{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Trailertræning {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind...
Den pony jeg rider, er virkelig svær for mig at finde ud af.

Fra start:
Hun gik lige i trailer, men ville ikke ud. Tredje gang vi var afsted, blev det med longetov omkring bringen og en person i hver ende af tovet. Ud kom hun, men fik en lille hudafskrabning på mulen. Så ville hun ikke ind! (April 2017)

Vi gav os god tid derhjemme en dag til at træne, og til sidst, da vi egentlig havde tænkt at det var nok for den dag, gik hun selv ind.

I lang tid var der ikke problemer, hverken ind eller ud smiley

Vi skulle ride jagt i oktober, og der var ingen problemer da vi skulle afsted. Da vi skulle hjem, brugte vi en time på at læsse. Hun ville bare ikke ind. Hun går ikke i panik, hun står bare og kigger. Longetov om bagparten er til ingen nytte. SÅ går hun i panik, stejler og kaster sig til siden. Men hun kom endelig ind, og vi kom hjem.

Igen en lang periode uden problemer.

Mellem jul og nytår er jeg så afsted til terræntræning. Derud går hun lige op, men vi brugte halvanden time på at læsse da vi skulle hjem. Med tov omkring forbom og rundt bag hende..

I dag prøvede jeg igen at læsse hende (da vi skal afsted om en uge), og hun gik lige op..

Der har egentlig kun været de to episoder, hvor vi har haft et problem. Men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, når hun 9 ud af 10 gange går lige ind.
Vi er afsted til stævne cirka en gang om måneden, hvor der ingen problemer har været nogle af gangene.

Jeg har tænkt mig på at få en ud af hjælpe, men for mig virker det som mange penge (jeg er på SU), når hun oftest bare går ind. Problemet har aldrig været derhjemme, og derfor kan det være svært for en at hjælpe..

Jeg håber virkelig at der er nogen der ligger inde med nogle guldkorn, for jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind over det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailertræning
  • #1   7. jan 2018 Jeg havde samme problem med min den gamle pony. Det vi kom frem til i samarbejde, men en "trailer ekspert" var at hun simpelthen var død træt når hun skulle hjem. Hun blev typisk problematisk, når vi havde redet jagter eller været til terræntræning. De almindelige springstævner var typisk aldrig er problem når vi skulle hjem. smiley
    De kræver jo også en del kræfter og energi for dem, at stå i traileren.
    Vi gjorde det at vi begyndte at køre små ture, kørte lidt på stranden eller i skoven. Red en tur, på hendes præmisser. Eller valgte bare et trække en tur. Så hun skiftevis kom til stævne og skulle arbejde, og de modsatte gange lavede noget "sjovt". smiley
    Håber du får det løst, for der er da ikke noget mere irriterende end en hest der ikke vil ind i traileren smiley


  • #2   7. jan 2018 Sjovt, egentlig.. For det var også det min kæreste sagde. Om ikke det var fordi hun måske var så skide træt. Jeg vil bare helst ikke give ham ret smiley smiley

    For ja.. Vi har redet terræntræning én anden gang, hvor vi er kørt, og det var første gang vi nogensinde kørte med hende. Hvor der ingen problemer var. Alle andre gange har vi kunne ride derhen og hjem. 20 min skridt..

    Det kunne godt være jeg skulle prøve bare at køre nogle små ture, og ride lidt let, og så hjem igen. Men dejligt at jeg ikke er den eneste med det problem smiley


  • #3   14. mar 2018 Ellers er Rikke Buhl jo ekspert ! smiley det er tit et helt andet sted end lige præcis traileren, man skal starte smiley

Kommentér på:
Trailertræning

Annonce