{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

hest midlertidigt alene {{forumTopicSubject}}

Vil på et tidspunkt have min store hest kørt til undersøgelse. Det vil sige, at føllet skal være alene i de timer det tager. Men han er ude af sig selv, når den store kommer ud af syne eller bare for langt væk. Regner med han vil bryde ud, og det er jo ikke så smart.
Hvordan ville I takle den situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest midlertidigt alene
  • #1   12. mar 2018 Jeg havde gået en tur med føllet FØR man fjerner den voksne. Så føllet ikke ser den voksne hest forlader stedet.
    Så vidt muligt gå tilbage til en anden hest. Evt lån en vens hest i et par timer, hvis du ikke har flere heste selv.

    I føllets hjerne, så er den voksne derhjemme, hvis den var der da man gik derfra...
    Hvis føllet ser den voksne forlade stedet bliver man forladt. (gisp!!)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   12. mar 2018 Jeg ville se om dyrlægen ikke kunne ordinere noget let beroligende, eller tager den med til undersøgelsen smiley

    jeg tænker at risikoen for at føllet, kan få problemer med at være alene, hvis den bare kastes ud i det på den måde smiley


  • #3   12. mar 2018 Hvis der er længe til, så ville jeg træne seriøst mhp at føllet kan være alene...

    Hvis der ikke er så længe til, så ville jeg låne en makker...

    Hvis det er nu, så ville jeg tage føllet med...

    Det er altid bøvlet når man kun har 2 heste - for på et eller andet tidspunkt så kommer man jo ud for at den ene skal forlade matriklen. Jeg træner en del med mine at de godt kan være alene, men alligevel har jeg en god ven med masser af heste i baghånden så jeg altid kan låne en (om ikke andet så har jeg det bedre med ikke at efterlade en ung hest alene hjemme...)


  • #4   12. mar 2018 jeg ville tage følle med. det kan være et led i opdragelsen at han kommer med ud.

  • #5   12. mar 2018 ja det kan godt være det er en mulighed at tage føllet med. Så er det lige om det går godt, for den store er ikke så begejstret for den lille. Han jager ham væk. Ved ikke hvorfor han gør det. Føllet er jo ingen trussel, men vil bare være sammen med ham.
    Men hvis de begge kan være i traileren er det nok den nemmeste løsning. Jeg har ikke mulighed for at låne. Synes det er lidt meget at købe en hest mere bare for det.


  • #6   12. mar 2018 Hvor gammel er føllet?

  • #7   12. mar 2018 10 mdr.

  • #8   13. mar 2018 Hmm den skal jo lær det, men hvor længe skal den så være alene? Snakker vi flere timer eller?

  • #9   13. mar 2018 Man efterlader ikke et føl alene, så beder man om seperationsangst. Tindur kan ikke have at andre heste forlader ham pga alle de år på stutteriet, hvor hans venner forsvandt og ikke kom tilbage. (han var aldrig alene) Jeg sørget derfor at ikke have kun 2 heste, således at jeg ikke kom i den situation, så jeg lånte hest nummer tre på ubestemt tid.
    Jeg ville bestemt låne en hest, søg på FB om der er nogle der har en lille pony du kan låne. Eller tag føllet med. Du må for guds skyld ikke efterlade det alene. Så skyder du dig i foden.

    Mvh TT


  • #10   13. mar 2018 det bliver flere timer. så må jeg håbe vedkommende der skal kører, vil tage dem begge med og at de kan klare at stå ved siden af hinanden uden at den store splitter det hele ad, og den lille bliver mere bange for den store.

  • #11   13. mar 2018 Se om du kan få en trailer/låne et hingstegitter smiley

    Mvh TT


  • #12   13. mar 2018 kom til at tænke på at det er svært nok at læsse den ene. så to der ikke kan med hinanden bliver endnu sværere måske umuligt når de skal hjem igen.

  • #13   13. mar 2018 jeg ville låne en anden hest smiley

  • #14   13. mar 2018 bare det at købe en hest er svært. mange gider ikke kører så langt. skal de så hente igen, vil de da slet ikke.

  • #15   13. mar 2018 jamen kender du ikke en i nærheden hvor du lige kan låne den et par timer? det er ikke et problem oppe ved os smiley

  • #16   13. mar 2018 der er kun få hesteejere i området. prøvede sidste år at få lånehest indtil jeg fandt en jeg kunne købe. det lykkedes slet ikke.

  • #17   13. mar 2018 men det kan da godt være det er bedst at have tre. senere kan der jo komme et problem hvis jeg skal ud på tur med den ene.

  • #18   14. mar 2018 Jeg har kun 2 heste, en stor 3-års bolounnais blanding og en 7 års fjordhest/oldenborg og da jeg fik dem, havde ingen af dem lært at være alene. I og med at de er/skal være rideheste, måtte jeg træne dem til at være alene, så jeg kan tage dem ud og ride/træne hver for sig. Det tog 2-3 uger med gradvis tilvænning og kan nu fint tage den ene eller den anden væk, uanset om de er på fold eller stald.
    Før jeg havde disse 2 her, havde jeg 2 andre, hvor det var samme forhold, så det er et spørgsmål om træning.
    Men en løsning her og nu (hvis ikke det er muligt at træne det forinden), så ville jeg tage den med. Når de er i en mere eller mindre presset situation -fx trailerkørsel, vil langt de fleste heste søge støtte og tryghed hos hinanden og sådan en situation kan nogle gange binde dem tættere sammen.


  • #19   14. mar 2018 jeg må se hvad der kan lade sig gøre. måske finder jeg ikke nogen der vil kører hesten til undersøgelse og behandling.

  • #20   14. mar 2018 nu kan jeg se at du er fra fyns land smiley
    så prøv at snak med jesper fra
    http://flyttehesten.dk/

    han har plads til to heste i sin bil, og her er ikke mulighed for at den store kan få fat i den lille


  • #21   14. mar 2018 har set siden. men intet nummer. mener også på et tidspunkt at have hørt han var stoppet.

  • #22   14. mar 2018 har sendt dig en pb med hans kontakter
    han kører stadig.


Kommentér på:
hest midlertidigt alene

Annonce