{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

hjælp vedr boks madras {{forumTopicSubject}}

jeg går lidt og leger med tanken om at jeg skal væk fra halm i bunden af boksen.
har en stor boks til de to vildbasser.

men det største problem jeg har er at mit gulv ikke er isoleret.
har tidligere prøvet træpillesmul, men det eneste jeg fik ud af det var at det træk fugten op af gulvet og blev p.. vådt

men hvad kan jeg så bruge?

gode råd modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp vedr boks madras
  • #1   14. aug 2018 Tænker måtter i bunden kunne være en idé smiley

  • #2   14. aug 2018 Tørv. Jeg sværger til tørv. Det suger 10xsin egen vægt hvis jeg husker rigtigt. Bunden bliver blød og fjedrende. Det er nemt at muge ud i.

    Eneste ulempe er, at det er mørkt. Men dette har jeg løst ved at strø savsmuld/pillesmuld over toppen for at gøre det lysere. Dét virker!

    Min hest står inde 24/7 pt., grundet operation for kræft. Han bruger max 3 poser/baller i ugen. Han stod før på spåner... her skulle jeg bruge 6-7 baller/poser i en uge (og her er ballerne/poserne samme størrelse på både tørv og spåner).


  • #3   14. aug 2018 Jeg tænker også måtter i bunden af boksen - jeg har selv tænkt på disse fra TDJ :
    https://www.tdj.dk/index.php/hestesektionen/tdj-hit-softbed

    Mvh Charlotte


  • #4   15. aug 2018 Mit bud er også måtter i bunden

  • #5   15. aug 2018 Synes måtter er en dyr løsning, da man jo ikke undgår at skulle bruge strøelse. Du skal jo bruge til at suge ejle og undgå haseslid.

    Hvad er grunden til, at du ikke længere vil bruge halm?


  • #6   15. aug 2018 mest fordi jeg gerne selv vil til at passe hestene igen. altså også ordnet boksen
    min far har gjort i det i de par år da jeg har dårlig ryg og så har jeg så i det sidste 1½ år været nyrepatient, og går i dialyse.
    men nu skal jeg til at have dialysen hjem og så vil jeg gerne lave mere selv. så går og overveje at finde noget som ryggen har bedre af.


  • #7   15. aug 2018 Nå, på den måde. Jeg synes ikke der er noget, der er nemmere end halm. Ej heller billigere. smiley

  • #8   15. aug 2018 for hestenes skyld så er det bedst med halm, men min ryg.... tjaaa
    jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det nemmere for den


  • #9   15. aug 2018 Jeg tror der er sket en misforståelse, jeg kan kun tale for mig selv, men med måtter i bunden menes der ikke at dette skal være det eneste hesten skal stå på!

    Ved at bruge måtter i bunden, undgår du at strøelse suger fugt nede fra.
    Afhængig hvilke måtter du vælger er de også affjedrende, så du vil kunne strø et tyndere lag uden at det går ud over hestens komfort.

    Jeg har selv dårlig ryg, og foretrækker klart træpiller.
    Når jeg får hest igen, bliver en del af min løsdrift lagt med måtter, og resten bliver strøet med træpiller, muligvis med måtter under.

    Håber det giver mening!


  • #10   16. aug 2018 Du skal bare ikke tage så meget på greben når du muger ud.

    Og så ved jeg jo ikke, hvor meget du gør ud af ergonomi, men der er jo også noget at hente. Korrekt løfteteknik og sådan nogle ting... smiley


  • #11   19. aug 2018 Hej.
    Der hvor min hest står , der har vi gummimåtter i den forreste del af boksen. Og så lægger vi strøelsen i resten af boksen op til kanten af måtten . Jeg bruger easystrø som er meget fint snittet halm . Og syntes det er godt og bruge ,Og det isolere også godt. Der er 25 kg i en sæk, og jeg starter altid op med 4 sække = 100 kg . Sørger for at fjerne hestepære og der hvor han har tisset hver dag. Håber du kan bruge det til noget . smiley


Kommentér på:
hjælp vedr boks madras

Annonce