{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Skønhed og kærlighed - køb af hest {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Som selv på hestekig, så siger denne mand det jeg selv går og tænker - ridning er kunst, kunst er skønhed og kærlighed smiley

Den hest man vælger skal man forelske sig i, så kan man udøve kunst sammen smiley

Er I enige ?

https://www.facebook.com/HorseLifestyle/videos/1657831857583975/UzpfSTI1NTk3ODM2NzgzMTU0MzoxNDI5OTY1MjEwNDMyODQ3/?comment_id=1845339108895453&notif_id=1537803152003158&notif_t=feedback_reaction_generic

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skønhed og kærlighed - køb af hest
  • #1   24. sep 2018 Linket virker ikke for mig.

    Men, når jeg køber dyr, så skal det gerne være "venskab og sympati" ved første øjekast.
    Skønhed er da også godt, men det vigtigste er bare at man har det RART sammen, og man gør hinandens liv bedre.

    Nu holder jeg også dyr mere for den rekreative effekt end for DM og lignende - selvom jeg da nok kommer til at deltage i noget på sigt...
    Hvis jeg holdt dyr for konkurrence, ville jeg nok tilføje det visuel behagelige som obligatorisk krav - men der er jeg ikke lige nu. Nu er det bare glæden


  • #2   24. sep 2018 Ikke rigtigt - her har der ikke været kærlighed ved første blik, men der har været en klar fornemmelse af potentiale for kærlighed, hvis det giver mening.

    Hende jeg har nu er købt ud fra ganske få krav: skal være behagelig at være på, skal kunne rides alene, også på tur, må ikke være alt for stor, skal være sund og rask.

    Det ekstra "Skal tiltale mig" er jo svært at sætte fingeren på. Det er jo noget med hestens personlighed og måde at komme til en på. Det er, for mig, sjældent ligefrem kærlighed ved første blik, men jeg har normalt en klar fornemmelse af, om en hest vil kunne snige sig ind under huden på mig eller ej, og det tæller da med. Kærlighed opstår over tid. For mig i hvert fald.


  • #3   24. sep 2018 Jeg prøver lige at sætte linket ind igen - det der rent faktisk er super fedt ved dette link, er at det er en spansk herre +55 år ihvertfald, som på typisk spanskengelsk taler om passion, love and beauty - og man kan se hvad han mener, når han sidder og slår sig på hjertet for at fortælle, at det først er “følelsen” af at denne hest er speciel, dernæst at den har gode øjne, at den tiltaler en eksteriørmæssigt, og herefter gangarterne - afstamning er til sidst smiley
    Og ingen grund til at kigge på en hest, hvis du ikke ha hjertet med.

    Ellers er jeg enige i, at kærlighed måske er store ord - men en form for forbindelse, en start på at drømme “med den her hest kunne vi ride flot/fede skovtur/tage på dyreskue “ eller andet som er en del af ens heste drøm smiley

    Hvis jeg var ligeglad med hesten, så ville jeg ikke gide, ikke være lydhør overfor hesten, men mere bare forfølge et mål eller ved en træningshest leverer et resultat.

    Mvh Charlotte


  • #4   24. sep 2018 Ja er meget enig! Især i skønhed for MIG-delen. Eks. da jeg købte min unghest var jeg ude og kigge på en masse forskellige, også nogle der var dyrere og med en del mere potentiale end hende jeg endte med. Folk i min omgangskreds, især dem der rider stævner, kan godt spørge mig lidt sådan "hvorfor ville du have hende" (ikke i ond mening), og jeg kan ikke svare andet end "jamen jeg syntes bare det var hende der var allersødest!" - og det er nok den der skønhed og kærlighed, jeg i virkeligheden mener smiley

  • #5   24. sep 2018 Jeg kan godt følge det langt hen ad vejen.
    Da jeg så et billede af en hoppe jeg lånte en gang, vidste jeg ved første øjekast at hende skulle jeg have! Hun skulle være mor til min kommende hest, jeg var ikke i tvivl og vi havde fantastiske 1,5 år sammen, inden hun skulle hjem til sin ejer igen.

    Min hund er også valgt ud fra et billede, det skulle være hende eller ingen, og det blev bekræftet da vi mødte hende!

    Min næste hest bliver også valgt med hjertet, dog er der nogle kriterier den skal opfylde, men hvis ikke hjertet hopper en ekstra gang, så er den ikke til mig. smiley


  • #6   24. sep 2018 Jeg kan følge ham fuldstændig, da jeg mødte Aslan slog han total benene væk under mig, jeg var total forelsket i den hest. Svævede rundt på en lyserød sky, tiden efter jeg havde købt ham.

    Jeg vidste bare at den hest skulle være min, så jeg købte ham, selvom jeg havde planer om at vente endnu et par år inden Basse skulle på delvis efterløn.

    Og nu godt et år efter glæder jeg mig stadig til hvergang jeg skal ride ham smiley smiley smiley


  • #7   25. sep 2018 Da jeg så et billede af min hest første gang, dengang han var til salg, fangede han mig slet ikke, jeg syntes faktisk at han var kedelig og knap så pæn.
    Han havde på ingen måde det udseende jeg ønskede.
    Jeg var dog helt vild med den anden hest, han stod til salg med.
    Tog ned for at se dem begge, men havde egentligt allerede på forhånd bestemt mig for at Kato på ingen måde var interessant.

    Da jeg kom derned var det tydeligt at der var kemi mellem mig og Kato og absolut ingen Kemi mellem mig og den 'pæne' .
    I bund og grund tror jeg, at Kato på mange måder valgte mig og ikke så meget omvendt.
    Selv avler sagde at der vist ikke rigtig var nogen tvivl om, at der var en hel speciel connection i mellem os.
    Han var alt hvad jeg troede jeg ikke ønskede mig.


  • #8   25. sep 2018 Da min veninde skulle købe hest, skulle den kunne rides i alle gangarter og have en spændene farve, hun skulle på ingen måde have en stor brun Varmblod!

    Vi var ude og prøve flere, som var helt a Pommern til, så skulle vi prøve en skimmel varmblod, sælger havde sadlet en brun varmblods op også.
    Jeg startede på den brune mens min veninde red på skimlen, som var det kedeligste at ride, ud over det var den ikke rent gående.
    Den brune var super lydhør, lækker at ride og møg kedelig i farven!
    Hun kunne ikke springe ham an i galop, fordi han havde lært det rigtigt, så når hun lavede anspring (på rideskole måde, med indvendige ben frem og udvendige tilbage) lavede han sidebevægelser, vi grinte lidt af det, for jeg havde ingen problemer haft da jeg prøvede ham. Så hun synes egentlig han var lidt træls, men endte med at købe den store brune varmblod smiley nu er de uadskillelige og hun er så taknemmelig over at hun blev overtalt til at prøve ham også!


  • #9   25. sep 2018 Da jeg har skulle købe heste, så er der nogle krav jeg har haft. Den skulle ikke være mere end et år, gerne yngre, og den skulle enten være mørkebrun, rød eller sort, med mindst mulig aftegn, og det skulle være en hingst. Også skulle jeg selvfølgelig lide den ud fra billederne.
    Da jeg opdagede Tindur, skulle jeg egentlig ikke have hest.. Men jeg kunne jeg ikke glemme ham, og kiggede på hans salgs annonce i flere uger indtil jeg fik min mand overtalt (han skyldte mig en fødselsdagsgave fra da jeg blev 30 år smiley ) til at jeg måtte kontakte avler og høre ad.. Det ene førte til det andet, så jeg tog op at se ham.. Han var følgrim og jeg var ikke overbevist indtil han ikke ville lade mig gå, så var jeg solgt. Og han kom hjem en måned efter.. Jeg elsker den hest, han er hele mit hjerte og fortryder ikke et sekund! smiley
    Da jeg skulle have hest nr 2. Så kiggede jeg på diverse interessante heste, men de opfyldte ikke mine krav. Jeg havde fundet de jeg gerne ville kigge på, men tænkte at jeg skulle kigge en ekstra gang.. Og da var han pludselig der.. Min drømme race, også opfyldte han alle mine kriterier, han var bare lidt for dyr.. Men Nøj hvor talte billederne til mig.. Jeg valgte at tage over at kigge på ham, og Nøj hvor var han følgrim smiley jeg talte med ham og gik en tur med ham, og blev vildt imponeret over hans rolige sind. Dog var jeg lidt i tvivl da han ikke gav mig samme respons (opmærksomhed) som håbet.. Han havde været staldens kæledægge, så han havde ikke samme kontakt behov og nysgerrighed som Tindur havde. Jeg tog hjem, og snakken gik med min veninde. Hun mente bestemt jeg skulle købe ham, og hun sagde at vent til han kommer hjem, og ikke får den samme mængde opmærksomhed som han får nu, så skal du se han søger kontakten smiley jeg valgte at købe ham, og har ikke fortrudt et sekund. Han er en fantastisk hest. smiley Begge heste er købt ved kærlighed ved første blik på annoncen.
    Jeg har også set annoncer på diverse heste, som virkelig har talt til mig.. Kærlighed ved første blik der også.. (godt jeg ikke er millioner, så havde jeg haft en fyldt stald) smiley
    Så jeg er helt med på hvad han taler om, men når man køber føl, så er der jo perioder hvor man undrer sig om man har valgt det rigtige pga udviklingen smiley også er det et større sats smiley
    Jeg kigger jo lidt efter hest nr 3.. Men mine kriterier er mere faste nu. Jeg har også set hesten, prisen er bare ikke den rigtige.. Også kommer der en ny føl årgang til næste år, så jeg har ikke travlt smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Skønhed og kærlighed - køb af hest

Annonce