{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Shine broget hest op? {{forumTopicSubject}}

Iih så er det imorgen smiley
Der kommer min fotografveninde og skal fotografere mig og Hope til mine længe ønskede studenterbilleder. For at fejre mig der er blevet student, Hope der er blevet 6 år gammel og mig der har haft ejet Hope i 3 år smiley

Mit farvevalgte udstyr er købt - Rødt underlag med Hopes navn på, røde RBH bandager og rød hut. Jeg har både hue og hvid kjole klar. Og så nåede Hope jo sågar at få ny trense inden smiley

Nu kommer det spændende jo så.. Min lille hest, hun er jo altså broget. Og hun virker altid ekstremt god til at holde sig hvid, indtil man kommer tæt på, med en strigle. Hvor hun gemmer alt det skidt, det aner jeg ikke ... o.O

Måske jeg fletter hendes hale, men hendes man får lov at være. Måske den bliver flettet lidt for at få fremprovokeret nogle krøller, men rosenknopper osv er bandlyst - jeg kan godt lide hendes lange man smiley


Men hun skal shines op til imorgen. Så derfor søger jeg alle jeres tips til når hesten skal shines op! Hvor mange gange vask, hvor meget showshine osv osv osv.
I får et billede så i kan fornemme hvor meget hvid jeg ca. har at arbejde med. Det er allerede håbløst smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shine broget hest op?
  • #1   15. jul 2018 Vask hende almindelig med shampo, så tørrer du hende med håndklæde, tager kartoffel mel og gnider ind på alt det hvide. Lad hende tørre på et sted hun ikke bliver beskidt af at rulle sig. I morgen strigler du hende og sprayer hende med show shine over det hele, og evt flætter og smører hove ind smiley

    Mvh TT


  • #2   15. jul 2018 Jeg aner ikke om vi har noget kartoffelmel i huset.. det må jeg undersøge! smiley
    Jeg har købt shampoo hjem til bare det formål så det skal jeg ha hentet ind fra bilen også. Skal jeg ha en chance for at hun forholder sig ren, så skal hun stå bundet. Ellers så ruller hun sig, og så er hun ikke ren længere. smiley Tak for råd TT!


  • #3   15. jul 2018 Så lidt smiley

    Mvh TT


  • #4   15. jul 2018 Hundeshampoo til hvide hunde.
    Bland det med vand, så er det nemmere ikke at overdosere.
    Det fremmer synligheden af det hvide...



  • #5   15. jul 2018 Hvis du vil smøre noget på hovene, så er babyoile en god idè. Det giver et godt shine.
    Babyoile omkring øjne og mule giver også en rigtig fin glans! Pas dog på med at putte for meget på, så det ser fedtet ud, og selvfølgelig pas på hendes øjne. smiley


  • #6   15. jul 2018 Kartoffelmel!
    Og nu kan jeg ikke huske om hun er sort/mørk om mule og øjne, men tag lidt baby olie på en klud og tør hende om mule og øjne. Så får det lidt ekstra shine (y)


  • #7   15. jul 2018 Shampoo - GRUNDIGT i dybden, og skal den være rigtig hvid kan du bruge white-shampoo - den fra Blue Hors er god, synes jeg - evt. efter den anden shampoo. Jeg har også til tider taget de værste pletter med "pletfjerner" inden, jeg har givet hele kroppen et bad, bruger pt. den fra Anky, men regner med at købe Blue Hors quick and dry... lyder super smart. Men man skal være meget omhyggelig, for når de tørrer kan du tydeligt se, hvor du har glemt at vaske smiley

    Og så er kartoffelmel din bedste ven smiley Masser af det i man og hale + på benene og evt. kroppen, hvis den er mørk nogen steder. Bare efter shampoo, lad det sidde og tørre, og børst det så af.

    Bagefter slut af med showshine, inden den er helt tør - eller efter kartoffelmelen er børstet af. Flet evt. halen mens melen tørrer, så får du super flotte bølger. Så showshine og en god børste smiley

    Babyolie på næse/øjne kan være flot... men pas på, hvis du har en lys næse, for de kan blive max forbrændt af det i stærk sol især nu, hvor næserne i forvejen er sarte pga. meget sol smiley

    Og så en fin gennemsigtig hovovlie - hvis din også har stribede/lyse hove som de jo ofte har. Jeg er rigtig glad for Innordics smiley

    Har også set mange med kridt på benene, men så langt har jeg dog aldrig selv været ude smiley Så det kender jeg ikke noget til smiley


  • #8   15. jul 2018 Og et hyggeligt råd er at gå rundt og græsse med dem, mens de tørrer smiley Det gør vi altid, og det går så hurtigt i solskinsvejr smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   15. jul 2018 Den gang jeg red en broget hest, brugte vi Blue Hors Martiné shampoo, det fungerede upåklageligt til det hvide..

    Vi vaskede heste hesten, gerne 1-2 gange, og halen 2-3 gange.

    Når hesten var vasket, og tørret, så blev halen fyldt med showshine (intet andet), pillet, og redt godt igennem, til at den var ufiltreret og luftig, også blev den flettet i en stor fletning.

    på dagen, blev hesten vasket de stedet hvor den selvfølgelig var blevet beskidt om natten (trods helt ren boks), også blev halen flettet ud, fyldt med showshine, også pillet og redt igennem igen.

    hovene blev smurt med ganske almindelig hov olie, også var den klar.
    der kom også showshine på kryds og hals. Men ALDRIG på steder hvor der skla være udstyr, da det kan blive vandvittig glat.

    I hovedet kan du smøre mule og rundt om øjne ind i baby olie, det fremhæver og giver et rigtig flot udtryk smiley (men ikke overdriv med det).

    Ved din, tænker jeg at hvis manen skal have bølger, så får du det bedste resultat ved at lave en hingste fletning, eller meget store fletninger, alt efter hvor tyk og fyldig manen er. og der kan du med fordel på dagen, også putte showshine i og rede igennem, når du har taget fletningen ud.
    (saltvandsspray kan med fordel også bruges i bunden af manen for at give et fyldigere look) smiley


Kommentér på:
Shine broget hest op?

Annonce