{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Mine heste kan ikke sammen {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en vallak på 3 å år og så låner jeg en hoppe på 7 år.
Men vallaken er ret hård ved hoppen, især når det gælder mad så jagter han hende, han nøjes ikke med at true men over efter Og bider og sparker selvom hun sådan set er løbet væk og har overgivet sig.. han bliver også lidt truende hvis hun går får tæt på ham.

Over for mennesker er han en kæmpe nussetrold og gør ikke en flue fortræd. De er kun dem 2

Hvad kan det skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine heste kan ikke sammen
  • #1   5. okt 2017 Han er ung og umoden smiley

    I bund og grund så vil han højest sandsynligt bare lege - drenge leger bare mere hårdt end tøser, og har han ikke været vant til det så prøver han jo bare endnu hårdere på at få hende til at lege på "dregemanér" - ond cirkel startet...

    Hvor længe har de gået sammen?

    Mht mad - så prøv at dele høbunken ud i 3 dynger i starten, fodres de i spand - så tag en snor i ham og bliv der til hun er færdig smiley


  • #2   5. okt 2017 Hvor længe har du haft den nye? De skal lige vænne sig til hinanden og sætte en rangorden, det er fuldkommen normal adfærd.

  • #3   5. okt 2017 Okay de har kun gået sammen et par uger så det er jo ikke så længe, de går i løsdrift men bliver fodret hver for sig og hø bliver delt op, men han vil jo helst eje dem begge ;-D

  • #4   5. okt 2017 Vil give dem tid, så skal det nok gå smiley

  • #5   5. okt 2017
    Nogle heste kan bare ikke sammen, det kan man ikke tvinge dem til.
    Ligesom mennesker heller ikke altid kan sammen.

    Så enten skiller du dem ad, eller også så gør du så de har mulighed for at spise et godt stykke fra hinanden og dermed undgå at blive sure.


  • #6   5. okt 2017 Det samme gjorde de her - dog var min vallak ældre og hoppen yngre - jeg måtte skille dem af når de spiste for ellers fik hun intet eller jagede maden i sig så hurtigt hun kunne, nu går hoppen selv og kan bruge op til 30 min på at spise sin mad - hvad det skyldes ved jeg ikke - for hoppen havde jeg først og de fik lige meget at spise

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #7   5. okt 2017 Det er ret frusterende jeg har også købt en der ikke kan enes med min hoppe eller omvendt, hun kan ikke lade ham være og så får hun klø.
    Nu har jeg skildt dem ad og håber det går bedre når de bliver sat sammen igen.


  • #8   6. okt 2017 Som en anden skriver - så er det bare ikke sikkert de har kemi. Det kan være små ting som f.eks. farven. En hingst jeg havde gående som var supernem sammen med mine mørke drenge, kom hjem igen for kort tid siden. Og brændte helt af da han så hendes plettede heste.

    Jeg ville nok give det lidt mere tid og hvis det ikke blev bedre, så skille mig af med en af dem. Det andet giver kun stressede og frustrerede heste


Kommentér på:
Mine heste kan ikke sammen

Annonce