{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

hvilket bid er god til hest der slår med hovedet {{forumTopicSubject}}

hej jeg vil gerne hører hvilke bid der lægger mest roligt i munden, da min hoppe slår med hovedet under ridningen (jeg ved at jeg er en del af " problemet" da jeg kommer til at ha for meget fat i den ene tøjle. jeg arbejder meget på at rette det op) men da jeg har en mistanke om at det bid hun har nu ligger meget uroligt i munden selv om jeg har rolige hænder.
Er der et bid der er mere roligt, end det almindelige tre-delt bid jeg bruger nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket bid er god til hest der slår med hovedet
  • #1   16. jan 2018 Kan varmt anbefale Danish guard biddet, dog må det ikke bruges til stævner... smiley

  • #2   16. jan 2018 Hvad bruger du nu?

    Mit forslag ville umiddelbart være et helt almindeligt trensebid (2-delt) eller et baucher bid (også 2-delt).

    Du kan også bruge et udelt bid - det ligge roligt, men det giver også mindre fine signaler.


  • #3   16. jan 2018 har kigget på dem de fås bare ikke i 14 cm;) eller er det bare mig der ikke kan finde dem

  • #4   16. jan 2018 jeg bruger et almindeligt 3 delt bid med løse ringe;)

  • #5   16. jan 2018 Tror kun de finde i "halve" numre. Ellers er der også rockin snaffle, der minder en del om Danish guard. Og dem er jeg ret sikker på findes i 14cm smiley

  • #6   16. jan 2018 okay det største jeg har kunne finde dem i er 13,5:)

  • #7   16. jan 2018 Ville finde en fast stang med d-ringe.. det giver max ro i munden og er en del billigere end Danish guard og myler, hvis det ikke gør nogen forskel..

  • #8   16. jan 2018
    Er det Oldenborgeren på din profil? Den ser ud til at gå med for stort bid - så bliver biddet endnu mere uroligt. JEg har redet to Oldenborgerepå 173 cm og 178 cm og de brugte begge 11,5 cm i bid.


  • #9   16. jan 2018 Krikken: det er meget forskelligt.. min gamle oldenborg brugte 15 cm..

  • #11   17. jan 2018 Har du haft tandlæge på den for nylig? Hvis en hest er urolig med bidet og slår med hovedet i ridning, så kunne det godt tænkes at bidet skabte en form for ubehag smerte = noget i munden/tænderne, der skal tilses. Det tænker jeg er første "move". Hvis der nu er noget, der generer den, så kan du købe nok så mange gode bid uden at komme problemet til livs. Når du ved, at alt i munden og med tænderne er ok, så har du et godt fundament at arbejde videre udfra smiley

  • #12   17. jan 2018 hun får ordnet tænder hvert år, så det er der styr på;)
    og her er et billede hvor der ikke er en der har fat i tøjlerne så der kan det ikke blive rykket skævt;)


    profilbillede
  • #13   17. jan 2018 Jeg ville prøve med et helt almindeligt massivt 2-delt bid - og så fokus på dine hænder smiley

  • #14   17. jan 2018 okay det med hænderne arbejder jeg også på;)

  • #15   17. jan 2018 Min hest har også slået en del med hovedet, men det viste sig at han var låst i hele kroppen. Ved selvfølgelig ikke hvor slemt din har det, men min var ret slemt. Hvis et andet bid ikke hjælper så prøv en fyseterapeut. smiley Det hjalp helt vildt på min.

  • #16   17. jan 2018 det er ikke noget som hun gør lige når vi starter, men når jeg begynder at arbejde hende ned, så slår hun og hiver smiley

  • #17   17. jan 2018 Så ville jeg måske fokusere mindre på bidet og mere på ridningen - det skal ikke forstås som hård kritik eller noget, der er jo ingen af os, der rider perfekt smiley
    Men nogen gange er det bare ikke udstyret, der skal løse problemerne, men derimod at vi selv får lært tingene rigtigt og dermed ikke er til unødig gene for hesten smiley
    Du skriver selv, at du har tendens til at få for meget fat i den ene tøjle. For mig personligt har det hjulpet at starte ud med lange (helt lange) tøjler og så langsomt samle dem op, efterhånden som hesten begynder at arbejde rigtigt - så det er hesten der tager kontakt til tøjlen og ikke tøjlen til hesten, hvis det giver mening. Og så fokusere mindre på, hvor den går med hovedet.


  • #18   17. jan 2018 Michelles skriv er rigtig godt, jeg har en unghest, der kun er redet ca 3 mdr nu (10 ugers træning ved tilridning og så 1 mdr med med mig og min datter, som ikke er super ryttere, faktisk næsten begyndere endnu, eller hvertfald uden viden om korrekt ridning i praksis)

    Han er ikke sådan voldsomt urolig i hovedet, men der var lidt, som jeg tillagde hans alder. Da jeg red undervisning tirsdag valgte jeg at lade ham komme til mig på tøjlen, så jeg red primært for sæde og meget let tøjlekontakt og sikke en åbenbaring!!! Jeg fik pludselig en afslappet ung hest, der samlede sig (til den grænse han nu kan, men tilbød samling) og fik de blødeste gangarter, herunder en tölt der var ind i himlen! Jeg var helt høj bagefter, tror sjældent nogen har smilet så stort smiley

    Så for mig var det fejl 40, altså mig hele vejen igennem (vi købte ham netop som undervisning stoppede, så den stakkels hest har nøjedes med mit amatør ridning indtil nu) så selvom jeg husker at min tidligere unghest gik bedst/roligst med et 2-delt bid og min unghest nu også gør, så tænker jeg en kombination af ridning og bid for dit vedkommende, hvis han ligefrem slår med hovedet smiley

    Dette er udelukkende ud fra at du selv skriver du arbejder ham ned, det lyder for mig som om du bruger tøjle mere end sæde, men kan være mig der misforstår smiley

    I øvrigt er det så tandlæge du har haft til ham? Jeg har desværre oplevet at have dyrlæge ude til min (inkl mundspærre bedøvelse raspen af tænder osv) 3 uger efter, valgte jeg at kontakte uddannet tandplejer og 4 uger efter kom han og kunne vise mig ulvetænder og tandspidser, der lavede sår i munden på ham (jeg både så og mærkede). Så dyrlæger kommer ikke i nærheden af min nye hests tænder, med mindre de er special-uddannede indenfor tandpleje!


  • #19   21. jan 2018 Min hoppe slog en del med hovedet før i tiden, indtil jeg puttede et 3-delt baucherbid på hende - det fra horze til 189k kan varmt anbefales!

Kommentér på:
hvilket bid er god til hest der slår med hovedet

Annonce