{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gardehusar, hvordan?
  • #1   16. apr 2018 Du skal på session, og hvis du bliver godkendt kan du så vælge at afsonne din værneret ved regimentet. Der er som regel ventetid på minimum et år. Men det har du også brug for til at træne op til det, det er utrolig hårdt. Især hvis du starter i Februar hvor du stadig har frost, så jorden er ikke nem at løbe på, og da jeg var der var vejen vi løb og marcherede på meget ujævn, og i begyndelsen løb vi i kampstøvler. Det ødelagde et par ben.

  • #2   16. apr 2018 Okay, hvad er session?

    Er det rigtigt forstået, at man som kvinde skal til Forsvarets dag for at blive optaget?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   16. apr 2018 vil du gerne være soldat?

  • #4   16. apr 2018 Du kan måske starte i værnepligt, så kan du også se om du gider at have en karriere i forsvaret. Når jeg bliver gammel nok vil jeg gerne i værnepligt som gardehusar - min far er gardehusar, men han “tog” det ved siden af, da han i forvejen var ansat i forsvaret. Håber, at du lykkes

  • #5   16. apr 2018 Ja forsvarets dag. Gardehusar regimentet er en del af værnepligten, men i stedet for de tre /fire måneder er den 12. De fleste fastansatte i regimentet har også taget deres værnepligt der, selvfølgelig ikke alle. Du gennemgår en normal værnepligt, og er først efter rexturen at du bliver husar. Så det er ikke kun heste, det er en soldater uddannelse.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   16. apr 2018 https://www2.forsvaret.dk/karriere/Pages/vaernepligt.aspx

    Her kan du læse alt alt forsvarets dag, ansøgning, værnepligten mm.

    (har du ingen interesse i at være soldat, og have det som dit job - så lad være med at søge værnepligt/værneret.)


  • #7   17. apr 2018 Mange tak for svarene!

    Det var en stor hjælp smiley


  • #8   17. apr 2018 Lige en ting spørgsmål til, er det et krav at komme til Forsvarets dag?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   17. apr 2018 prøv at læs link, der står alt beskrevet

  • #10   17. apr 2018 Ja du skal til forsvarets dag. Det er her de bedømmer om du er egent til at komme i militæret. Nu er det godt nok mere end 6 år siden jeg var der. Men det er et foredrag, en IQ test, høre og syns test, læge besøg og så til sidst en samtale.

  • #11   18. apr 2018 Det er et krav at have været til Forsvarets dag, altså sessionen, for at kunne blive blive optaget til værnepligt ved Gardehusarregimentet.

    Jeg har også været husar i 12 mdr. og det var rigtig sjovt! Jeg kan kun anbefale det.
    Men som de andre skriver: det er andet end heste og ridning, det er hårdt arbejde, og det er fysisk meget krævende. Lange dage og massere af staldarbejde og andet der skal gøres, men det er en oplevelse det hele!

    Og de tests osv. man er igennem på Forsvarets dag er ikke særlig slemme - det skal nok gå!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   18. apr 2018 Amanda: Men det er en uddannelse som alle andre uddannelser, og bør derfor kun være noget man gør, hvis man har en reel interesse i at blive soldat. Derfor ikke noget man skal gøre for oplevelsens skyld smiley

  • #13   18. apr 2018 AMT: Præcis, det er også derfor jeg skriver, at det er andet end heste og ridning smiley Dog er det nu ikke alle, jeg var i deling med, der nødvendigvis havde at blive professionel soldat for øje. Men nok om det.
    Mener dog stadig, at man også kan gøre det for oplevelsens skyld, så længe man er klar over, hvad det indebærer. smiley


Kommentér på:
Gardehusar, hvordan?

Annonce