{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hestegalleri - et galleri? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg en af dem som altid stemmer på galleriet, men undre mig over hvorfor nogen vil oprette sin hest med ganske få ord og billeder.
Endda nogen billeder er de samme for at ramme de minimum 5 billeder der kræves.
Med hensyn til hestens profil ser jeg ofte profiler med så få ord som:
Køn: hoppe
Højde: 168
Beskrivelse: har fire ben

smiley hvad sker der?
Er man ligeglad med at vise sin hest og fortælle om den, men skal bare vise man har en hest? Ved at der er få som ik helt ved hvad man ka bruge den kolonne med beskrivelse til, som bla hvorfor har man købt hesten, hvilken form for "ridesport" gør man sig i, hvad træner i, hvad var det det, du faldt for hos hesten osv...

En anden ting, hvorfor stemmer man de profiler ind?

Personligt er jeg til variende billeder, alle udfyldte koloner og en god beskrivelse uden at være søndags Berlingeren. Så jeg stemmer klart afvist hvis det er en profil med få ord og de samme billeder, kan dog godt give et døgn efter jeg har givet et råd om, få nu noget tekst på, sagt bare på en pænere måde og fylder de godt på med tekst, så godkender jeg også, og ellers afvises den hvis der ik er sket en skid.

Hvad stemmer du ind for og hvad afviser du for?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestegalleri - et galleri?
  • #1   23. mar 2018 Jeg har det præcis ligesom du beskriver. Det er et GALLERi! Og et galleri er i hvert fald ikke 5 næsten ens billeder og 3-5 ord om hesten. (Efter min mening) jeg er så træt af, at folk gør så lidt ud af det, hvorfor så ikke vente til man har flere og bedre billeder og ellers til, at man har haft hesten længe nok, til at kunne skrive minimum et par linjer om den.

Jeg ved godt at jeg/vi kunne være ligeglade. Men nu hvor det er heste(galleri) må tingene da gerne se godt og ordentligt ud smiley

• #2   23. mar 2018 Helt enig i at vi kunne være helt ligeglad smiley men i mine øjne, så virker der mer som om ejeren er lidt, måske meget ligeglad. Men nu kan jeg altså ik helt forstå, hvorfor så oprette sin hest? Jeg opretter/oprettede mine heste fordi jeg er glad og stolt over dem, som jeg er gerne vil dele med jer.
    Nu mener jeg ik dem som ik helt ved hvad beskrivelsen kan bruges til eller har for lidt tekst men som alligevel retter profilen til, med go tekst, så se bort fra dem.

Og så en sidste ting- hvorfor stemmer man dem ind, med så få ord, kedelige/sløret billeder og endda nogen gange de samme billeder? Spørgsmålet er ment til alle smiley

• #3   23. mar 2018 Helt enig

• #4   24. mar 2018 Tja, man kunne jo stå ligesom jeg, der ganske enkelt ikke har en bred vifte af billeder i alskens situationer. Jeg købte en hest i efteråret, hun har været foldbums henover vinter og vi har ikke ligefrem haft fantastisk fotovejr. Så større variation vil jo komme i takt med at hesten ligeså stille kommer i gang igen og kommer med ud at opleve verden, så der faktisk er andet end "hest går på mark" at tage billeder af.
    Derfor har jeg så heller ikke lagt 15-20 billeder ind, for det ville jeg blive 15-20 temmeligt ensformige billeder, så jeg har valgt en håndfuld billeder med mest mulig variation ud fra det vi nu kan byde på pt.
    - det er ikke altid ligegyldighed, når der ikke er 45 fanastiske billeder med rig variation smiley

• #5   24. mar 2018 Go pointe Michelle. smiley Men der synes jeg at nogen kan være gode til lige at skrive at flere billeder og mer tekst følger som man lige får kendt hesten noget mer og tager kameraet med ud til hesten.

Jeg kan bare ik lade vær med at tænke at der må være end få ord til at beskrive hesten selvom man kun har kendt hesten i et døgn. Altså hvorfor købte man den, hvad skal den bruges til, hvordan er den temperament, hvordan er den på stald, håndtering osv til at fylde på?
    Mange heste der forsøges oprettes er faktisk heste som folk har haft længe. Dette er igen et spørgsmål til alle

• #6   24. mar 2018 Men ikke alle er gode til sådanne beskrivelser - og nu fremhæver du selv galleridelen, så må det vel være billeder der tæller, ikke tekst.

Personligt kan det virkeligt ikke få mig op af stolen - jeg smider ikke ofte stemmer i gallerierne, men når jeg gør, er det jo typisk til de gallerier jeg synes har fremragende billeder (eller en super sød/køn/speciel hest). Teksten læser jeg sjældent. Skulle jeg klikke mig ind på et galleri, som jeg ikke finder interessant, jamen så undlader jeg jo bare at bedømme.

• #7   24. mar 2018 Personligt vægter jeg begge dele selvom det hedder et galleri(HG der har bestemt det) men jeg kalder det mer hestens profil

• #8   24. mar 2018 Jeg tænker, at ka man ikke komme med min. 5 rimelige billeder, bør man vente til man ka.
    Self forventer jeg ikke prof. billeder, men 5 billeder taget i en mørk stald, så bør man vente.
    Kommer snart/senere, er heller ikke godt nok, så må man vente.
    Der findes en del heste hvor det stadig står, her flere år efter.

Det tar max 10 min. at lave et hæderligt galleri, ingen romaner, bare lidt info og historie om mødet med hesten og så man ka fornemme tilknytning.

De 2 sidste heste jeg har oprettet, er lavet dagen efter jeg har fået dem, og er kommet ret hurtigt ind.
    Jeg havde ikke problemer med, at finde på noget at skrive, eller billeder.

Jeg fortæller osse gerne, hvad der ka gøres bedre.
    Jeg afviser bla på billeder der er tyv-stjålet, ikke nok billeder, mørke og uskarpe billeder.
    Ingen tekst, eller 2 linjer i bemærkninger.
    Jeg mener man bør sætte sig lidt ind i siden, inden man opretter.

• #9   24. mar 2018 Jeg er HELT enig med dig! Jeg kigger altid billeder og tekst igennem før jeg byder velkommen/afviser. Selv har jeg brugt enormt meget tid på at få mine gallerier til at se pæne ud, varierende/gode billeder og så en masse tekst, jeg har gjort mig umage med.
    - Som du også nævner, ser jeg tit noget der minder rigtig meget om. Altså kender man ikke sin hest bedre end at kunne skrive et par linjer i alt? Så skal man da slet ikke oprette en hest her på HG smiley

• #10   24. mar 2018 Jeg har et lidt splittet forhold til dette.
    For på den ene side, så forstår jeg udmærket godt at det er et galleri. Men hvem har sagt at alle gallerierne skal være ligeså flotte...?!?!
    Jeg ved hvor utroligt meget det betyder for "Thea" på 11 år, at hendes part musse kommer ind således at hun også bliver "accepteret". Ikke bare af os her inde, men især også af de andre hestepiger hun omgås, og det bliver man da ikke hvis musse ikke er god nok til at komme her ind.. Måske Thea ikke har så mange muligheder til at tage gode billeder af musse..
    Så jeg stemmer mange ind, medmindre jeg tydeligt kan se at det ikke er nogen relation over hovedet, eller at billederne er stjålet. For mig handler det om medmenneskelighed og en accept af at ikke alle kan have en stribe perfekte billeder, inklusive mig selv smiley

Mvh TT

• #11   24. mar 2018 Et galleri er for at vise sin hest og fortælle om den - enig - andre vil bare have hesten ind fordi så ser deres profil ikke så Tom og kedelig ud - når jeg stemmer - kigger jeg efter varierende billeder og om der er tekst nok på - jeg afviser aldrig - men springer heller hesten over og går videre til næste hest

• #12   24. mar 2018 Personligt tror jeg det hænger lidt sammen med at HG ikke er så aktivt, som det var engang. Der er ikke så mange af os gamle tilbage, og reglerne/beskrivelsen af reglerne er lavet meget om siden, og flere af dem tvetydige. Det gør det ikke just lettere for de nye brugere, når reglerne er tvetydige og siger én ting, og os gamle siger noget andet.

Personligt undrer jeg mig også over, at man ikke venter med at oprette, til man har mindst 5 forskellige billeder, og kan beskrive hesten lidt bedre end "Han er en sød hest med blis og tre sokker. Købte ham i fredags". Billederne behøver ikke nødvendigvis at være perfekte, men bare lige nok til at man får et indtryk af at det ikke bare er en tilfældig hest på en mark. Så kan man altid smide flere bedre og mere varierede billeder ind senere, efterhånden som man får flere oplevelser sammen osv.

Når jeg støder på et galleri, der er som du beskriver med måske tre forskellige billeder, to ens, og en beskrivelse som ovenover, plejer jeg at skrive en kommentar om hvad der kan gøres bedre, for at jeg godkender, som idéer til hvad der kan stå i beskrivelsen osv. i stedet for bare at trykke afvis med det samme. Oplever at mange ikke forstår "Bemærkninger" som et sted man beskriver hesten, men højest bare skriver et specielt kendetegn fx. "har et hak i øret" "har haft føl ved tidligere ejer" "Elsker æbler" ol.

• #13   24. mar 2018 TT- forstår godt hvad du mener, men jeg siger ik at galleriet skal være med prof billeder og tekst skrevet af tekstforfattere, men essensen i at kunne fornemme hvem "hesten" egentlig er som hest og nogen variende billeder, synes jeg giver en profil på ens hest smiley nogen skriver lang roman og nogen mindre tekst og nogen endnu mindre tekst og så er der lige den gruppe jeg egentlig betyder til, som skriver 3-5 ord og 2-3 billeder er de samme for at ramme de velkendte 5 billeder som man minimum skal kunne lægge ind for at oprette..hvor jeg tænker hvorfor så oprette? Kan se at nogen godkender dem og andre afviser dem. Vi mennesker er ik ens og det er heste heller ik, hvor det er netop er det der interessant ved et galleri, at det kan være en sjov, kærlig, dygtig, problematisk, uintelligent eller en spasser hest som kan beskrives i hestens profil til at man får et indtryk af hesten.

• #14   24. mar 2018 Jeg stemmer alt muligt lort ind smiley
    Det gør ikke rigtig mig noget om profilerne er gode eller ej smiley
    tænker ofte at det måske er nye brugere eller ordblinde brugere hihi de er velkommen for min skyld....så SKYLDIG jeg er en af dem som stemmer dem ind ;-):-D:-D:-D

• #15   24. mar 2018 Hvad er der galt med sådan et billede ;-):-D:-D

profilbillede
  • #16   24. mar 2018 Helt i orden -bette, men forstår det sådan at så ik læser deres profil og ser billeder eller er jeg gal på den?
    Havde du lagt 5 billeder ind af din hest i skjul og kun skrevet den har socialfobi, ja så var du afvist herfra hvis du ik lavede om tilføjede mer tekst og tilføjede andre billeder smiley

• #17   24. mar 2018 Skimmer det kun lige og ser kun efter at det er samme hest på alle billeder...hvilket det så ikke altid er og så er de afvist...ellers ikke:-)

• #18   24. mar 2018 Ahhh ok, så jeg med smiley vi er alle forskellige for hvad vi stemmer ind og ud for, også mhs til om det folk skriver falder i go smag, hvilket jeg ik gør mig i. Jeg er spændt hver dag når jeg skal ind og se/stemme på galleriet om der sku være en meget spændende historie, jeg kan især godt lide at læse om traumatisk heste som har fået nyt hjem og blevet rettet så godt op som muligt og kan blive varm om hjertet, men der er langt imellem de små guldkorn smiley eller når oprettes meget sjældende heste racer så man kan lære mere om dem, for der vil ejerne meget gerne fortælle og udbrede mer kendskab til racen. Man bliver klogere og klogere med årene smiley

• #19   25. mar 2018 Jeg er helt enig. Jeg afviser også hvis der kun er få og ens billeder og hvor der ikke er udfyldt flere felter så man faktisk ikke aner tilknytning.
    Men jeg undre mig også over dem der byder de profiler velkommen hvor der kun står navn, højde og fødselsår. Læser de ikke hvad der står? Gælder det bare om at byde alle velkomne?
    Til gengæld skriver jeg også, hvis det er unge piger på 9-10-11+ år at de kan jo få en voksen til at hjælpe dem med at skrive noget. Så jeg afviser ikke alle men skriver også hvad de kan gøre bedre og går så videre til næste galleri.

• #20   25. mar 2018 Jeg har selv prøvet, på en nu slettet profil, at få et nyfødt føl afvist af en bruger. Fordi hun ikke mente der var nok tilknytning mellem føllet og jeg, der dog ejer føllets mor. Også pga billeder af føllet der var taget om aftenen hvor det var meget nyfødt. De var ikke uskarbe eller utydelige, bare taget efter solnedgang.
    Så nogen sidder også og har intet andet at lave.
    Jeg stemmer nu heller ikke så tit nogen ind. Men jeg kan godt finde på at skrive at jeg ønsker mere beskrivelse. Jeg har aldrig afvist nogen

Kommentér på:
Hestegalleri - et galleri?

Annonce