{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

josefine L
josefine L
Tilmeldt:
5. dec 2021
Følger: 71 Emner: 3 Svar: 5

min hest stopper under ridning {{forumTopicSubject}}

Hej allesamen. Her på det sidste er min islænder vallak på 16 år begyndt at stoppe når vi ridder på banen. Han nægter at gå frem og er fuldstændig ligeglad med pisken. Der er ingen problemer når vi ridder i skoven eller når vi laver andre ting fra jorden. Det har nu stået på i lidt over en måned og jeg begynder at blive lidt bekymret. nogen der kan hjælpe eller ved hvad man kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest stopper under ridning
  • #1   5. dec 2021 Enten har den ondt eller synes bane er møg kedeligt. Det er i hvert fald der jeg ville starte med at undersøge

  • #2   5. dec 2021 Hvis der ikke er problemer nogen andre steder, så kan det være fordi den synes det er kedeligt og har fundet ud af at den slipper når den gør den adfærd.

    Det kan også være at den har svært ved det du beder den om når i rider på banen og det er dens måde at sige fra på.

    sidst kan det være smerte, men så skal man finde ud af hvor, før man kan komme videre og når der ikke er problemer andre steder, så er det svært.

    Min hadede ridebanen, han gjorde ikke noget mens vi red, men jeg kunne ikke fange ham på marken, det gik først op for mig at den var gal da han blev halt, han fik 14 dages fri og så red vi ture, hvilket han elskede og da vi begyndte baneridening igen, skridtene vi varm på tur, red 15-20 min på bane og sluttede af på tur.

    Jeg ville se på om adfærden starter på et bestemt tidspunkt, eller når du beder om noget bestemt, eller om det bare er med det samme, er det med det samme, så ville jeg droppe bane ridning i en periode og se hvordan det går, er det fint så ville jeg, efter et par uger gå på banen 5 min og så ud og lave noget han synes er sjovt og så stille øge tiden på banen, så længe han er med i det så er det ok, begynder adfærden igen, er du gået for hurtigt frem og så starter du forfra.


  • #3   5. dec 2021 Mange heste har tendens til at stoppe op når de bliver forvirret. Hvor meget bruger du pisken? og hvor meget bruger du stemmen og schenklerne? Hvis du bruger dem forkert, bliver din hest døv for signalerne smiley

  • #4   5. dec 2021 Min gamle gjorder når ser var knas med hans læn

Kommentér på:
min hest stopper under ridning

Annonce