{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Pris på hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at købe en hest til vinter, men ved ikke helt hvad jeg kan forvente i pris.
Håber i kan hjælpe smiley

Mine krav:

1. Hoppe eller vallak (Skal kunne gå med andre hopper)
2. Mellem 4 og 13 år
3. 155 - 165 i stang mål
4. Pas farve betyder ikke rigtig noget.
5. Skal gå uden sko
6. Kunne grundlæggene dressur
7. Ville kunne springes til eller er spruget til
8. Ikke have haft skader, der kunne påvirke ridning eller fremtidige konkurrencer
9. Skal kunne gå alene på tur
10. Må gerne have små unoder, som vil kunne trænes væk


Håber i har en ide til hvad man ca. skal betale for en hest, med de krav jeg har smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på hest
  • #1   15. maj 2018 Uha, det kan svinge noget, synes jeg. Men jeg vil gætte på 30-40.000, hvis du skal have en, der er rimelig stabil. Jeg ser også ind imellem noget på markedet, der umiddelbart kunne svare til dine krav til lidt mindre, men det er ikke så ofte længere, som det har været.

    Derudover ville jeg virkelig genoverveje dit "ingen-sko"-krav. Du kan lige så godt risikere at købe en, der går fint uden sko nu, men som skal have på senere. Omvendt kan der også være heste på markedet, som har sko på nu, men som måske ikke behøver det hos dig, hvis hesten bruges forskelligt. Så du risikerer at sortere mange gode heste fra på et helt overflødigt grundlag.


  • #2   15. maj 2018 Mette M: Tak for dit svar smiley Jeg vil kigge på det med sko. Hvad mener du med stabil?

  • #3   15. maj 2018 Med stabil mener jeg en, der kan det grundlæggende i dressuren, uden en masse bøvl af den ene eller anden slags. Og lige så kan gå på tur, tilsvarende uden besvær. smiley
    Det er levende dyr, derfor sker der jo noget ind i mellem - de bliver forskrækkede, forstår ikke signalerne og så videre. Men med en stabil hest, vil jeg forvente, at det er undtagelsen frem for reglen. smiley


  • #4   15. maj 2018 Hvad skal du bruge hesten til?
    Hvad interesserer du dig for?

    Hvor god en rytter og hvor meget kvalificeret støtte har du I dit netværk, eller kan du købe dig til?
    -og hvad er "grundlæggende dressur" for dig? Du skriver 3 årig? Er ryttervant nok?
    - hvilke krav stiller du til sindet, skal det være en omgængelig, bombefast konehest så bliver de revet væk...

    Jo mindre du kan selv, des dyrere bliver hesten i indkøb.
    Og hvor kommer uden sko fra? Hvis du fx rider mere tur end sælger, kan behovet ændre sig.

    Det du beskriver kan være alt fra 10.000 til 70.000.
    Hvis en traver til skovtur er fint, kommer du langt med 10.000 kr.
    Hvis du vil have en hest, der har ok gangarter, trafiksikker, god på bane og udenfor, osv, er i standard størrelse, så er der mange købere og det bliver dyrt.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. maj 2018 prisen kan lægge på alt mellem 5.000 og 100.000 kr.

    Det kommer an på hvilket niveau du forventer at hesten skal ende på, race, bygning mm.


  • #7   15. maj 2018 Doktoer who: Hesten ville skulle bruges til at starte dressur og spring stævner. Ikke høje klasser, mere begynder klasserne, da jeg ikke rigtig har startet før.
    Jeg kan også godt lide at ride tur og har mange gode mulighedder.

    Har haft egen pony siden jeg var 6 og har redet siden jeg var 4. De sidste 3 år har jeg haft 4 forskellige ponyer at ride på. Alle meget forskellige af hvad de kunne, bygning og sind.

    Den behøver ikke at være bombefast. Har en lige nu der godt kan stejle lidt, hvis det ikke går helt som hun vil have det. Og det har jeg ikke noget imod.

    Jeg har min mor som også har haft hest hele livet. Hun har også haft et føl engang. Vi har 3 rideskoler i nærheden og et privat ridecenter. ca. 20 min kørsel i gennemsnit til alle.
    Ville mene at jeg er en okay god rytter. Har haft undervisning i mange år, min mor har også lært mig meget. Kan gøre alt selv, da alle vores heste altid har stået hjemme på vores gård.

    Ville helst have en uden sko, da jeg ikke har nogen afaring med en hest med sko. Min mor har hellere ikke


  • #8   15. maj 2018 AMT: Tænker at jeg gerne ville komme op at starte må et middel plan, i både dressur og spring. Om lang tid skal det lige siges smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   15. maj 2018 altså M-klasser? smiley

  • #10   15. maj 2018 Hvis du med middel plan tænker MB niveau, så vil det jo kræve en hest med et vist uddanelsesniveau og det koster. En veluddannet hest kan nemt koste 100.000,-, i sær hvis den også har noget kapacitet.

    Men du kan sagtes finde en god hest på L-niveau, til 50.000,- til 75.000,-.

    Om den kan gå uden sko, er der ingen sikkerhed for.

    I de ting du har sat op, er der mange ting, som er lidt diffuse, altså hvad er det grundlæggende dressur? hvad forventer du at hesten kan? Hvilket niveau skal hesten være på i spring?

    Det er fint at sætte nogle ønsker op, så man ved hvad man skal kigge efter. Men jeg tænker at du med fordel kan sætte dem op, så dem der vigtigst for dig kommer i toppen og så derned efter. For du får sikkert svært ved at få alle ting opfyldet smiley


  • #11   15. maj 2018 Med dine krav kan du få en fin hest til de 15-40.000.

  • #12   15. maj 2018 Karin J: Den behøver ikke at være sprunget til. Med middel plan tænker jeg LB LA. Selvfølgelig om et par år, da jeg selv også skal lære og være sikker.

    Med grundlæggende dressur tænker jeg, at den reagere på hjælpere, have en okay balance, kan lave galopanspring, forstår brugen af schenkler og kan søge frem og ned.


  • #13   15. maj 2018 AMT: Nej, man kan nok sige starten af middel klassen LA

  • #14   15. maj 2018 M står jo for middel, L står for let. Så middel klasserne er vel M-klasser smiley

  • #15   15. maj 2018 Rikke Nordkvist: Tak, har ikke startet stævner i mange år, da jeg ikke har haft en pony der kunne, så ved ikke en hel del om det smiley Så jeg vil gerne op og starte lette stævner smiley

  • #16   15. maj 2018 Det var så lidt. Altså jeg har en der opfylder næsten alle dine krav. Men det er kun til lån. Han er i tilridning lige nu smiley

  • #17   15. maj 2018 Rikke Nordkvist: Hvad hedder den? Har nemlig tænkt på part eller udlån indtil jeg har mere end råd til at købe en smiley

  • #18   15. maj 2018 Det er min Mr. Duddits på min profil smiley

  • #19   15. maj 2018 Rikke: Han ser felt fantastisk ud smiley Han minder lidt om min mors tidligere hest

  • #20   15. maj 2018 Han er også helt fantastisk. smiley

  • #21   15. maj 2018 Der er jo stor forskel på prisen om det er en hest på/ til middel eller let niveau.

    Så vil jeg sige at du kan være heldig at finde en til 20.00 til 25.000, men det kan også være at du skal spare lidt mere op til omkrig de 50.000,-.

    Og spar samtiddig nolge penge op, til god undervisning, god undervisning kan gøre hele forskellen.


  • #22   15. maj 2018 Karin J: Har jeg også tænkt mig at gøre smiley

Kommentér på:
Pris på hest

Annonce