{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

hestehandler heste :O( {{forumTopicSubject}}

Jeg må lige have luft, så Tris og jeg kan komme videre.
Jeg købte tris hos hestehandler, og p.gr. stort bid ved manken kunne jeg ikke prøveride ham, dumt, ja! Men jeg faldt for Tris, han er mild forbeholden og havde det skidt med alt det virvar. Jeg holder stadig utroligt meget af Tris, men han har og har haft problemer, hovedtøj og sadel veg han voldsomt tilbage for, det er kommet på plads nu, han er blevet glad for de ting, og det har bare taget tid! (ps. jeg harset ridebilleder af Tris fra hestehandleren)
Nu er vi nået til at jeg må stå på kasse ud for sadlen, uden Tris ruller med øjnene, næste skridt UHA! så må jeg op ;O/
Men hvor er jeg bare træt af den metode med hestesalg, ALT er tilladt i den verden. Jeg har ringet og spurgt om de havde problemer med Tris, NEJ, han skal bare longeres grundigt, og jages rundt med sadel på, og svup op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nej han skal ikke jages, han skal vænnes langsomt til, at det ikke er et overgreb med rytter.
Puha, det hjalp.
Har i været ude for noget der ligner?
mvh Tris&Merete


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestehandler heste :O(
  • #1   1. jun 2009 nej det har jeg ikke, og det lyder da ikke særlig rart smiley håber i kommer endnu længere, g suer godt arbejde det du har gjort smiley

  • #2   1. jun 2009 dejligt at høre at du giver hesten en chance smiley flot

  • #3   1. jun 2009 Det var da bare dumt af dig, at du ikke prøvede den. Hestehandlerens rytter kunne tilsyneladende godt ride på den, og det lyder ikke til at han har lovet dig andet.

  • #4   1. jun 2009 Som skrevet i indlægget; Tris havde et stort bidsår på ryggen og kunne IKKE prøves.
    OG jeg fik først at vide senere da jeg selv ville ride ham og såret var lægt, at han skulle logeres MEGET grundigt først, så sig bare at de kunne ride ham bedre end jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Til sidst; Når man bliver lovet en god ridehest til 21,000,- og det viser sig den er "fejlbehandlet" i mange retninger, så mener jeg ikke det er ærlighed fra hestehandlerens side. De havde haft Tris i 2 uger, kendskab???????????????????????????


  • #5   1. jun 2009 Der kan ske det samme fra en privat sælger smiley
    Vi fik i december en radmager hest i stalden, købt hos en hestehandler. Efter nogle måneder begyndte vi at ride hende, og hun var super. Nu har vi næsten lige fået en ny hest i stalden, fra samme hestehandler, og igen har vi fået en kanon hest! I morgen kommer der en eller to nye heste i stalden igen, som den samme hestehandler har hentet fra Holland. Han er én min træner arbejder sammen med - altså med hestehandel osv.

    Men vi har så haft det uheldigt med en privat sælger, der solgte os en hest, der efter sigende skulle være helt cool og rolig, og kun lige vendte røv - hvis det var ALLER værst. De første to gange jeg skulle ride hende alene, bukkede hun mig af. Min træner kunne ikke selv komme op på hende, og hun kunne åbenbart ikke galoppere. Efter lang tids godt arbejde, bukkede hun mig af igen, og dagen efter stejlede hun uden varsel bagover, hvilket resulterede i at jeg fik hjernerystelse og en let skræk for ridning, og min træner fik revet sin skulder af led.


Kommentér på:
hestehandler heste :O(

Annonce