{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Er part Passé ? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er jeg nysgerrig på om det at have en part til sin hest er blevet passé?

Jeg synes jeg leder nettet tyndt men jeg finder kun ganske få hvor det er mere seriøs ridning der ønskes? Er det blevet yt at have part? Eller bor jeg bare det forkerte sted?

Jeg bor på Østfyn, og har desværre kun en scooter så området er begrænset, men nærmeste var 13 km væk ?


Kommentarer på:  Er part Passé ?
  • #1   16. jan 2018 Synes jeg ser mange part announcer på nettet. Bla på FB

  • #2   16. jan 2018
    Der er masser af part annoncer - men hvis man er begrænset af en scooter eller off transport så er det svært.


  • #3   16. jan 2018 Ja mange part annoncer på tur part, islænder, Fjordhest , Tinker , og andre tunge racer ?

    Det er jo dejligt at de stadig er der, men jeg finder ikke nogle der søger dressur part? Jo i Nordjylland og Midtjylland men ikke rigtigt på Fyn?
    Ka det gør det bestemt ikke lettere


  • #4   16. jan 2018 Jeg synes nu der er masser at finde omkring Odense

  • #5   16. jan 2018 Ja det er der nok også, men ja der er også bare 30 km

  • #6   16. jan 2018 Ergo transport mulighederne begrænser og hvor man opholder sig. Der er sikkert også flere opstaldning steder omkring Odense og derfor flere ryttere.

    Ellers tag ud til de lokale rideklubber og opdtaldningssteder og hæng et opslag op.


  • #7   16. jan 2018 Jeg var lige indenom kigge her på Hg

    I alt 10 annoncer på Fyn ca halvdelen er søgeannoncer og ellers er det hygge og tur ridning der ønskes


  • #8   16. jan 2018 Jeg er nok bare for kræsen så...

    Jeg må bare vente til jeg skal have min egen igen ...


  • #9   16. jan 2018 Storm - Jeg skal højst sandsynligt have en dressur part til Rocky. Men det bliver jo først om et par år. Og jeg bor jo også 30km væk fra dig.. Men meget kan jo forandre sig.. Men har du bil og står uden hest om et par år, så lad os tale om det smiley

    Mvh TT


  • #11   16. jan 2018 Haha hvor du sød Karita.
    Det vil jeg da huske til den tid, smiley


  • #12   16. jan 2018 Ja men der følger jo nogle krav med jo smiley så må vi jo se om du er villig til disse smiley

    Mvh TT


  • #13   16. jan 2018 Jeg har indtryk af, at parterne findes.

    Der er bare ikke et centralt sted, hvor alle opslag samles.
    Så dem der søger hest er frustrerede.
    Dem, der søger rytter er frustrerede.

    Spørg dit netværk, om de kender nogen, der kender nogen.
    I ventetiden, find evt en rideskole med voksen hold. (Også for at få flere kontakter)
    Lav søgeopslag.

    Jeg tror at parter er lidt som ketchup.
    Der er ikke noget, der er ikke noget, der er... Plop - overalt!


  • #14   16. jan 2018 Jeg bor 4 km uden for centrum af en pæn stor by med stort ridecenter og der er MANGE heste her på egnen. Så jeg ville mene at part ville være nemt for mig at finde til mine heste. Men hold op, det viste sig at være helt umuligt. Jo hvis jeg vil være gratis barnepige for små piger på 10 - 12 år.
    Det var en mor der skrev på vejne af sine 2 piger der gerne ville ride en tur, da det ikke var muligt på rideskolen. Jeg svarede at det kunne de godt hvis der altid var en voksen med erfaring med dem. Jeg forklarede at jeg pga helbred ikke altid kunne være der og så hørte jeg ikke mere.
    Først tænkte jeg at jeg godt kunne ta lidt for det, men gik fra det da det ikke var muligt at finde en part på den måde.
    Da jeg ikke selv rider, vil jeg jo gerne tilbyde mine heste til en pige eller dreng i passende alder, der er ansvarlige nok til at kunne klare sig selv. Og det har vist sig umuligt. Selvfølgelig ville jeg være behjælpelig men da jeg har dårligt helbred, kan jeg ikke hver gang.
    Nu har jeg helt opgivet det.


  • #15   16. jan 2018 Tror 9/10 gange, det handler om at kende nogen, der lige har en hest, de ikke selv får redet hele ugen smiley

    Ellers så søg selv på facebook og herinde. Nogle kan tænke DU er den rigtig - selvom de ikke ellers har oprettet en annonce smiley

    Jeg her ingen part, men har altid masser af heste at ride på. Jeg var bare ikke tid. Min egen står skadet, og folk har været henne så mange gange og spørge, om ikke jeg vil ride lidt på deres. Så tror netværk er en stor del af det også smiley


  • Ida Ø
    Ida Ø Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #16   16. jan 2018 Hej HG!
    Er helt ny herinde, eller det vil sige jeg har fulgt med fra sidelinjen nogle år nu, tænkte nu var jeg klar til at deltage smiley

    Jeg ved ikke om det er passé! Personligt har jeg part på en blandingshoppe! Det er kun til skovture og hygge! Men der bliver da stadig til nogle gange om ugen!
    Har haft min egen hest for nogle år siden, men pt. Passer det mig fint med part! Fandt det helt rigtige sted for mig, da en dame slog det op på vores lokale brugtmarked sted online! Vi har udviklet et tæt bånd sammen! Hun har to andre heste som vi skiftes til at ride! Jeg har nu alle tre heste næsten som mine egne og nyder det på den måde vi gør det! Så for mig er part slet ikke passé !! smiley


  • #17   16. jan 2018
    Jeg tror du får mere ud af og søge på facebook.


  • #18   16. jan 2018 Der er masser af parts-annoncer. Det virker til, at problemet er, at du har begrænsede transportmuligheder - og måske ikke søger bredt nok.
    Som flere pointere, så tror jeg også, at du skal lave en søge annonce - mange søger ikke en part aktivt, netop for at undgå useriøse henvendelser. De gange jeg har ledt efter part til min hest, har jeg ikke slået noget om, men kigget på søgeannoncer. Jeg har dog fundet parter i netværket i stedet.
    Fortæl om, hvem du er, hvad du kan og gerne vil, og hvad dine muligheder og begrænsninger er (både ridemæssigt, men også transport, tid, pris...)
    Held og lykke med søgningen. smiley


  • #19   16. jan 2018 jeg bor i hvidovre(sjælland) og har os problem med at finde en part der passer til mig er så os i den tunge ende og lidt nervøs rytter.de sidste 2 parter jeg red på brugte jeg næsten 3 timer i transporttid med det offenlige.gør det heller ik nemmere når jeg kun kan 1 weekends dag jeg vil bare noget hyggedressur og tur og sådan.el os koster det mellem 700-1000 det er min pengepung sku ik til:-)

  • #20   16. jan 2018 Zasha. Tag evt et kig på store islændere. Der er mange inde i Kbh området som søger parter. Største delen af islændere har en kæmpe ro uden at være kedelig (tiltænkt i forhold til din nervøsitet) udover kan en del islændere dressur øvelser så du kan kombinere begge dine ønsker smiley

  • #21   16. jan 2018 de islændere jeg har kigget på må man ha en max vægt på 70-80 kg og ligger på 94 desværre:-)

  • #22   16. jan 2018 Hehe mange tak for de fine kommentarer

    karita : det gør der jo altid med en part. Så mon ikke jeg kan omstilles selvom jeg er en gammel høne i faget smiley

    Jeg har oprettet annonce nu, men jeg regner ikke med at høre noget,
    Mange i lokal området kender mig som hende der rider på M niveau og underviser og jeg tænker det måske kan virke for ambitiøst, men jeg søger ikke en M hest så ja har skrevet lidt af det hele.. jeg har jo selv haft heste i mange år og flere parter til dem, så undrede mig blot.



  • #23   16. jan 2018 Jeg havde part på min hest inden jeg solgte hende. Personen måtte alt hun havde lyst til, om det var dressur, spring eller skovtur. Der var ridehus på den anden side af vejen, ridebane på stedet, flere ryttere i stalden at kunne ride tur med osv.. Det tog mig kun 3 uger at finde en fantastisk part til hende, som betalte 500 kr pr mnd og hun ordnede hende som sin egen de dage, og dette var i Odense sv smiley først slog jeg den op uden seriøs henvendelser, slettede og oprettede igen og så var der gevinst med det samme så prøv også evt at "oppe" dine annoncer så de ikke drukner smiley

  • #24   16. jan 2018 Zacha- de store islænder kan godt bære 90-100 kg, så det kunne være en mulighed smiley jeg fik part på min islænder og hun har hjulpet igennem min rideangst, udover jeg har tabt mig 8-10 kg ( fra i sommers til nu) efter jeg er begyndt at ride smiley det er to fluer med et smæk udover det er godt for sjælen at komme ud i naturen alene eller i selskab med andre fra stalden smiley

  • #25   17. jan 2018 zascha:-)
    ja det skønt har redet siden jeg var 7 med pauser ind i mellem er nu 37 .der ik noget bedre end duften af stald,heste og natur:-)


  • #26   17. jan 2018 Jeg synes du skal skrive en annonce og printe ud, (ala uopfordret jobansøgning) og hænge den op i diverse stalde omkring dig smiley det synes jeg plejer at have god effekt, da mange hesteejere måske går med tanken om at finde part, men ikke får gjort mere af det, i form af annoncer smiley

  • #27   17. jan 2018 Er du medlem af Facebook-part grupper? Synes det meste partsøgning foregår derover efterhånden smiley


  • #28   17. jan 2018 Ja jeg er medlem af 3-5 part grupper på FB og der er annonceret, men ingen henvendelser

  • #29   17. jan 2018 Jeg havde i et stykke tid overvejet at få part på en hest, da jeg hverken har tid eller råd til at have egen hest. Jeg kiggede en masse annoncer igennem. Jeg fandt aldrig rigtig noget der passede mig. Ofte havde hesteejer nogle høje krav til parten, i forhold til pris, niveau eller ville ånde mig i nakken hele tiden. Så jeg henvendte mig aldrig til nogen, det var ingen hastesag for mig. Jeg ville hellere vente til den perfekte part dukkede op smiley

    Jeg faldt så tilfældigvis over en annonce, hvor hesteejer ledte efter en part. Det var meget nede på jorden, uden urimelige krav, det hele lød så rigtigt for mig og jeg følte mig draget til annoncen. Jeg nærlæste annoncen flere gange for at sikre mig at jeg ikke havde overset noget og derved spildte både min og hesteejerens tid smiley
    Jeg henvendte mig og skrev lidt med ejeren. Vi klikkede med det samme og jeg har i dag part på den skønneste hest med en sød ejer jeg har et enormt godt forhold til smiley
    Det var mere held end forstand i mit tilfælde, men hvor er jeg glad for at have part på den hest! smiley
    Så part er langt fra passé i min bog smiley


Kommentér på:
Er part Passé ?

Annonce