{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

container tømning {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg skal til at have heste hjemme.. men hvordan fungere det med mødding og container ? hvad koster det at leje en? hvad koster tømning? hvem har i en aftale med? og hvor mange gange får i tømt om året?
bor i hedensted, mellem Vejle og horsens .. på forhånd tak ?? PS. skal bruge halm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  container tømning
  • #1   11. mar 2018 Følger lige med, jeg har overvejet det samme- dog ved jeg det afhænger af om det er halm, spåner eller træpiller

  • #2   11. mar 2018 Nu er jeg fra Fyn. Men vi har den lokale vognmand til at tømme vores container. Vi har 5 heste alle står på træpiller og den bliver tømt hver 2,5 måned her om vinteren, der går længere tid om sommeren hvor hestene går mere ude. Vi har en gammel container af vognmandens stående og den er så gratis for os at have fordi det er en container der ikke virker. Så vognmanden kommer og tømmer vores med en kranbil. Det giver vi så 1000 kr for pr gang og det er inkl det det koster at komme af med møget.

  • #3   11. mar 2018 Det nemmeste er at ringe til de nærmeste maskinstationer. De er dem du kan leje containeren af og dem som kan tømme den ??

  • #4   12. mar 2018 Vi lejer en stor container for 250,- om måneden. det koster 2200 at få den tømt. Vi har 8 heste der bruger den (5 af dem er shetlandsponyer) 5 står på halmdybstrøelse resten på hør. Vi får den tømt ca. hvert ½-1 år af dem vi lejer den af

  • #5   12. mar 2018 Jeg følger også lige m2d, har nemlig samme plan når vi får gård til sommer smiley

  • #6   13. mar 2018 Det billigste og nemmeste for dig vil være at lave en møddingsplads, hvis ikke du har en i forvejen og så lave en aftale med en lokal landmand om at hente din mødding 1-2 gange om året. Det koster fra gratis og op til 1000 kr. pr. gang. Jo mere plads du har på møddingen, jo længere tid kan du vente med at få den tømt. Landmanden vil gerne have en mødding, som har ligget mindst ½ år og gerne et år, så det når at formulde lidt.

    Hvis du er bange for lugtgener, fluer etc., så køb noget sort plastik og læg hen over møddingen. Sæt det fast med store sten eller gamle bildæk. På den måde brænder møddingen hurtigere sammen og dermed undgår du eventuelle problemer.

    Vi bruger denne metode, og det fungerer rigtig fint smiley


  • #7   13. mar 2018 Ann; det koster jo at lave en møddingsplads od det SKAL det søges om hos den kommune du bor i - der er nye retningslinier for en møddingsplads - og ikke alle har penge og mulighed for at lave den

  • #8   14. mar 2018 LittleJohn: Selvfølgelig koster det at lave en møddingsplads og ja der skal søges om det, men bor man på landet, så skal de såmænd nok få tilladelsen. Men det er en engangsinvestering, som hurtigt tjener sig ind set i forhold til leje og tømning af container.


  • #9   14. mar 2018 det ville selvfølgelig også være bedre, men står i en situation hvor det desværre ikke er en mulighed .. giver mig til at ringe rundt til de forskellige vognmænd/firmaer. giver besked om hvad jeg finder ud af smiley

  • #10   14. mar 2018 Kate; jeg venter med spænding på at høre hvad du finder ud af smiley

    Jeg HAR søgt om det, jeg bor på landet i en nedlagt landejendom hvor her tidligere har være både køer og grise - jeg har fået afslag da det har været i nabo-høring - min nabo har køer - hans er lukket af - men efter de nye regler er det ikke muligt for os at få tilladelsen


Kommentér på:
container tømning

Annonce