{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Min hest stopper op {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg har et lille problem min hest ??
Hver gang jeg har haft ham inde og træne og trækker ham tilbage på folden stopper han op.
Ligeså snart han finder ud af det er folden jeg sigter efter så stopper han op og nægter at gå frem. Når han så endelig går frem så går han max 2 meter og så stopper han igen.
Det har stået på i en uge nu.

Hans fold er stor og der er læskur og hø ad libitum og han har en god foldkammerat. Ved ikke hvad problemet er.


Kommentarer på:  Min hest stopper op
  • #1   21. okt 2017 Måske er der noget som gør ham utryg på vej til folden. Min mors pony er glad for at være på fold, men han stopper op og virker nervøs på vejen derud, hvis der bare er den mindste lyd eller ændring af omgivelserne (fx noget ligger på vej derud).

    Hvordan reagerer han, når han stopper op? Virker han nervøs eller hvordan?
    Det kan også være at der går strøm i jorden, som han kan mærke. Hvor jeg arbejder og har min stående, går strømmen nogle gange i jorden på den her årstid. Jeg kan ikke mærke det, men hestene kan helt sikkert. De reagerer forskelligt. Nogle hopper, mens andre går mere forsigtigt frem.


  • #2   21. okt 2017 Kaja : han står bare helt afslappet og kigger på mig. Og hvis jeg så prøver at trække ham tilbage til banen så går han uden problemer. Han stopper altid det samme sted smiley

  • #3   21. okt 2017 Mit føl stopper også bare op i perioder. Det kan være når vi er ude og gå, på vej til fold eller i stalden. Han er hverken bange eller usikker, tværtimod. Jeg synes nogen gange, at det er meget irriterende når han gør det. Men det der virker for mig er, at lade ham stå og glo. Om det så er 30 sekunder eller 10 minutter. Det virker (bortset fra når han bare begynder, at sove) smiley Men prøv det, der skal bruges en masse tålmodighed og ros når han går frem. Det virker her smiley

Kommentér på:
Min hest stopper op

Annonce