{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor kan hun ik lide dem?
  • #1   16. jun 2007 okay c,")

• #2   16. jun 2007 altså islændere er jo lidt anderledes.
    men det betyder absolut ikke at det er dårlige heste!
    tværtimod!
    islændere er fantastiske heste, og jeg har selv redet dem i 9 år.
    de sidste 2½ år har jeg så redet "almindelig" hest.
    mange ser islændere som hyggeheste, men det er absolut ikke tilfældet ved langt de fleste af dem!
    mange af dem er faktisk meget engagerede konkurrenceheste!

• #3   16. jun 2007 grunden til at jeg skiftede "ridegren" var at jeg gerne ville lære om dressur og spring. og det bed sig fast, og jeg går nok aldrig tilbage til islænder igen.

• #7   16. jun 2007 jeg syntes ik man er snobbet bare fordi man er islænderrytter? jeg syntes at ismuler er RIGTIG dejlige smiley

• #9   16. jun 2007 smag og behag... jeg kan lide arbejdsheste heste, jyder, oldenborg´, tinkere, friesere osv. men jeg kan også lide rideheste. mens ponyer ikke er "stoert" nok for mig, der er ikke så meget respekt til dem tilovers i mig... shetlændere, islændere nordbagger osv, er bare ikke "stort" nok til mig... jeg foretrækker heste jeg kan se op til og have respekt for...

selvfølgelig har der været undtagelser, nogle islændere og shettere er da så søde... men i det store hele er "heste" bare før "ponyer" når jeg sammenligner...

• #10   16. jun 2007 I sku se den opvisning der var på Roskilde Dyrskue , til det store hesteshow , med islændere .
    <b>RESPEKT</b> siger jeg bare smiley .

• #14   16. jun 2007 ja, hvad er der og sige?
    synes ikke, at jeg selv kan være bekendt at bryde mig mindre om en race frem for en anden, med den pony jeg render rundt med (;

• #15   16. jun 2007 Jeg ejer selv en islænder, men vil ikke kalde mig for islænder-menneske. For min skyld kunne han ligeså godt ha' været en fjordhest. Hans tölt er ikke så pokkers god da han blev tilredet traditionelt på en alm rideskole i skridt, trav og galop. Jeg gider ikke slås med ham om tölten, så for det meste traver jeg bare.
    Når man så har en stærk pony man kan ride som voksen der har tre behagelige gangarter, så er det jo dybest set ligegyldigt med racen.
    Jeg har desværre også mødt mange islænder-ryttere der er meget fanatiske omkring deres ponyer.. heste... Og bliver dybt fornærmede hvis man kalder en islænder for en pony... Tror måske det er fordi det er pinligt for voksne at ride pony? Men Krummi er altså en pony islænder eller ej. Han måler 1.36 og har totalt meget mere humor end de fleste heste..

• #18   16. jun 2007 Det er vel bare hendes mening ? smiley
    Det er heller ikke lige min ynglings race - men de er cute nok..

• #19   16. jun 2007 Måske er heste folk bare generelt snobbede...

• #22   16. jun 2007 Kristine F
    syns godt nok også de er fantastiske at se på.
    Efter showet i Roskilde, var jeg helt opsat på at jeg ville lære Camilla at tølte !! xD . Det er bare max fedt at se på :b

• #23   16. jun 2007 AS, tror meget det er fordi de store racer har mere elegance over sig, mere gang, mere udstråling, mere alting... (JEG ER IKKE SNOBBET, lad endelig være med at tro det) mens for mig er ponyer mere for hyggens skyld, jeg er også for gammel til at ride pony, så det spiller nok også ind...

og SELVFØLGELIG er alle ikke enige med mig, og SELVFØLGELIG er der undtagelser, men sådan er det for mig,,,,

• #25   16. jun 2007 Nina A :

egentlig, så hader jeg hesteverdenen for at være snobbet. man skal have den perfekte hest og det perfekte udstyr mange steder, for at blive respekteret. det kan bare pisse mig af /:

• #26   16. jun 2007 Vita:
    Jeg tror det kommer meget an på hvilke heste man er vokset op med...
    Jeg synes de tunge arbejdsheste er dybt imponerende og at "rigtige" rideheste kan være meget smukke og fine, men har selv den dybeste respekt for shetlændere da det er dem jeg er vokset om med og oftest omgåes...

• #29   16. jun 2007 Melanie:
    Helt enig! Jeg synes heste er de mest dejlige dyr i verden og deres ejere er nogle af de værste dyr i verden... Der er SÅ meget bederevidenhed og snobberi indenfor hesteverden.. Det er ligemeget om det er springning, dressur, islænder eller kørsel, så skal man ha' det rigtige udstyr og hest af den rigtige afstamning og den rigtige underviser o.s.v. o.s.v.

• #30   16. jun 2007 Theis:
    Nope.. Kun benfisk har ben... Bruskfisk har ikke...

• #34   16. jun 2007 AS... ikke kun højden, bredden spiller også ind, bygningen, det imponerende ved dem... Fx. et jydsk føl hvis MUSKLER allerede dirrer første gang den drikker mælk, elegangen ved frieserens høje knæløft i den frie trav på marken osv...

mens for mig er ponyer sådan nogle skabninger der lunter rundt på marken uden så meget elegance...

men ja vil give Nina ret, det har meget med opdragelsen at gøre... in far havde ponyer da jeg blev født, men da han fandt den "rigtige hest" byttede han alle hans 5 hidsige ponyer til én skøn oldenborg hoppe, som han har haft, arbejdet og elsket i 16-17 år, efterhånden, og selvfølgelig har hans meninger (gode som dårlige) smittet ufattelig meget af på mig....

• #37   16. jun 2007 Man har jo hver sin mening..

• #39   16. jun 2007 Jeg har ikke noget imod islændere, men mest de folk som har dem!
    nu har jeg stået på et opstaldningssted hvor der både var alm racer og så islændere, men de personer som havde de islændere var da noget af de mest mærkelige folk. De ville ikke ride med os storhesterytter som de kaldte os!
    Det første jeg fik at vide da jeg kom med min hest, det var ikke hej og velkommen... Nej det var har du prøvet at ride islænder og jeg sagde jo så nej, nå men sådan en skal du bare prøve, så vil du sælge din hest og købe sådan en... Hmm dream on, jeg holde mig til store heste!

• #42   16. jun 2007 Stine (28) P:
    Yep... Jeg har en islænder og savner tit at ha' en "rigtig" hest at ride på. Ved godt man sagtens kan ride dressur og springning på en islænder, men når man er 1.80 og ponyen er 1.36, så er det bare ikke optimalt.. Islændere er dejlige, men der er bare begrænsninger for hvad man kan med dem...

• #44   16. jun 2007 AS. sagde at der SELVFØLGELIG var undtagelser, men hvis jeg skal være 100% hudløs ærlig, så bryder jeg mig ikke om din hest... men det er jo heller ikke vigtigt at jeg skal det, det er din hest, ikke min... og der vil ALTID være heste og ponyer du bedre vil kunne lide end andre....

og SELVFØLGELIG er der også oldenborgere, tinkere, friesere og jyder osv, isom jeg ikke bryder mig om, det er jo den enkelte hest man skal kigge på... har da også set ponyer der bare var FANTASTISKE og sådan vil det altid være....

• #47   16. jun 2007 Jeg har slet ikke noget imod islænder, sys de er ligesom alle de andre heste/ponyer(;

Men der er mange islænderejere jeg ikk kan lide typen på.... (dermed ikke sagt at der ikke er nogen der er søde nok, for dem kender jeg da også nogle af(; )

• #49   16. jun 2007 syntes det er dumt af dig at stille dig det spørgsmål!

der er bare nogle racer man bare ikke kan li!
    jeg har fx. hollændere, arabere, islænder, oldenborg og fjordheste!

de falder ikke i min smag men derfor kan jeg da godt ride på dem og snakke med dem..!

• #51   16. jun 2007 Man kan ikke bare stoppe en god diskussion med at sige det er smag og behag!
    Vi skal alle være enige om at islændere er de dejligste ponyer i verden inden denne tråd er færdig!

• #55   16. jun 2007 AS
    Jeps især hvis vi både skal blive enige om at de er dejlige og ponyer..

• #56   16. jun 2007 AS, har også set fantastiske ismuler, men lige dén sagde mig ikke noget, ligesom folk gerne må sige mine heste ikke er noget for dem... smag og behag...

men hvis jeg skal konkludere hvad jeg har skrevet i dette indlæg, så er det jo forskelligt fra race til race, for alle heste er jo forskellige.... så kan nok ikke generalisere, at den og den race er ad... mens andre er mums....
    for det er jo bygningen og udstrålingen det kommer an på...

• #59   16. jun 2007 hallandsk varmblod og sportponyer! det er hollændere!

• #61   16. jun 2007 nej..

selvom jeg ikk er fan er følgende racer har jeg redet på alle af dem...

red sidste år for første gang på en araber

• #62   16. jun 2007 AS. næ, smag og behag... (ved i øvrigt at min hest er den smukkeste i hele verden, men også den dummeste...) men jeg ville nok studse over det hvis du sagde det, og blive en smule fornærmet, for de er nu ganske "pæne" at kigge på.... og nu plejer jeg heller ikke at sige sådan noget... men da vi er igang med en diskussion om hvorfor nogle mennesker ikke bryder sig om ismuler, syntes jeg at jeg bliver nødt til at komme med min ærlige mening... Og jeg har før været inde på Brandúr og Borkurs profiler, og de har da, så vidt jeg husker også fået høj, da jeg godt kan lide de to.... men der er andre ismuler som jeg ikke bryder mig om.... fx. den du viste tidligere (* da jeg skrev din var det en tyrk fejl der skulle have stået den*).. Men men men.. vi er alle forskellige, og som skrevet, er der stadig mange friesere,jyder,oldenbor, tinkere osv, som jeg syntes er direkte rædderlige....

• #65   16. jun 2007 Rædderlige. = grimme, rædsomme. osv... ikke noget kønt at kigge på.... fx, hvis muskelsætningen er forkert, udmagrede heste, osv...

• #66   16. jun 2007 As- du har haft slettet dine bedømmelser siden sidst, men nu har de fået høj igen... brandúr er skøn stejlende i vandet....

• #69   16. jun 2007 jeg syntes ikke der findes grimme heste!

dem der ser andeledes ud er bare speciele, og kun den rette ejer kan elske den..!

Kommentér på:
hvorfor kan hun ik lide dem?

Annonce