398 visninger
|
Oprettet:
aktiv dødshjælp {{forumTopicSubject}}
^ hvad er jeres mening ?
(skriver en opgave om det:))
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.047
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
min mening det kommer an på tilfældet:) hvis det fx er en gammel mand/kvinde der har haft kræft i flere år, og som har levet sit liv, sys jeg det er en fair nok ting, og hvis personen beder om det...
men er det en ung en som har hele livet foran sig så sys jeg måske man skal tænke sig om en gang til.....
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.604
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 636
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
F.eks. lige nu ligger min bedstefar på sygehuset. Det sidste år har han haft en masse bøvl med hjertet er blevet opereret for det og har det sidste år fået nyt blod hver 3 uge.
Han røg så på sygehuset for ca 1 uge siden med betændelse om hjertet, de ville så have sendt ham til Skejby i dag for at måske operere ham igen, men han nåede aldrig så langt. Natten til fredag fik han en blodprop i hjernen, har siden været bevidstløs, lam i højre side. De siger at hvis han vågner op vil han være slemt hjerneskadet. Han bevæger sig slet ikke mere, ligger bare der. Har stadig betændelse om hjertet og har fået vand i lungerne.
Min familie har sagt at der ikke skal gøres noget for at behandle hans sygdomme da han jo ikke vil få noget liv bagefter.
Han er 84 år gammel, har været frisk lige indtil nu. For ham og min bedstemors skyld ville jeg da ønske man bare kunne lade ham få fred nu, fremfor denne lange og uendelige ventetid. Den tager jo forfærdelig hårdt på hele familien, specielt min bedstemor.
Dette var lige en lille mening herfra.
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 2.996
Okay, tak for jeres svar, kan helt sikkert bruge et par stykker af dem
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 2 Svar: 76
For skeptikere mener jeg, at man evt. kan indføre et kort (ligesom donerkort) hvor man giver en melding på om man fx vil ligge i koma resten af livet, eller man ønsker at dø. Så kan man se det, hvis personen fx er kommet ud for en ulykke og tage beslutningen derfra:)
Jeg synes det er latterligt man skal ligge i respirator resten af livet, hvis man ikke kan noget som helst og alligevel bliver holdt kunstigt i live.
Hvis man desuden ved, at man skal dø indenfor en vis tid (månder fx) og man ved, at man skal lide gennem døden, mener jeg, at man skal kunne vælge at dø på en værdig måde.
aktiv dødshjælp