{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Pris på selvpas løsdrift {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har en mark med græs, hvor jeg tidligere har haft mine heste gående.
Det drejer sig om ca 20.000 Kvm mark og den nye nabo har spurgt om jeg vil leje det ud til dem og hvad prisen er?
Tanken er at vi selv ( min mand og jeg) skal sætte stolper til store folde og lave et stort løsdriftskur så hestene kan fra begge folde gå ind det og så der bliver lavet en midter væg, så det skuret stadig er kønsopdelt.
Eller vi laver to mindre skure, en på hver fold..
Det bliver ren selvpas og hvad er realistisk pris for dette pr hest/pony pr måned?

Tænker umiddelbart det jeg skal ha dækket ind månedligt på sigt, er vand, tømning af mødding, vandafledningsafgift, strøm, leje af jord og skur.

Vi kommer selv til at punge ud for stolper, hegnsmaterialer og bygning af skur som nemt løber op i 20-30.000kr. Så man kan sige i år og en god del næste år giver på ingen måde et lille overskud før senere på året.

Naboen har ridebane, genboen har ovalbane og rider man grusvej, så tager det max 12-15 min til ridehus om vinteren, hvis man har behøv for dette og her må man selv punge ud, for lån af dette.

Er det urealistisk at tag 5-800kr pr hest/pony pr måned selvpas løsdrift i Nordsjælland ? PS der er tale om 1 hest og 3 ponyer hvis det har noget at sige smiley

Kom med jeres mening og erfaring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på selvpas løsdrift
  • #1   22. jul 2018 PS- jeg har ingen ide hvad det koster at få tømt en mødding og det bliver nok en høj container til møddingplads. Måske andre ved hvor meget det koster og hvor tit den skal tømmes på et år med fire heste/ponyer?

  • #2   22. jul 2018 Jeg vil faktisk vove at påstå du godt ville kunne tage omkring de 1000 kr. for det.


    Jeg stod i løsdrift med min hvor jeg gav 750 kr. om måneden i Odense. dog fodrede staldejer også. Men du har væsentlig bedre forhold end der var ved den stald jeg stod i smiley


  • #3   22. jul 2018 prøv med 1000 og så se hvad de siger. Det vil jeg bestemt ikke mene er hen i vejret

  • #4   22. jul 2018 Jeg vil mene 500 kr er rimeligt, specielt hvis man selv skal skaffe alt (strøelse og grovfoder især).
    Men er nødt til lige at fortælle dig, at du ikke får det lavet for 20.000
    Jeg har lige bygget læskur til 24.000 kr. 4x8 m smiley
    Så hvis det skal været et skur der kan opdeles eller to små skure, kommer det nok til at koste dig en del mere. Hegnsmaterialer er heldigvis billigere, men heller ikke gratis smiley


  • #5   22. jul 2018 Sandra og hængemule- i mener måske 1000kr pr pony/hest pr måned som selvpas?

    Ballon - du mener 500kr pr pony/hest pr måned? Det bare for hver sikker på det er det i hver især mener smiley ja det er dyrt at bygge det, så derfor giver det heller noget overskud før engang til næste år, måske...
    har du noget billede af dit skur?


  • #6   22. jul 2018 Ja. Det kan godt være det er selvpas men vedligehold og strøm/vand mm. er altså ikke billigt. Hvis du giver 500 kr er det ikke noget i for en skid for i sidste ende.

  • #7   22. jul 2018 Ja jeg mener 500 smiley
    Jeg tog 700 for en pony i fuldpas (incl foder), og jeg har ridebane med lys og adgang til skov og natur. Dog på Midtfyn uden offentlig transport herud, så det trækker selvfølgelig lidt ned i forhold til Nordsjælland smiley

    Billede vedlagt. Det er ikke 100% færdigt, da vi skulle på ferie, men det er brugbart.


    profilbillede
  • #8   22. jul 2018 Ballon- det ser sku godt ud smiley løsdrift på fuldpas er ik ualmindeligt det koster fra 1200kr i Nordsjælland. Jeg giver selv 1350 kr. Jeg havde gerne stået hos dig hvis du boede nær mig smiley

  • #9   22. jul 2018 Jeg vil sige du nok vil kunne få omkring 1000 kr pr hest om måneden, men kun hvis naboernes baner er til fri afbenyttelse, ellers syntes jeg ikke man får så meget for pengene når man selv skal stå for alt. smiley

  • #10   22. jul 2018 Simone- jeg kan ik tilbyde naboens ridebane i min selvpas, så du skal tag udfor hvad jeg kan tilbyde smiley

  • #11   23. jul 2018 Jeg ville selv betale 5-700 kr for det. smiley

  • #12   23. jul 2018 TS: Hvad havde du tænkt var incl.? Strøelse (halm-piller-) hvad med hø eller wrap?

    Da vi havde container, gav vi et beløb pr mrd og så betaling pr tømning.

    Nu har jeg også hest i nordsjælland, dog ikke i løsdrift, men en boks med strøelse, wrap, ud-og indluk, samt foder koster fra 2500,- til 3000,-. Hvor jeg selv muger og laver foder klar.

    Så du bliver nød til at finde ud af hvad en container koster, og hvad du vil tilbyde, før end at vi kan give et fornuftigt svar. Og hvis du skal bruge bare 20.000,- inden at at du kan leje den ud...
    20.000 kvm er heller ikke meget plads til 4 heste, det vil også give et stort "slid" på folden.


  • #13   23. jul 2018 PS en anden mulighed var at lave en langtids udlejning, feks 10 år, til naboen, som selv skulle stå for alt det pratiske. Så havde du ingen udgifter i forbindelse med udlejning.

  • #14   23. jul 2018 Karin- som sagt bliver det ren selvpas og jeg kan nok hvis naboen er på ferie, passe deres hest/ponyer. I selvpas er der intet strøelse, halm, wrap eller foder til. Jeg aner ik hvad det koster med container og leje af denne, derfor spørg jeg også til det i denne tråd smiley

  • #15   23. jul 2018 Jeg kan se når jeg kigger lidt omkring her i området, så tager de fleste for en selvpas boks 1000kr hvor du kun lejer boks, fold, el og vand din hest/pony måtte bruge. Dertil kan de tilkøbe ind/udpluk, foder, strøelse, og wrap osv. De kan dog tilbyde ridehus på stedet, dette kan jeg dog ik, derfor tænker om jeg det er urealistisk med 5-800kr pr hest/pony pr måned smiley

  • #16   23. jul 2018 Hvis naboen lejer det hele, så er det vel en samlet pris, naboen har fuld råderet over folden, så naboen kan 2 heste eller 5 fem heste - du får det samme.

    Og hvis naboen så vil have en contatiner til mødning eller kører det væk i sække, er så naboens problem.

    Eller vil du stå som udlejer og så få pr hest?

    Det skal ligge en hel klar aftale om hvem det har ansvar for hvad.


  • #17   23. jul 2018 Ja jeg er klar over, at priserne er noget anderledes her på lille Fyn smiley

  • #19   23. jul 2018 Da jeg havde min i løsdrift i Nordsjælland gav jeg 1200kr inkl. wrap og vitaminer, man havde en vagt om ugen. Vi havde en bane et stykke væk man kunne bruge og skov og badesø lige op af folden, samt en ekstra skov på den anden side af vejen.

    De steder mine islændere stod kostede det 400-500kr om måneden inkl. hø. men jeg havde så også 2 fodervagter om dagen.


  • #20   23. jul 2018 I Nordsjælland koster løsdrift uden faciliteter i nærheden gerne hen af de 1000-1200 kr., så 1000 kr. ville være mere end fair. smiley

  • #21   24. jul 2018 Vi giver 1000 kr hver måned, også selvpas (de morgenfodrer, vi gør resten), og dertil skal vi selv købe foder og wrap - der er bane på stedet og skov i nærheden (:

  • #22   24. jul 2018 Har fundet ud af leje af container koster lige omkring 500kr om måneden og dertil kommer tømning engang om året på ca 4000kr så rundt regnet 833kr om måneden bare i leje og tømning af mødding.

  • #23   24. jul 2018 Som du skriver det, lyder det som om naboen bare er interesseret i at leje jorden, resten klarer de vel selv så? Eller misforstår jeg dit skriv? For tænker der er himmelvid forskel på det du tænker og det de spørger om..også i forhold til pris.
    Men prisen for en løsdrift uden bane, hal og sådan, synes jeg ikke kan koste det vilde, tænker ml. 500-800kr.pr. Hest. Jeg giver 1000kr med fri hø og vitaminer og alle faciliteter her.. så er der self forskel på beliggenhed:-)


  • #24   25. jul 2018 Og hvis du så har en udgift på hegn og læskur på 20.000,- og afskriver det over 5 år, så er det 333,33,- pr mrd.

    Så er der også vandforbruget, du skal regne ind.

    Og hvad hvis det er nødvendigt med en extra tømning af containeren?

    Synes virkelig at du skal tænke over, hvordan du vil leje ud, for at det ikke kommer til at koste dig penge.

    Hvis du havde tingene i forvejen, og selv havde en hest gående og gerne vil have selskab, og lidt hjælp i dagligdagen, så kan man regne på en anden måde. smiley


  • #25   25. jul 2018 Karin - er helt enig med dig og har flere ting op og vende, da jeg har siddet og regnet på det. Men hendes foreslag at var, at leje jord som selvpas men vi sku stå økonomisk for at lave folde og skure, og der kommer det på ingen måder til at hænge sammen i fremtiden økonomisk for os at bare leje jorden. Så det ik sikkert at vi bliver enig. Så enten udlejning til pr hest eller udlejning af jord men hvor de selv bygger... smiley

  • #26   25. jul 2018 TS: Umiddelbart tænker jeg at der er mindst risiko ved at kun udleje jorden.

    Men hvis mulig lejer tror at det koster "ingenting", så er det nok lidt op ad bakke.


  • #27   25. jul 2018 Jeps helt enig. Bakker hun ud af de løsninger jeg kan komme med, så har hun muligheden for at bygge selv, da hun selv har lidt jord. Men så finder hun også ud af hvad det koster at ha dem stående selv + udgifter til skure og hegnsmaterialer + mødding osv.
    Hvis hun vælger den løsning at leje jorden af os, ja så må finde ud af når den tid er om vi køber skure og hegn af hende når hun flytter eller hun tager det med sig...
    Ved ik hvad lejen på jord sku være?


  • #28   25. jul 2018 I dit sted, så havde jeg undersøgt
    - lokalområdets jord værdi, hvis man forpagter det til en landmand.
    - hvad er din skat på jorden / udgifter du har uanset om jorden står brak eller ej.
    - pris for container, hegnstråd, pæle, skur mv.

    Og så havde jeg vist budgettet til naboen.
    Der bliver en pris, hvis det bare skal gå i nul. Og så kan hun jo vælge, om hun vil betale eller ej.

    Men, hvis du lader jorden stå, hvad så? Vil du leje den ud som sommerafgræsning? Bare lade det være braklagt.


  • #29   25. jul 2018 Jeg har givet 1100 for løsdrift med selvpas / turnus. Der var ridebane på stedet og privat skov + et lille ridehus. Der var også et rigtigt godt saddelrum hvilket for mig trækker meget op. Jeg synes forøvrigt de 1100 var meget billigt med de fasciliteter.
    Det er også nordsjælland, dog ingen offentlig transport til stedet. Det var inklusiv halm til løsdriften. Købte selv hø/wrap og fodder ved siden af.

    Men i virkeligheden går spørgsmålet jo også lidt på om det kun er naboens heste der skal være der, eller om du på sigt gerne vil åbne op for flere heste. For er det kun naboens giver det måske mest mening at de bare lejer jorden og at i måske sørger for et hegn, mens hvis det er muligt at der på sigt kommer flere opstaldere så giver det mere mening at have en fast pris per mule.


  • #30   25. jul 2018 Rynkedellen- det bliver ik hele jorden naboen ville, Jeg beholder noget jord til mig selv eller den eventuelle lejer (til bolig) vi får ind som har hest/heste.
    Som jeg ser er der kun to muligheder enten ren pris som leje af den stykke jord og hun står for alle udgifter selv eller jeg tager pr hest pr måned hvis vi skal bygge skure og købe hegnsmaterialer osv smiley


Kommentér på:
Pris på selvpas løsdrift

Annonce