{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aktiv dødshjælp
  • #1   2. dec 2008 Skulle indføres.

• #2   2. dec 2008 ja det skulle indføres

• #3   2. dec 2008 den har jeg også skrevet stil om:)
    min mening det kommer an på tilfældet:) hvis det fx er en gammel mand/kvinde der har haft kræft i flere år, og som har levet sit liv, sys jeg det er en fair nok ting, og hvis personen beder om det...
    men er det en ung en som har hele livet foran sig så sys jeg måske man skal tænke sig om en gang til.....

• #5   2. dec 2008 Hvad er det? d:

• #6   2. dec 2008 Synes det skulle indføres .. Der er fandme ingen mennesker der er tjent med at ligge som en grøntsag i en seng, uden overhoved at være ved bevisthed!!

• #7   2. dec 2008 På nogle måder syntes jeg det skal indføres, jeg syntes personligt det er syndt at folk vågner op som grønsager . Eller bare ligger og venter på at dø.. men spørgsmålet er vis det blev indført om folk så kunne finde udad at skældne mellem hvad der ville være rigtigt og forkert.. Der bliver stadig udøvet aktiv dødshjælp selvom det ik er lovligt, der bliver bare ikke snakket så højt om det

• #8   2. dec 2008 Hmm synes det burde indføres.
    F.eks. lige nu ligger min bedstefar på sygehuset. Det sidste år har han haft en masse bøvl med hjertet er blevet opereret for det og har det sidste år fået nyt blod hver 3 uge.
    Han røg så på sygehuset for ca 1 uge siden med betændelse om hjertet, de ville så have sendt ham til Skejby i dag for at måske operere ham igen, men han nåede aldrig så langt. Natten til fredag fik han en blodprop i hjernen, har siden været bevidstløs, lam i højre side. De siger at hvis han vågner op vil han være slemt hjerneskadet. Han bevæger sig slet ikke mere, ligger bare der. Har stadig betændelse om hjertet og har fået vand i lungerne.
    Min familie har sagt at der ikke skal gøres noget for at behandle hans sygdomme da han jo ikke vil få noget liv bagefter.
    Han er 84 år gammel, har været frisk lige indtil nu. For ham og min bedstemors skyld ville jeg da ønske man bare kunne lade ham få fred nu, fremfor denne lange og uendelige ventetid. Den tager jo forfærdelig hårdt på hele familien, specielt min bedstemor.
    Dette var lige en lille mening herfra.

• #9   2. dec 2008 aktiv dødshjælp er hvis der er en der ligger uhjælpelig syg, og så give personen en sprøjte så opersonen dør. Det er ulovligt i dk, men i schweiz (tror jeg nok) er det lovligt . I danmark må man kun give passiv dødshjælp det vil sige at man f.eks holder op med at give en person med kræft kemo, så person langsomt vil dø.

Okay, tak for jeres svar, kan helt sikkert bruge et par stykker af dem smiley

• #10   2. dec 2008 Det skal indføres..
    For skeptikere mener jeg, at man evt. kan indføre et kort (ligesom donerkort) hvor man giver en melding på om man fx vil ligge i koma resten af livet, eller man ønsker at dø. Så kan man se det, hvis personen fx er kommet ud for en ulykke og tage beslutningen derfra:)
    Jeg synes det er latterligt man skal ligge i respirator resten af livet, hvis man ikke kan noget som helst og alligevel bliver holdt kunstigt i live.
    Hvis man desuden ved, at man skal dø indenfor en vis tid (månder fx) og man ved, at man skal lide gennem døden, mener jeg, at man skal kunne vælge at dø på en værdig måde.

Kommentér på:
aktiv dødshjælp

Annonce