{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder sadel VS. dressur sadel forskel
  • #1   11. okt 2017 Hvis dressursadlen passet din hest, så er der ikke noget forkert i at bruge den.
    Mig bekendt er islændersadlerne højere fortil, så de giver mere skulderfrihed til tølten - og så er de som regel lidt fladere i sædet. Andre forskelle er der vist ikke. Det sker da,også, at andre heste end islændere går med sadlerne.


  • #2   11. okt 2017 Mange islænder sadler i dag ligner og føles som dressursadler, og bliver også brugt på "almindelige" heste. Tit og ofte, så er de sadler der er lavet med henblik på islændere lavet med en kortere anlægsflade smiley

  • #4   12. okt 2017 En gammel islænder sadel er som Mimre siger, og så ville jeg hellere ride i en tilpasset dressur. Min veninde sin datter købte en dressur sadel (Sommer) til sin islænder og hun red også islænder stævner i den smiley

    Mvh TT


  • #5   12. okt 2017 Mange islænderfolk, også top konkurrence ryttere rider i dressursadler. Der er meget lidt forskel. Dressursadler giver typisk lidt mere støtte, hvor islændersadler har mere bevægelses frihed i sædet. Mange nye islændersadler er lavet med ekstra skulderfrihed fordi der er en myte om at islænderheste skal have 5 gange så meget plads til skulderen end andre heste. Det er ganske unødvendigt hvis sadlen passer.

  • #6   13. okt 2017 Jeg skulle have en dressursadel til min hoppe, og endte op med en silhouette islændersadel, da sadelmageren mente at islændermodeller lå bedst på hende smiley
    Lige den jeg endte med, har et mere åbent sæde, men ellers er der ikke nogen kolosal forskel på den og en dressursadel.


Kommentér på:
islænder sadel VS. dressur sadel forskel

Annonce