{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Hestesalg i stå... {{forumTopicSubject}}

Frustationer er der nok af...
Er jeg den eneste der oplever at det er svært at sælge hest?
Jeg har pt 2 til salg og det er ikke ligefrem nemt.
Man har heller ikke lyst til lige at forære hesten væk, blot fordi der loves godt hjem eller udlåne på ubestemte tidshorisonter eller bytte med en gammel sadel....
Mon det er pga wrap priser? Vinteren der venter?

Nå man må dy sig med tålmodighed. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestesalg i stå...
  • #1   24. sep 2018 Har lige sat en tilsalg i dag og har allerede de første tre fremvisninger i løbet af denne uge.. Så umiddelbart mærker jeg intet til det. smiley

  • #2   24. sep 2018
    Heste kan altid sælges - det handler bare om der er en køber til.
    Annoncen siger en del om nogen har lyst til at købe - prisen, beskrivelsen, billederne, video osv.


  • #3   24. sep 2018 Måske det handler om prisen smiley

  • #4   24. sep 2018 Ja jeg venter bare på de rigtige købere smiley
    Ja pris har også noget at sige smiley


  • #5   24. sep 2018 Må ærligt indrømme jeg var ved at gå surt i det og give op på dét at sælge hest!
    Jeg satte min til salg i starten af marts måned og i morgen bliver hun hentet til nyt hjem. Jeg har på den tid haft én fremvisning (udover hende der endte med at købe), blev brændt af af to der skulle være kommet, og fået ganske få henvendelser. Så var vitterligt ved at give op og affinde mig med at hun nok bare skulle på en mark og gå, fordi jeg ikke har tiden.
    Heldigvis kom der en og kiggede og valgte ganske hurtigt at købe! Er glad for at jeg ikke nåede at "give op", for ellers ville jeg stadig gå med den dårlige samvittighed over ikke at kunne passe min hest.

    Jeg tror man må gøre op med sig selv om, hvor hurtigt man er nødt til at komme af med hesten, og sætte prisen derefter...


  • #6   24. sep 2018 Jeg har ikke selv noget tilsalg nu, men tror godt det kan have noget med vinteren at gøre. Jeg kender i hvert fald flere købere, og har også selv været det nogle gange, og man er bare noget mere motiveret for at tage ud og se på heste om foråret/sommeren end om efteråret/vinteren.
    Nu kan jeg også se at du har en unghest tilsalg. De er altså også bare tit svære at komme af med, fordi der stort udbud på dem, og relativt lille efterspørgsmål.


  • #7   24. sep 2018 Dejligt du fandt et godt hjem til sidst Sandra smiley

    Annika, Ja det er rigtig, de unge sælger sig ikke så nemt. Mange der også vil have en islænder vil gerne have en 'færdig' og redet hest... og har endda også en redet hoppe til salg, men det er som om der er mange middel islændere til salg, så hun drukner lidt i de mange bud... smiley Som om mange skal af med dem her inden vinter...


  • #8   24. sep 2018 Tænker det kommer meget an på hesten. Jeg selv har her i sommer købt en 3 års dv. Den var kun annonceret til salg én gang på én facebookside, hvor det eneste der stod var alder, køn, afstamning, højde, pris, at den lige så lige var startet tilridning (havde ikke haft rytter på endnu) og så et billede af hesten.
    Så ja.. Tænker også at det handler om lige at ramme den rette køber på det rette tidspunkt.


  • #9   24. sep 2018 Jeg synes at der er rigtig mange heste til salg i øjeblikket og jeg synes at mange af dem er utroligt dyre!
    Der er også nogen til ok priser...

    Jeg hjalp med at sælge en fjordhest i foråret, hun var solgt i løbet af en uge, til prisen, men vi satte prisen realistisk efter hvad hun kunne på daværende tidspunkt og ikke efter hvad vi mente hun kunne præstere med træning og rutine...

    Mange, tror jeg, prissætter med følelserne, frem for at se udefra hvad hesten rent faktisk er værd. Den vil altid være mere værd for sælger end for køber.
    Det var lidt et sidespor, men jeg tror også at man pt. render ind i 1, at folk er bange for øje at have nok hø og 2, det er efterår, man skal finde opstaldning og det er ikke altid nemt.


  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #10   24. sep 2018 Jeg tror især at det er svært med unghestene lige pt. Jeg synes at jeg dagligt ser 5 nye ungheste som bliver sat tilsalg, og mange "ryttervandte" unge (4 års) til en pris imellem 18.000-24.000 kr. så når man så har en rå hest man gerne vil af med, som faktisk er fin, så er det svært når du kan få en som er et år ældre og har haft rytter på, til få ekstra penge.

    Og så er der skønne Glóa. Jeg tror det handler om valg at billeder på din annonce. Du har så mange fine billeder af hende, inde på din gårds fb side, både med og uden rytter. hun skal sælges til en ildsjæl, en bedste ven. ikke en stærk konkurrence rytter, så find billederne frem med sjæl i. Dem hvor man tænker, "Der var hun, lige hende som jeg manglede!" smiley Du er også velkommen til at stjæle nogle af mine billeder af hende smiley


  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #11   24. sep 2018 og husk folk vil se tølt.. TØLT, TØLT,TØLT OG TØLT smiley

  • #12   24. sep 2018 Ciqqe, lige nu er gloá i kommision så jeg har lidt begrænset adgang til annoncer osv, men synes i den første annonce jeg lavede, at jeg fik valgt nogle fine billeder.. også af tølt smiley Men det er rigtigt hun ikke er top top hest, men en god middel hest som kan det meste.. Der har været mange henvendelser, men det er som om folk hopper fra eller finder noget andet inden de npr ud og se hende smiley Eller også søger de noget meeeeeget langsomt gående og gloa går selv fremad... Det kunne jeg mærke at det skræmte en del....

  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #13   24. sep 2018 Ja, sådan er det desværre. ærgerligt, men sandt, så høre det med som sælger. Hvis du vidste hvor mange gange jeg har stået i den situation, med aftaler som ikke er blevet overholdt, eller folk som er meget interesseret i hesten, men når de så kommer ud, så kan de ikke ride. Det kræver en seriøs tålmodighed at sælge hest... desværre. smiley men mon ikke der kommer en, som bare matcher perfekt med hende?

  • #14   24. sep 2018 Er det den der hedder Glóblesa, som du har oprettet? Hun er da fin, ville ikke tænke hun var svær at sælge smiley Hvad står hun til?

  • #15   24. sep 2018 Ciqqe, ja det kræver virkelig tålmodighed smiley Jeg synes bare det er vildt at den bedste og sødeste hest jeg har haft, at det er svært at finde et hjem til hende smiley Men jeg er også sikker på at den rette dukker op og ellers må hun komme hjem igen vinteren over .

    Annika, ja det er gloa (globlesa). Ved ikke om jeg om skrive priser osv offentligt mht dette ikke er en salgstråd, men jeg kan skrive dig en privat besked smiley øjeblik..


  • #16   24. sep 2018 tildeles er visse steder mhs til opstaldning blevet lidt dyrere nu her, pga mangel og priser på wrap/hø/halm som gør måske at folk venter til foråret.
    en anden ting som er generelt - heste i prisklasse 15-30000kr er nemmere at afsætte til et større markedet af købere end den højere prisklasse.
    Og så tror jeg som det altid er, efteråret og op til jul, så dykker markedet lige hvad det angår salg, netop pga vejret og penge skal der bruges på julegaver osv.
    en god annonce med overordnet info omkring hesten, gode billeder af hesten i forskellige gangarter som er tydelige, evt lidt video er med til at ens salgshest får opmærksomhed på markedet smiley
    Synes godt nok for tiden, når jeg kigger på salgsheste at det er utydelige eller mørke billeder og nogen gange bare foldbilleder af en møgbeskidt hest eller hesten står i flok og man aner ik hvilken af de heste det drejer sig om smiley eller der står to linier om hesten og resten kan man gætte sig til... synes ik det er sælgende, men det bare min mening smiley


  • #17   24. sep 2018 Syntes efterhånden folk pris sætter deres heste som guld. Ved godt krisen er lækket mod ende men folk forventer stadigvæk prisen skal ligge i den høje ende. Vi har nu ledt efter en 1 pony min alder 2 år-18 kræver egentlig intet men de ligger mellem 10-30000 er meget nå vi er ligeglad med papirets farve

  • #19   24. sep 2018 Priser på islændere ved jeg intet om, men et sted at starte ville være at få taget nogen andre billeder. Billeder i annoncen har stof betydning, og selvom et billeder af liggende hest på fold eller mule helt op i kameraet er søde på FB o.l., så er de uegnede som salgsbilleder, hvor man jo gerne vil se, hvordan hesten er skruet sammen.

    Så ud af folden ned hesten, få taget et par billeder, der viser den ordentligt lige fra siden og også gerne lige for- og bagfra (så man han se benstilling). Derudover et fornuftigt hovedbillede, det er jo en ganske køn hest, så det sælger jo også smiley
    Hvis du så derudover vil lægge billeder op af at den ligger på marken osv, så er det helt fint. Men de vigtigste billeder er dem, der viser hesten i sin helhed.

    En gid idé er også at have lidt video af hesten i bevægelse, hvis du ikke allerede har det (Og tag den nu ud for sig selv - at spotte den mellem 20 andre heste der pisker rundt på folden sælger ikke smiley )



  • #20   24. sep 2018 Fornemmer egentlig det går ok.
    Kigger selv lidt på hest pt.
    Men er der ikke ordentlige billeder og mulighed for video, så gider jeg ikke bruge tid på det.
    Pt venter jeg dog på, at prøve en hest, den første jeg ska kigge på, men tror hun er noget for mig.
    Hun er ikke engang kommet til salg endnu.
    Så min søgning stopper nok der.


  • #21   25. sep 2018 Jeg købte i øvrigt også hest i efteråret. Og helt ærligt, hvis et dårligt år for wrap gør , at man ikke har råd til hesten, så har man nok bare ikke råd til hest. Ja det bliver formentligt lidt dyrere i år, men ikke SÅ meget, at det kunne forklare stilstand på hestemarkedet. Har man råd til at købe hest, så skulle det ikke gerne være et par tusinde ekstra til høet, der ruinerer økonomien.
    Og ærligt, så tror jeg ikke der er mere stilstand nu end ellers. Det svinger jo hen over året, så i perioder er der mere gang i den end andre. That's life.


  • #22   25. sep 2018 Jeg har kigget på annoncen for Mynd.
    Jeg går ud fra, at det er den ene?

    Sætningen "sælges af personlige årsager" ville jeg bare slette.
    Skriv derimod et par ord om de vigtigste tillægsord, så starter du med det bedste.
    Fx cool og kærlig 3 års til salg.

    Generelt er det en fin tekst, og teknisk set nævner du sikkert alle de rigtige ting. Men jeg fornemmer og forventer ikke, om patienten har potentiale? Der er noget, der mangler?
    Eller også er det "ejendomsmægler formuleringer", som bare ikke virker på mig. Der er for mange, at de fyldord, som mæglere bruger for at puffe teksten op, når de ikke kan fylde tekstboksen med vigtige kvaliteter....
    "Desuden er hun håndhest" - slet desuden, det er et overflødig ord.
    "Mynde er vant til at komme med på tur som håndhest, som 3 års er hun trafikvant og cool på tur." Kan du fornemme, hvad jeg mener? Fjern fyldet, kvaliteterne er der, lad dem tale for sig selv.

    Hvis hun er cool håndhest, så tag for guds skyld et turbillede med, så jeg kan se, hun er cool på eventyr.
    Billede nr 2 er fint til at vise hårpragt, men jeg kan stadig ikke fornemme eksteriør.
    Jeg savner et rent sidebillede, og gerne et billede eller to, der giver fornemmelse af, at hun er flot i bevægelse.

    Jeg tror egentlig på, at hun er en fin hest. Og teksten og billeder er langt fra det værste.
    Hun bliver en cool ridehest og god ven for den rigtige.


  • #23   25. sep 2018 Ikke lige til TS men mange der har hest der skal sælges..
    Billeder skal være gode ikke kun et sjov billede eller hvor hesten ligger ned med dækken.
    Jeg ville ikke som køber og køre x antal km. for at se en hest som kun jeg har set kan ligge ned eller en hest hvor jeg kun har set billeder af den med dækken på.
    Jeg har solgt ret hurdig de heste vi har haft til salg i år til prisen
    Vi har heller ikke sat dem til over pris


  • #24   26. sep 2018 Jamen altså - både og, vil jeg sige.

    De lidt dyre, veluddannet heste med gangarter godt deroppe af, som går noget høje LA og MB klasser - de er nemme, at komme af med. Også til ganske okay priser.

    De billigere heste, som ikke kan det store, ikke er redet så meget, måske heller ikke er optimeret med tandlæge, vacciner osv - er svære at sælge.

    Jeg tror i den grad også det handler om at køberne er blevet mere kræsne - hvilket jeg ser som et yderst godt tegn. Så skal sælgerne nemlig "oppe" sig i forhold til deres avl. Det nytter intet bare at trække et føl på lille musse uden stamtavle og håbe man kan få 30.000 kroner for føllet bagefter. Det nytter heller intet at prøve, at sælge en hest, som ikke er passet korrekt med diverse.

    Flere og flere købere vil IKKE købe heste med en masse handelsfejl mere og de forventer dælme-danse også, at hestene er passet korrekt. (dvs korrekt fodring, smed, dyrlæge, tandlæge, vacciner, opdateret pas/medicin sider, sadelmager etc, etc).

    Nu har jeg selv lige været med min elev rundt og kigge på salgsheste - og jeg vil da også sige, at vi kiggede meget bredt. Fra både helt uddannet heste på LA niveau til rå heste på et rimelig stramt købs budget.

    De heste, som måske gik lidt højere klasser var fx ikke passet korrekt med smed, tandlæge, vacciner og havde nogle "små skavanker" og dem fravalgte vi simpelthen.

    Vi endte med en rigtig dejlig 4 års hoppe med tre rigtig fine gangarter, passet med ALT. Den var kun redet 2 måneder og havde stået stille et år. Men den var optimeret i forhold til vacciner, smed, opdateret pas og havde gået kåring. Så det er også hvad køber vægter højere.

    Jeg skal selv til at sælge hest snart da min ene skal sættes til salg. Er spændt på det fordi der er så mange useriøse købere også. Som skriver og vil komme og så dukker de fx ikke op eller også kan de slet-slet ikke finde ud af, overhovedet at ride til trods for man skriver hesten er en FØLSOM hest. Hm hm.


  • #25   26. sep 2018 Jeg oplever at der er godt gang i salget - af de gode heste.
    Folk vil gerne købe - men de vil have en hest, de kan starte stævne på i næste weekend. De middelmådige, dem med eksteriørfejl eller begrænset bevægelse, eller dem man skal fodre på/arbejde med længe før de er klar til noget som helst, dem er der ikke så stor efterspørgsel på - men sådan har det nu altid været.
    Og så er det efterår. Det er altid sværere at sækge heste om efteråret - det er der heller ikke noget nyt i.


  • #26   26. sep 2018 Jeg kigger på islænder lige nu, og den type jeg kigger efter er der ikke mange af og dem der er, de ryger hurtigt. Men der står også nogle, der kan ca det samme men er lidt dyrere, og de bliver ikke sådan lige solgt. Så i bund og grund handler det vel om, at prisen svarer til det som købere til den slags hest vil betale.

    Og så skal man som sælger være spot on med at målrette sin annonce mod de rigtige købere. Jeg har været ude til en del heste, som udfra annonce virkede til at kunne det jeg skulle bruge, men virkeligheden var en noget anden.



  • #27   29. sep 2018 Jeg har dog ikke været sælger af hest, men da jeg skulle ud og have min nr 2 hest, oplevede jeg at i et opslag som jeg havde lavet, hvor jeg meget præcis havde beskrevet hvad jeg søgte, at jeg fik mange henvendelser som var det modsatte af det som jeg beskrev. Dette kan måske tyde på at folk gøre meget at sælge smiley (dette er ikke negativt ment)

Kommentér på:
Hestesalg i stå...

Annonce