - og piaffe-øvelsen hvor hun vendte hesten undervejs lavede hun for første gang 10 min inden hun red ind - og ja, hun har kun haft hesten i 5 måneder smiley Synes det er ret sejt gjort!

• #9   26. aug 2017 Sonke's ridt gav virkelig kuldegysninger... sikke en smuk kür - og en fantastisk hest! Wauw..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   26. aug 2017 Det er mega sejt gjort!

Det viser virkeligt bare hvilket niveau man er på som rytter.

• #11   26. aug 2017 Synes det er vildt at vi har fire kvindelige dressurryttere der tager hold-sølv og en der tager to individuelle bronze og fire mandlige springryttere hvor ingen af dem kan komme fejlfrit igennem en springbane (dog havde Sandgård vist en runde med kun tidsfejl)

• #12   27. aug 2017 Det er så flot af dressurrytterne, men jeg undrede mig over i forbindelse med udtagelsen at Anders Dahl og Selten ikke kom med - Men de klarede sig super godt alligevel smiley Jeg tænker at en del af den succes dressurrytterne har nu, er det enorme arbejde der er lagt i dem allerede fra ponyårerne. Der er noget talent arbejde der virkelig er lykkes. Det talent arbejde, er først ved at komme i gang på springsiden i disse år (eller det er min oplevelse, sådan lidt på sidelinjen). Så måske stiller vi med hold i spring og dressur til OL 2024 smiley
    I forhold til para rytterne, de er møg seje - og igen talent arbejde. De rigtige rammer og forudsætninger, giver medaljer ved mesterskaber smiley

• #13   27. aug 2017 Pip
    Vi har da mere end 4 danske ryttere med i spring. Andreas Schou blev placeret nr. 8 i 1.55 cm, dog med 4 fejl i omspring, men kom ikke og sig at dressurrytterne ikke også har lavet en enkelt fejl eller to smiley Martin Neergaard blev nr. 2 med 0 fejl. Flere af dem har haft ret få fejl, men det er jo bare sådan i springning at det kun er fejlene der tæller, og ikke så meget det de ellers gør godt på banen, som det jo gør med dressur. Så det er svært at hente en fejl hjem igen, andet end på tid smiley

• #14   27. aug 2017 Martin Neergaard red ikke for landsholdet og 155 var ikke de højeste klasser som var dem der blev reporteret (på fb) fra... du har selvf ret i at i dressur kan man være heldig at hente et point eller to hjem igen, men det er skisme ikke nemmere at klare sig godt i dressur, vi har bare mere talentmasse eller investeret mere i dressur.

Jeg synes stadig det er sjovt at kvinderne klare sig bedst i denne "kønskamp" de to hold blev i år xD

• #15   27. aug 2017 Man kan jo ikke sætte spring og dressur sådan op overfor hinanden, vil jeg mene.
    Og så avles der utroligt mange flere dressurheste og mit helt klare indtryk er, at der findes flere dressurryttere end springryttere i DK på højt niveau.

• #16   27. aug 2017 Jeg er normalt meget kritisk overfor det dressurhalløj, og synes sjældent det er ret pænt, men jeg blev SÅ positivt overrasket, især fordi jeg var helt enig i top tre. Om end jeg syntes Sönke Rothenberger burde have vundet både fredag og lørdag.
    De tre ekvipager udstrålede lethed og kæmpe overskud.
    Jeg synes det er vildt, at vores danske ryttere klarer sig SÅ godt, det lover jo godt for fremtiden, men jeg er VILDT skuffet over at de danske medier ikke skænker dem nogen større form for opmærksomhed.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   27. aug 2017 maria: jeg mener at det er tv2, de har ofte indslag om dufour, og der har også været artikler. men det er vidst også det eneste.

jeg syntes også at det er kanon ærgerligt, men vi må nok bare erkende at det desværre er sådan det er med ridesporten smiley

• #18   27. aug 2017 Hvor så I det henne? Jeg så kun det blev vist mellem 19-20 på eurosport

• #19   27. aug 2017 FeiTv har vist det hvor første måned var gratis. Og svt1 har vist noget af det. Ved ikke om det er lagt i arkiv nogen steder

• #20   27. aug 2017 Okay der må jeg holde øje så, kiggede kun på zibrasport og de viste det ikke.

• #21   27. aug 2017 Pip
    Ved godt han ikke er på landsholdet, det var bare for at udpege nogle af danskerne i spring der bestemt også har gjort det godt, så vi ikke glemmer dem smiley
    1.55 er vel noget af det højeste, så synes da stadig det er flot at blive nr. 8 smiley

Mener bestemt ikke at man i dressur kan være heldig at hente flere point hjem, for det er skam ikke held, det er flid. Hvor siger jeg at det er nemmere i dressur? Jeg udpeger blot nogle af de danske præstationer i spring, da jeg også synes de har gjort det godt i nogle ridt smiley

• #22   27. aug 2017 Nogen der ved hvornår det plejer at blive lagt i arkivet på fei tv? Har lige startet den gratis måned, men det ligger selvfølgelig ikke derinde smiley

Kommentér på:
Em-medaljer.

Annonce