{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

Aktiv dødshjælp {{forumTopicSubject}}

skal vi ikke diskutere lidt?

Hvad mener du om aktiv dødshjælp?

Jeg mener at hvis, personen selv kan tage stilling til det, burde han/hun kunne det, hvis alt håb alligevel er ude, det er dog ikke så enkelt, da der jo også er en familie, som helt sikkert vil være imod i tilfældet af at, vedkomne vælger at sige slut, men har vedkomne nu så mange smerter og bare ønsker fred? Er det så ikke egoistisk af familien at være imod?

Hvad gør man hvis personen bare ligger som en grøntsag, "alt" er dødt, og en maskine trækker vejret for personen, skal der så slukkes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktiv dødshjælp
  • #1   17. jun 2007 Smid den under off topic...
    Ellers tror folk bare det er aktiv dødshjælp til heste det drejer sig om smiley

• #2   17. jun 2007 <b>Nina</b>

Hmm okay?

• #3   17. jun 2007 det er bare ikke et se-mig indlæg vil jeg mene?

• #4   17. jun 2007 <b>SUUA</b>

Nemlig, lige det der med om det bare lige er en "periode" man skal over, for er det først gjort er der jo ingen vej tilbage

• #5   17. jun 2007 <b>Lima-foto</b>

Der er ikke andet for end at udtale sig, og så bare gøre opmærksom på at hensigten absolut ikke er at støde nogle, en diskussion er til at få set tingene fra andre sider, end man selv har overvejet smiley og hvis alle tier, er der ingen der får noget ud af det smiley

• #6   17. jun 2007 <b>SUUA</b>

Lige nøjagtig, du kommer med rigtig mange problemstillinger der! Der er SÅ mange ting i det og ikke bare et ja eller nej, tror at rigtig mange både er for og imod, jeg er bare interresseret i at se folks synspunkter for henholdsvis for og imod

• #7   17. jun 2007 Vi kan gå ind og tage dyrene lidt med i denne diskussion, da vi jo tit afliver dyr for at give dem fred? Er det lidt det samme, eller hvad er jeres mening?

• #8   17. jun 2007 <b>Horse rider> skorpionerne.< J</b>

Er da i orden smiley men kig på nogle af de rigtig gode problemstillinger SUUA kommer med, for jeg vil ikke mene at man bare kan svare ja eller nej, da der er så mange der skal tages hensyn til i lige sådan en situation

• #9   17. jun 2007 <b>Linea S. Schmidt .</b>

Nej på den ene side, burde familien ikke have indflydelse, men igen som SUUA siger, er det så måske "bare" noget psykisk, er det noget de "bare" lige skal over, og så kan de se lyst på det hele igen?

• #10   17. jun 2007 hehe jeg er også helt klart for. også hva heste angår, der er folk dog oftest mere humane end at lade dyret lide for deres engne egoistiske grunde. min farmor var lam i hele højre side næsten 5 år før hun døde af hjerneblødning nr 7. hun sad somregel og græd for hun ville helst bare dø... det er altid sværest for dem der bliver efterladt, men hvorfor lade andre lide under det?..

• #11   17. jun 2007 Enig med Theis .. igen x)

• #13   17. jun 2007 altså, jeg har også den mening at de skal have lov at dø hvis de ikke kan reddes... dyr som mennesker..
    jeg ville da heller ikke prøve at holde min hest i live hvis den brækkede et ben der ikke kunne reddes... der er desværre kun en ting for i den sammenhæng..
    og hvis nu den går rundt og har mega ondt i ryggen eller meget alvorlig slidgigt... altså hvis den virkelig havde ondt; så ville jeg da få den aflivet selvom jeg ville være meget ked af det. hesten bliver jo ikke gladere for mig fordi jeg byder den enhver ny dag, med smerte...

• #14   17. jun 2007 det er som med ridning. Alle midler kan misbruges i de forkerte hænder...

• #15   17. jun 2007 <b>Linea S. Schmidt .</b>

Ja, kunne være en idé at man tilkaldte en person udefra, som ikke havde med tingene at gøre, til ligesom at vudere, jeg tror det ville blive en lang proces, men man skal vel også være helt sikker inden man tager beslutningen, da der som sagt ingen vej er tilbage..

Og så hedder jeg <b>Tinna</b> og ikke Tina smiley

• #16   17. jun 2007 <b>SUUA</b>

Mmmh, nemlig, mange gange er forældrene jo tættere på en bedsteforældrene, og tror også at der er det dilemma, alt efter hvor gammel personen er!

• #17   17. jun 2007 Hvis en jeg stod meget nær, valgte ikke at leve pga alt det der, så vil jeg da have det forfærdelig svært ved at gå med på personens idé om at sove ind ..

Det er jo svært når man holder af personen fx ?
    Nu har jeg ikke selv prøvet det men i alt det SUUA og dig skriver, lever jeg mig helt ind i en følelse om at stå i en sådan situation.

Ja man kan jo sammenligne med dyr.
    De får jo bare sprøjten hvis de ikke kan reddes? Så slipper de for at gå igennem alt muligt først, selvom de ikke kan reddes, men at nogle tror at de kan udgøre en form af mirakler for at redde dette dyr.
    - Ja sikkert, men så klart give den sprøjten og lade den sove stille og roligt ind?

^ Det samme synes jeg da personligt bør gælde for mennesker. Mennesker såvel som dyr.
    At lade en syg gå igennem langvarig behandling, hvor det ser sort ud, men fortsætter .. Et smertehelvede. Det er jo pure synd for den person ??

Jeg kan ikke udtale mig bedre?
    Det er et svært emne, men jeg håber i forstår hvad jeg har skrevet ..

• #18   17. jun 2007 SUUA - ja det tror jeg at jeg ville. Men tror også at det handler om om man er bange for døden eller ej. Hvis man er bange for døden tør man ikke give slip på dem. Hvis vedkomende nu var kommet til skade eller hjernedød for 100 år siden, ville naturen bare gå sin gang. hvorfor holde liv i noget der ingen fremtid er i, og som alligevel ville dø under naturlige omstændigheder?...

• #19   17. jun 2007 <b>stine A</b>

Ja, noget brutalt udtrykt smiley men helt i orden, det menneskelige indgreb kan ødelægge en hel masse, det samme, når vi skiter den ene eller anden legemsdel ud, jeg synes da avsolut ikke vi skal stoppe udviklingen, men det kan gå ind og påvirke nogle steder, hvis vi en dag kan helbrede alt, med undtagelse af alderdom, så ville vi blive alt for mange mennesker

• #20   17. jun 2007 <b>Vergessene Kinder smiley !</b>

Et langt smertehelved, hvad hvis det <b>kan</b> ende lykkeligt? Håbet vil vel et eller andet sted altid være der?

• #21   17. jun 2007 jo man kan godt sammenligne mennesker og dyr, da naturen jo har gået sin gang i gamle dage og bare dengang man ikke havde pencilin blev mange jo ikke reddet som man kan idag, men mange ville selv have ønsket at de døde da de kommer igennem så meget smerte fx som stine A skriver er fuldt enig med stine A

• #23   17. jun 2007 <b>Kristine F</b>

Jahh, deeet hehe smiley

• #24   17. jun 2007 <b>Tusind tak for jeres deltagelse!

• #25   18. jun 2007 Så alt i alt, ville det være en rigtig god idé om at man kan få valget, det er vidst det de fleste er enige om her smiley

Jeg står stadig og vakler imellem, da det (siger det igen ;)) jo "bare" kan være en hurdle (staves???) personen bare lige skal over, jeg ville heller ikke på nuværende tidspunkt svarer på om jeg ville leve eller ej, da jeg tror at et håb altid vil brænde inde i mig

• #26   18. jun 2007 enig med theis.

Kommentér på:
Aktiv dødshjælp

Annonce