{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Hvilket bid? {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley jeg har en hest som bare tonser afsted når vi skal springe jeg vil gerne have et bid som jeg kan holde hende på fordi jeg har ingen chance med dem jeg har nu. jeg har til dressur et baucher bid og det er jeg bare glad for. spring har jeg et æblebid det er en stang men hun er ligeglad med det. smiley har i nogle heste der er eller har været svære at holde? så må i meget gerne skrive til mig her inde fordi vil meget gerne have gode råd så jeg kan komme igang med at springe på hende. smiley

Håber i kan hjælpe knuz herfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bid?
  • #1   5. feb 2017 3 ringsbid

  • #2   5. feb 2017 Punkt nr. 1 så handler det i den grad om at få trænet således at hesten er kontrollerbar.

    Dertil kommer pt. nr 2 at du skal finde et bid som hesten er veltilpas med så vil den formentlig også gå pænere.

    Har selv en pony som gerne vil frem i verdenen helt generelt, men bidet spiller også ind. Han arbejder meget imod bidet hvis han ikke kan lide at gå med det. For ham er et udelt Kimberwick løsningen, da det giver kombinationen af et udelt bid med let tungefrihed og faste ringe og ophæng. Så bliver det så stabilt som muligt og stadig tilladt i stævne sammenhæng.


  • #3   5. feb 2017 Lad være med at købe 2 eller 3-rings! Jeg synes de er så dårlige, og hjælper næsten ikke, da mundstykket bare køre rundt i ringen..

    Jeg har en hest som er MEGET glad for at springe, og jeg bruger 2-delt pelham med 2 tøjler på hende.

    Jeg kan anbefale dig et babypelham, 2-delt eller udelt. Ellers kan du kigge på kimblewick eller beris butterfly bid, butterfly biddet er ikke så stærkt igen, du kan justere hvor skarpt det skal være. Det minder lidt om kimblewick.



  • #4   5. feb 2017 Det lyder måske en smule helligt... Men det hele ligger i grundridingen. Start i det små, og lær signalerne på en god måde med et bid hesten er tilpas med.

  • #5   5. feb 2017 Jeg har forgæves brugt flere år på at få min til at vente på mig i springningen (der er ingen problemer i opvarmningen eller når jeg ellers rider)

    Jeg forsøgte med trerings med to tøjler uden held, så det ville jeg også holde mig fra. Det der virker på min er en "kæde" under hagen! Jeg satte faktisk bare et "yderste næserem" på mit baucherbid som på billedet og det virkede super godt. Det er tilladt i alm spring, men jeg rider military og der er det kun pelham der er tilladt med kæde. Derfor har jeg valgt at købe delta med en ring i midten til tøjlen, det gør at jeg kan have den øverste del kort og nederste del lang. På den måde trækker jeg ikke så meget i stangen som med alm deltaer. Min hest fungerer kun på tredelt, så det er det jeg har valgt til mundstykke. Du skal vælge det som din fungerer bedst på.

    Som en sidebemærkning kan jeg tilføje at min bider sig fast på et udelt ufleksibelt bid, så det ville slet ikke have effekt på min smiley


    profilbillede
  • #6   5. feb 2017 prøv at gå ned i en ride udstyrs butik med en veninde. Tag de forskellige bid i hånden, lad din veninde hive i ringene på samme måde som et tøjle tag. Mærk hvilket du synes er mest behageligt.

    Det var noget at en øjenoplukker da jeg prøvede det, det udelte bid vandt med flere længder, de andre lagde sig om hånden og klemte hånden. prøv selv, det kan være din oplevelse er en anden.


Kommentér på:
Hvilket bid?

Annonce