{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Stakkels hest. {{forumTopicSubject}}

Ja, Nu har April's Nar været nede ved oldenborg hingsten i 3 uger, hvor hun har stået i spieltov ikke bredere end 120-130cm, hun er så en af de "heldige" der står og kigger ud af et vindue, men hun laver ikke andet hele dagen end at spise, og når hun ikke spiser står hun og klør sig selv på bagbenene, hingsteholderen tror det er muk, men jeg har haft vasket det da jeg var dernede i fredags, og der er intet at se, så jeg tror nu bare det er kedsomhed, hesten har aldrig stået inde mere end 3 dage i streg, og aldrig i et spieltov. Det værste var da, at hun på halsen har fået nogle ar, rigtig tynde med 3-4cm mellem ialt en 8-10 ar, og det eneste jeg tænkte da jeg så dem, var hvem har pisket min hest på halsen? der er intet ved spieltovet der kunne have gjort det, så det må have været menneskeskabt. så jeg vil konfrontere hingsteholderen med det når vi henter hende i morgen, hvad han ved om de ar... kender min hest, ved at den sikkert ikke har stået helt stille under bedækningen, den har jo aldrig prøvet det før, men det er jo ikke grund til at piske den på halsen.

fik taget nogle gode billeder da jeg var dernede i fredags, hvor hun fik prøvet sin nye hvide trense og det nye hvide underlag, og den nye sadel.

Og så håber vi bare at der er føl i hende, så hun ikke skal derned igen med det samme, og så krydser vi fingrer for et stort flot sundt føl.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stakkels hest.
  • #1   9. maj 2007 Hvorfor har du også valgt at hun skal til en hingst hvor de står i spiltov? smiley

• #2   9. maj 2007 ja hvorfor har du valgt at hun skulle stå der?

Min hoppe er lige blevet bedækket og hun har altså også en del rifter rundt omkring, men det betyder ikke hun er blevet pisket

• #3   9. maj 2007 Gonzalez : Lige mine ord.

• #5   9. maj 2007 enig med gonzalez !!!

• #6   9. maj 2007 Fuldt ud enig med Gonzalez...

• #7   9. maj 2007 Kine Bloch : fordi han ikke havde flere bokse, og så slemt er spieltov jo heller ikke, ihverfald ikke når man regner med at ens hest bliver lukket ud, enten på mark, eller til motion i et ridehus...

• #8   9. maj 2007 Michelle og Chafa: symmetriske ar, med lige mellemrum kun på halsen.... jae, jeg ved sku ikke hvad jeg skal tænke...

• #9   9. maj 2007 Forstår stadig ikke hvorfor du har valgt det, når muligheden for at den kommer til at stå i spiltov er der.

• #10   9. maj 2007 Kine Bloch_ Hvad er det der er så slemt ved spieltov? Når man automatisk går ud fra at hesten kommer på fold eller bliver motoneret...

mine heste SKAL lære at stå i spieltov, allerede som plage, ellers får man da en hest der ikke kan finde ud af at stå ordenligt...

• #11   9. maj 2007 Vita . Ej , det var da den mærkeligste beggrundelse. for at den kan lære at stå ordenligt helt ærligt !!!!

Tjek de nye regler !!!!!!! Spiletov Bliver ulovlige !!!!!!!!

• #12   9. maj 2007 Eftersom spiltorv er ulovligt kan jeg ikke se nogen grund til at hesten skal stå der, man kan NEMT lære en hest at stå ordentligt alligevel.

Det er da lidt grove beskyldninger at man har pisket din hest på halsen?

• #13   9. maj 2007 Vita : Altså mine heste har ALDRIG set et spiltov i deres liv, og de står alle sammen bom stlle når de er bundet. ?!
    Jeg bryder mig ikke om spiltov da hesten ikke har den frihed som en hest burde have. Den kan stå stille konstant og kan ikke flytte sig som det passer den. Det kan en hest i en boks.

• #14   9. maj 2007 DMAS* Ja, men tjek hvad landskontoret for heste anbefaler: At plage BØR stå i spiltov, så de lærer at stå ordenligt på staldgangene. Og de nye regler siger ikke lige præcis at spieltov bliver ulovlige. det vil selvfølgelig stadig være tillad at lade en hest stå i spieltov kort tid af gangen, hvordan vil du ellers sadle din hest op...?

• #15   9. maj 2007 altså, mine heste har aldrig set et spiltov, og de står allesammen stille når de skal sadles!
    Selv min hingst står stille på staldgangen ?
    Så kan ikke rigtig se hvor du vil hen med det ?

• #16   9. maj 2007 Michelle og chafa, siger heller ikke at jeg beskylder ham for det, men jeg tænker det... hvordan vil du ellers forklare arene.? Har set ar magen til dem før, på en pony der var blevet pisket. det er derfor jeg vil konfrontere ham med det, når jeg kommer ned og henter hende...

Og selvfølgelig ville jeg da have hentet hende med det samme jeg så arene, og fandt ud at at hun ikke havde været ude, men jeg har ingen trailer eller hænger kort, vi transportere heste i lastbil, og sådan et kørekort har jeg ikke, og når min far siger "den kommer ikke hjem før den er færdig, den tager ikke skade af at stå stille i 3 uger", hvad kan jeg så stille op....?

• #18   9. maj 2007 DMAS, når den står bundet ser jeg det som spieltov, og herhjemme lærer heste at stå stille i en forholdvis ung alder. ved at stille dem i et spieltov, eventuel, i forbindelse ved fravænning, og herhjemme kommer alle heste da også på fold dagligt, ja om sommeren kommer de slet ikke ind...

vil du sige, vandspieltov heller ikke er et spieltov.? men det står din hest sikkert i, hvis i har sådan én hvor du står...

• #19   9. maj 2007 Line Rønn. har 80km. derned så det er ikke lige noget jeg bare kan tjekke, og havde fået at vide af en anden der har haft sin hest dernede at hendes kom på fold hver anden dag, og "bare" blev motioneret i ridehus hver anden dag, så jeg troede at heste blev behandlet ordenligt dér. hopper med føl, er i bokse, de kommer heller ikke ud mens de er dér..

• #20   9. maj 2007 Har en veninde der arbejder på BH, og hun siger at der er INGEN af de hopper de har til hingst der kommer ud på fold, eller bliver motioneret.

• #22   9. maj 2007 Line og Mille----HVORDAN SKAL MAN FLYTTE EN HEST, NÅR MAN IKKE HAR TRAILER ELLER HÆNGER KORT ELLER KORT TIL LASTBIL, når ens FAR siger "DEN TAGER IKKE SKADE AF AT STÅ I SPIELTOV",

Syntes det kunne gå at den stod i spieltov OM NATTEN, HVIS der var plads nok, men det er det at den står der hele dagen, der irriterer mig.

(og syntes stadig at plage ikke tager skade i at stå i spieltov om natten, det er den bedste måde at lære dem det på...)

• #23   9. maj 2007 Ej altså! Nu må i lige tage jer sammen! Når nu der ikke er mulighed for at få Aprils Nar hentet, så behøver i da ikke begynde at svine hendes ejer til! Det er en mega træls situation at stå i og jeg kan ikke forestille mig at det hjælper ret meget at høre om heste der har kvalt sig selv i et spiltov! Desuden tror jeg kun heste kvæler sig selv i et spiltov hvis de ikke har lært at stå bundet. Og heste lærer ikke at stå bundet ved at man bare binder dem i en stærk nok snor og grime! Man lærer dem det ved at putte dem i spiltov med mad og opsyn og en gummi strop!

Jeg håber hun er blevet i fol når du får hende hjem så hun slipper for at komme derned igen!
    Held og lykke!

• #24   9. maj 2007 Tak Nina. håber også hun er i fol nu, og så håbe på jeg finder en anden hest næste gang, eller at han vil love bedre forhold.

Mille... siden hvornår tror du penge hænger på træerne?? jeg har et arbejde, og en husleje og alt det dér har lige købt ny sadel, skal betale for bedækningen, skal have et nyt kamera til 7000kr. så lige pt. har jeg underskud på kontoen... så vil du betale transporten for mig...?

• #25   9. maj 2007 Har i overvejer at man kan komme i en situation hvor hesten er nødt til at stå bundet uden at man kan være hos den og nusse pusse og berolige? Jeg har af og til måttet skille hingste fra valakker og andre som de var ved at prøve at myrde, hvor jeg har været nødt til at binde dem jeg havde fået reddet ud af folden og så ikke lige kunne stå og hygge med dem da jeg var alene om det og stadig skulle ha' fat i hingsten. Hvis jeg ikke havde nogel heste som jeg var 100% sikker på kunne fatte at stå bundet alene, havde jeg da været på røven!

• #26   9. maj 2007 Gonzalas. alle har forskellige meninger med alt, men at lære en hest at stå stille i en ung alder er bedst, plejer endda at sove ude i stalden når plagene står i spieltov, i tilfælde af at der sker noget.

• #27   9. maj 2007 Måske skulle du vente med at købe et kamera til 7000 kr ? eller det er måske vigtigere?

• #28   9. maj 2007 Michelle_ kameraet er ikke købt endnu, det kommer selvfølgelig ikke før jeg har penge på kontoen igen, men jeg skylder stadig penge og har ikke råd til at få en vognmand til at hente en hest, og hvor meget mere betyder 1 dag, hun skal hentes i morgen, og så bliver hun lukket direkte på fold fra lastbilen, når hun kommer hjem. dog kommer hun så ind om natten de næste par dage, hendes mave skal lige vænne sig til sommergræssset. men vores bokse er dobbet så store som lovet siger...

• #29   9. maj 2007 Kameraet har også noget med mit arbejde at gøre, så den er ligeså meget en nødvendighed som hesten...

• #30   9. maj 2007 Men kan du ikke ringe og sige til hingstens ejer at du meget gerne vil have at din hest kommer på fold?

• #31   9. maj 2007 Michelle og Chafa: kan på en måde godt forstå ham, han er alene med alle de heste, og hvordan ville du have det med at trække heste du ikke kender på fold? på BH hvor min veninde arbejder er der mange af de hopper de får ind, der knap nok kan trækkes med. Og samtidig kræver det jo at han har nok folde, hans egne folde er ret overfyldte i forvejen. og min hest er farlig at lukke på fold med hopper ældre end den, for min er 4 år, og VIL være førehest, hjemme er hendes mor førehesten, men Aprilsnar er nr. 2, over en 5års og en 8 års. hun tager altid magtkampene op selvom hun er yngst, så det er lidt farligt, hvis hun skulle blive lukket på fold med andre ælder hopper, der ikke vil acceptere en yngre hoppe der vil bestemme.

• #32   9. maj 2007 Line- hingsten er rigtig god og avler rigtig gode føl, så "varen" er god nok, men "omgivelserne" skal have kritik.

• #33   9. maj 2007 Jeg ville godt nok have tage hoppen hjem. Og jeg havde brokket mig til hingst holder.

Vi har lige haft hoppe til bedækning ved vores hingst. Hun har fået et par skrammer, men det var af at løbe igenem hegnet og ind til hingsten. Og ejer blevt meddelt den samme dag.
    Hoppen kom på fold hver dag, og stod i den tidden var inde i en stor og rummelig lys engelskboks.

Det andet du har oplevet er under alt kritik. Og jeg ville tænde fuldstændigt af på hingsteholder, hvis det var min hoppe.

Håber at du finde ud af det. Det er utroligt at sådan noget sker. Hingstholder burde vide bedre.

• #34   9. maj 2007 Vita *April's Nar*

Angående at trække andres heste på fold. Er det noget der høre med til og have hingst. Det tager man med, ellers skal man ikke have hingst.

Og du burde kunne vælge om du ville have din hoppe på fold med staldens andre heste. Det burde være dit valg.
    Ellers kunne han skille et stykke fold af til andres hoppe i den tid hvor hingsten bedækker - for det gør han ikke hele året.
    Muligheder er der mange af. Det er under alt kritik at du og din hoppe skal opleve en sådan behandling.

• #35   9. maj 2007 du må have det forfærdeligt når din hest står sådan et sted og har ''mystiske'' ar på halsen. jeg ville ikke kunne sove og kan levende forestille mig hvordan du må have det. men samtidig lyder det forfærdeligt ego-centreret at sige ting som ''jeg skal have et kamera til 7000'', når din hest står og sikkert er dybt ulykkelig. den dør godt nok ikke af at stå der en dag mere men jeg vil da vædde med at den ikke har det spor sjovt. du ville heller ikke dø af at sidde i f.eks. isolationscelle en måned men du ville godt nok ikke bryde dig om det.

• #36   9. maj 2007 Mon ikke skrammerne er kommet under bedækningen? Hopperne får ofte lidt skrammer.
    Eller også kan hun have kløet sig enten med et bagben eller på noget i spiltovet. Lyder jo sandsyneligt når du siger at hun i forvejen står og klør sig på bagbenene. Kunne godt lyde som sådan noget.
    Jeg har intet imod spiltov, sådan har heste jo altså stået i 100 vis af år! Man kan faktisk også komme i en situation hvor hesten ved operation, skader eller lignende, skal stå i spiltov, og så er det altså en god ting at den har prøvet det i forvejen.

• #37   9. maj 2007 Giovanna - som jeg i forvejen har skrevet kommer kameraet i anden række, selvfølgelig skal hesten have det godt, og alt til hesten skal betales, og så kan jeg købe kameraet når jeg har råd, brugte det som et eksempel med at pengene ikke vokser på træerne, og man skal have råd før man kan bruge penge uhæmmet, jeg har jo ingen forældre der giver mig i hoved og rø*..

Anja: der er ikke noget i spieltovet som kan have forårsaget de ar, og når en hest klør sig på halsen med bagbenet, giver det ikke helt symmetriske lige lange ar. Har overværet MANGE bedækninger, og kan ikke se hvordan hun skulle kunne få de ar af selve bedækningen.
    lige nu kommer tvivlen hingsteejeren til gode, og så får han lov til at komme med en ordenlig forklaring når jeg henter hende i morgen.

så skal jeg nok få hende på fold, og få hende gjort glad igen. med min løn burde jeg kunne få betalt min gæld i løbet af denne og næste måned, så kommer kameraet senere.

Kommentér på:
Stakkels hest.

Annonce