{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hvilket bid??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen??
Jeg har et lille problem jeg håber at i kan hjælpe med.
Jeg skal have et bid til min fjordhest Joakim. Han er rigtigt svær at få til bidet men ellers er han okay nem at styre han kan dog godt løbe en lille smule i galoppen nogle gange.

Lige nu har jeg et Baucher bid i tankerne, men ved ikke om i har et forslag der måske vil være bedre for os?

Tak på forhånd
Mvh Matilde og Joakim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bid???
  • #1   2. jun 2018 jeg tror ikke et andet bid vil afhjælpe at han løber i galop og du får heller ikke en hest til biddet ved at bruge biddet. så hvis biddet det virker og han reagere fint på stop og drej så er det bare træning der skal til for resten smiley en god underviser er vejen frem, h*n kan også vurdere om et andet bid vil være bedre smiley

  • #2   2. jun 2018 at få en hest til bidet kræver blot den bliver reddet korrekt smiley hvis hesten ikke viser ´problemer med bidet, så er der ingen grund til at skifte ud smiley

  • #3   2. jun 2018 At få et stærkere bid er ikke optimal løsning. Træning og korrekt ridning er. Træn en del på signaler, fx stop. Jeg har selv redet en hel del heste, som har været ligeglade med biddet. Men med træning og tålmodighed har jeg fået et par arbejdsvillige og lydige heste. Så længe hesten ikke viser tegn på ubehag, er der ingen grund til at skifte biddet. Jeg ved alt for godt, hvor stride fjordheste kan være (har redet og passet en del), men de er aldrig umulige så længe at du ikke selv giver op smiley

  • #4   2. jun 2018 Jeg kan kun tilslutte mig, hvad de andre har skrevet.
    God undervisning løser mange problemer.

    Nu kan fjordheste godt være noget stærke fortil, så derfor er det endnu vigtigere at få dem så lette som muligt.

    Overgange og temposkift kan også hjælpe dig lidt på vej, men undgå at komme til at "hænge i tøjlen".


  • #5   3. jun 2018 Er helt enig i det de andre skriver smiley
    Mht. galoppen kan det være manglende balance eller styrke som gør at han løber. Fik selv en araber i december, og vi kæmper stadig med venstregaloppen hvor han gerne vil løbe og ikke "går til biddet" fordi han simpelthen ikke har balancen. Det kommer med træning smiley


  • #7   4. jun 2018 Han går med et helt normalt tre-delt trensebid:p og til alle jer andre, mit problem er ikke at han løber. Det er at jeg har meget svært ved at ride ham til biddet. Han kan være ret hård i munden når man prøver at ride ham til bidet og man skal virkeligt arbejde MEGET før der sker bare lidt. Men ja træning er det der skal til men det kan altså også hjælpe med et andet bid nogle gange;)

Kommentér på:
Hvilket bid???

Annonce