{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på træpiller og smuld?
  • #1   5. aug 2018 smuld er som jeg har forstået det rest produktet for produktionen af træpiller, jeg har lige startet en boks op med smuld. brugte 5 sække. jeg synes det støvler lidt mere end træpiller, men lidt vand når det er kommet i boksen har afhjulpet her hos mig, det er billigere og der er mere i pr sæk. jeg er godt tilfreds med det

  • #2   5. aug 2018 Træpiller er, nåja, piller, baseret på træ.
    Smuld er også baseret på træ, bare ikke presset i pilleform.

    Når heste har gået på en træpillebund lidt, går træpillerne i stykker og bliver smuldrede. Smulder starter med at være, nåja, smuld fra starten.

    Træpiller er pæne.
    Smulder siges at suge mere. De støver, når du starter boks op, så giv det lige et par kander vand.

    ... Jeg har kun været hesteejer siden juni.
    Da jeg viste min hest boksen med smulder sukkede han dybt, gik ned i knæ og rullede sig.
    Den kærlighedserklæring fra hest til boksbund gør, at jeg forventer at holde mig til smulder...


  • #3   5. aug 2018 Jeg er godt med på at produktet i bund og grund kommer samme sted fra. Det var særligt i forhold til støv at jeg var nysgerrig efter svar smiley
    Jeg ønsker ikke at vande, så det er ikke sikkert at smuld er den bedste løsning her.
    Tak for jeres svar!


  • #4   5. aug 2018 Det er jo, Nåja, af næsten samme konsistens som mel.

    Jeg startede boks med 8 poser og 3-4 kander vand.
    Har kun vandet ved opstart.
    Så vandringen er bare til at binde toppen


  • #5   5. aug 2018 Doktor Who: Er det ikke ligesom træpiller når de er trådt helt ud? smiley

    Jeg vil slet ikke vande, heller ikke ved opstart.


  • #6   5. aug 2018
    Jeg synes smuld støver mere. Det er jo egentligt træpiller, der er trådt ud, altså smuld. Om end jeg oplever det af en eller anden årsag støve mere.

    Træpiller synes jeg bedre om, jeg vander ikke.



  • #7   5. aug 2018 Krikken: udover støv, oplever du så nogen forskel? I forhold til udmugning, om bunden er lettere eller sværere at holde osv?

  • #8   5. aug 2018
    Næ. Måske det er mindre "kompakt" som jeg husker det, når bunden har sat sig. Men ellers ikke nogen foreskel.


  • #9   5. aug 2018 Okay, tak! smiley

  • #10   5. aug 2018 Jeg bruger smuld - og har brugt træpiller, men foretrækker smuld.

    Ja smuld støver mere end træpiller, så jeg “støer” ikke smuld ud, når hestene er inde. Når det først ligger på en etableret bund, så er det kune selve udhældningen der støver, med det samme det er delt ud over bunden, så støver det ikke. Så jeg vander ikke.

    Jeg gider nemlig ikke at vande mine træpiller for at få dem til at fluffe op og blive til....ja smuld. Hvis man ikke gør det, så synes jeg det bliver en træls bund at muge ud i, fordi træpillerne så ryger med klatterne ud - og det var ikke meningen.

    En gang hver anden måde smider jeg en Balle spåner ind i bunden, da jeg ellers synes den godt kan blive lidt hård - og hver gang oplever jeg, hvorfor jeg ikke gider en spåneboks for jeg hader at muge i spåner smiley

    Mvh Charlotte


  • #11   6. aug 2018 Jeg foretrækker smuld, fordi det er så meget nemmere at muge i.
    Da jeg brugte træpiller, røg der en del med ud, når jeg mugede, de første dage efter der var fyldt nye piller ind. Det sker ikke med smuld.

    Det støver lige når man hælder det ud, men det lægger sig hurtigt, så det er ikke et problem for mig.



  • #12   6. aug 2018 Jeg fik hjem smuld fra halmpiller første gang ved en fejl. Jeg kunne ikke sende det retur da hestene kom hjem om en times tid..
    Nøj hvor det støvet! Jeg kunne overhovedeg ikke have det. Pillerne bliver også til smuld jo, hen ad vejen.. Men de støvet alligevel ikke så meget!
    Lige nu støver det hos mig, men ALT er jo støv denne sommer..
    Jeg skal have piller.

    Mvh TT


Kommentér på:
Forskel på træpiller og smuld?

Annonce