{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.645 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Tilmeldt:
17. dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

God løn? {{forumTopicSubject}}

Hvad er en god løn?

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg døjer med at få pengene til at slå til i forhold til mine udgifter til hesteholdet.

Nogen vil måske mene, jeg tjener en god løn, men det synes jeg ikke selv.

Synes derfor det kunne være interessant, at høre hvad I andre tjener pr måned, hvis I vil ud med det?
Altså Jer der er i job.

Så kan jeg sammenligne, og se om det bare er mig der har et problem med at få pengene til at række.

Jeg vil gerne starte.
Jeg tjener 38.000 kr pr måned i et fuldtidsjob.

Hvad tjener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God løn?
  • #1   21. okt 2018 så må du prioritere dine penge forkert hvis ikke du kan få dem til at slå til....

    har du for dyre vaner, bor du for dyrt, opstaldning mm. for dyrt...

    betaler du af på lån osv.



  • #2   21. okt 2018 Jeg har 29.000 før skat og 3 heste, og ingen problemer med at få pengene til at slå til.

    Det hele handler om at sætte tæring efter næring.


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #3   21. okt 2018 Ja vi bor nok rimeligt dyrt, har boliglån, to billån osv. De 38.000 kr er jo heller ikke udbetalt.

  • #4   21. okt 2018 Som tommelfingerregel siger man at en god løn er at få sin alder i tusind kroner pr måned før skat, men individuelle faktorer spiller enormt meget ind.
    Ofte kan man ikke påvirke sin indtjening så meget, men sine udgifter har man stor indflydelse på.
    Da jeg gik fra studie-deltidsjob til næsten fuldtids følte jeg at jeg væltede mig i penge da jeg tjente næsten 22.000 før skat.
    Dengang havde jeg hest og lejlighed.
    Idag tjener jeg væsentligt mere, og føler også at jeg har masser af penge. Mit forbrug er sat op, men ikke væsentligt, så jeg sparer meget op pr måned.
    Se på dine udgifter, for noget gør du "forkert" hvis du ikke kan få det til at løbe rundt med din indtægt.
    Lav et budget, skriv alt ned du bruger penge på (unødvendige og dyre abonnementer koster kassen), og saml alle boner sammen når du handler. Det vil vise dig hvor hullerne i dit forbrug er smiley


  • #5   21. okt 2018 Har omtrendt 18 efter skat og husleje på 7000kr uden øvrig udgifter + billån og en hest. Så for mig at høre lyder du til at have det rimelige omstændigheder og mulighed med din økonomi. smiley

  • #6   21. okt 2018 Syntes ikke at man kan tage udgangspunkt i måneds løn, da det kommer helt an på hvilke andre udgifter man har, og det er jo vidt forskelligt. Jeg syntes det er langt mere interessant hvad du bugter med pr hest om måneden står de opstallet har du dem hjemme osv. Jeg bruger Ca 1000 pr hest om måneden og jeg har dem hjemme. De 1000 dækker foder bund wrap smed. De går uden sko. Ud over det kommer dyrlæge stævner og undervisning, massør udstyr osv.

  • #7   21. okt 2018 Det kommer jo også an på om det er før/efter skat.
    Jeg får jo så godt nok bare SU - Godt 6000 inden skat, ligegodt 5200 efter skat smiley .. Altså jeg har aldrig haft så mange penge mellem hænderne.. Men jeg betaler heller ikke til mine heste. Mine penge går udelukkende til skolehjem og min bil. Og så lidt til byture smiley


  • #8   21. okt 2018 Lige pt er jeg på SU, knap 6000 om måneden, og tjener så 7500 før skat ud over dette (da jeg ikke må tjene mere).
    Jeg har 3 heste, husleje, skolepenge og bil, og kan sagtens få pengene til at løbe rundt. Og det er til trods for, at jeg har haft dyrlægen ude 8 gange siden sommerferiens start, så udgifter er der nok af.
    Da jeg havde fuld tid tjente jeg ca. 25.000 før skat (er på timeløn), og der havde jeg i hvert fald penge nok.
    Jeg synes også det lyder til du har lidt dyre vaner smiley


  • #9   21. okt 2018 Det kommer vel an på hvad man laver tænker jeg.. smiley Jeg er rengøringsassistent og jeg har en god løn indenfor mit fag.. Jeg tjener 21.500 før skat for 35 timer.. Derudover er jeg deltidsbrandmand, men det er ikke for pengenes skyld man gør det.. smiley Det er klart manden i huset, der holder os kørende.. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   21. okt 2018 alt over SU er fint for mig smiley

    hvis man mangler penge i sin dagligdag, så kan man starte med at se på hvordan man har valgt at placere sig økonomisk.

    gider man ikke prioritere, då må man få nogle flere timer, finde et andet job, eller et ekstra job.


    vi har valgt at sættes os billigt og fornuftigt både i forhold til bil og bolig, så når vi begge er i fuldtidsarbejde, så kan vi leve et liv i luksus, og gøre stortset hvad vi har lyst til. (ydermere, så står vi heller ikke med røven i postkassen hvis en af os pludselig mistede jobbet, eller blev langtids sygemeldte..)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   21. okt 2018 kan så lige tilføje, at min kæreste pt arbejder kommunalt, i et sygevikariat og har mellem 21.000-23.000 før skat for 30 timer.

    jeg har 10.700 før skat for 30 timer i lønnet praktik, og når jeg er på SU, så har jeg 8600 før skat ca.


  • #12   21. okt 2018 Før eller efter skat???
    Jeg får ca 20.000 før skat.. Og har virkelig svært ved at få det hele til at hænge sammen..


  • #13   21. okt 2018 Jeg er operationssygeplejerske - 25.500 kr før skat, jeg ville ELSKE at have din løn!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   21. okt 2018 sascha: sygeplejersker og pædagoger må bare indse at folk ikke vil erkende vigtigheden i disse jobs smiley

  • #15   21. okt 2018 Jeg er SSA... Så kan klart stemme i på st lønnen er for lav. Øv for os alle

  • #16   21. okt 2018 Jeg får kun Ca 9000 kr udbetalt mdr. Og det er som butiksassistent.. 30timer. Ville være lykkelig for at have din løn!

  • #17   21. okt 2018 Tror da nok du skal invitere Luksus Fælden, for med den løn burde man ku leve godt.
    Og ellers har man prioriteret forkert.
    Tror ikke engang du ka bruge andres løn til noget, når du ikke kender deres udgifter.


  • #18   21. okt 2018 Jeg er læge. 10 år siden jeg blev færdig på universitetet. Jeg er speciallæge om et år.

    Jeg får nu 45.000 kr i grundløn, plus diverse tillæg.
    Det giver 21-28.000 kr efter skat.

    Men, det dækker over, at min mand og jeg har boet på 2 adresser i et år.
    Og vi har flyttet 4 gange på 5 år pga mit job.

    Det har afbrudt min mands uddannelse, og han har måttet skifte uddannelse og gået ledig =indtægt 0 kr i lange perioder.

    Det havde nok været billigere med et andet job og færre opbrud i livet...
    Eller smutte til Sverige, sådan som ca 250 unge læger gør pr år, fordi de ikke gider dether show.

    Økonomi er andet og mere end indtægt.
    Der er nogle omkostninger, som nogle folk har, som der bare ikke lige kan undgås.


  • #19   21. okt 2018 Jeg er social og sundhedshjælper og får udbetalt en 13-15.000 kr.
    Bor hjemme pt. og har en enkelt pony. Pengene får meget hurtigt ben og gå på - selvom jeg ingen husleje har ( eller 1000 kr ), da jeg bla. har valgt pt. at have ponyen stående et dyrt sted og selv skal sørge for wrap som heller ikke er for billigt.

    Også bruger jeg en del på benzin, da jeg har 40 km til arbejde. Og bilen sluger også penge - vinterdæk osv.

    Jeg har boet ude med samme indtægt, men der havde jeg gratis opstaldning og før det billig opstaldning og kunne dermed bruge pengene på lejlighed og forsikring istedet.


  • #20   22. okt 2018 Krikken, uha er det virkelig nødvendigt at pendle 80 km til job hver dag i din branche? Det lyder tidskrævende og dyrt?


  • #21   22. okt 2018 hmm jeg har mellem 32 og 38000 om måneden, jeg har tre heste, og et hav af andre dyr der koster..... stort hus 3 biler, 1 motorcykel og min mand har en større gæld, jeg mangler ikke penge, alt er betalt og budgetteret med og der er lagt fra til uforudsete regninger

  • #22   22. okt 2018 Camille T : Jeg er 54 år, men jeg får altså ikke så gode en løn, min alder i tusind kroner pr måned, selv om jeg har en god løn.
    Jeg har godt nok aldrig hørt at det var sådan at man difinerede en god løn.

    En god er løn, er vel også set i forhold til hvilket job man udfører.

    Jeg piver ikke over min løn eller mine udgifter til hest. Min mand er folkepensionist og hans udbetaling er latterlig lille , fordi han er gift med mig....


  • #23   22. okt 2018 Malenetilde: Tror det er meget normalt efterhånden, at man pendler.. smiley Jeg har 42 km hver vej og min kæreste har 48 km..

  • #24   22. okt 2018 Jeg får cirka 15.500-16.000 udbetalt om måneden, og min kæreste får cirka 7.500-8.000 hver 14. dag.
    Vores bank var bekymret for om vi havde råd til varm mad på bordet hver dag, da vores rådighedsbeløb er noget mindre end det de havde beregnet til en familie på vores størrelse. Når det så er sagt er der overskud hver eneste måned året rundt alligevel, i forhold til hvad vi selv har budgetteret (man kommer langt med en stor kummefryser). Mindre uforudsete udgifter kan vi også klare på rådighedsbeløbet - de større har vi lavet en opsparing til.
    Vi har lagt et worst-case-scenarie budget hvor vi begge er på dagpenge og får omkring 13.000 udbetalt hver om måneden, og selv her kan vi godt få det til at løbe rundt med afdrag på boliglån, vedligehold af bil og hus, 2 heste, 8 katte m.m.


  • #25   22. okt 2018 En løn på 38.000 er i mine øjne en vældig god løn. Min løn ligger på lige omkring 26.000, og det kan godt løbe rundt, selvom min mand ikke tjener mere end jeg.

    Men nej, man kan ikke have et nyt hus og to nye biler - men mindre kan også gøre det, og det er man ligeså lykkelig med.


  • #26   22. okt 2018 Jeg kunne sikkert godt finde noget andet. Men jeg kender personalet og kender beboerne og er glad for det.

    Det tager 40 minutter ca og kører, mindre i weekenden hvor der ikke er trafik.

    Har boet ude i 2 år ca hvor jeg havde 20-25 min.

    Det koster noget i benzin ja, men de penge får jeg så tilbage i kørsel fra skat.


  • #27   22. okt 2018 Mere vil have mere...

    Hvorfor er der sådan en udbredt utilfredshed med sin løn blandt danskere?
    Det er næsten uanset hvor meget folk tjener, så synes de ikke det er nok.

    Prøv så lige at være selvstændig under finanskrisen.... Så skal jeg love for at man blive glad for at tjene mindstelønnen hver måned. Det var der mange der kunne lære af.

    At være selvstændig betyder i dk: klar dig selv uanset hvor lidt du tjener! Der er ingen der hjælper dig. Men man gør det jo i forventning om at alt det hårde arbejde lønner sig med tiden.... Og MÅSKE er man heldig....

    Vær glad for at I kan holde hest, have bil og bolig samt forsørge jer selv og jeres familie.
    Man kan sagtens klare sig for mindstelønnen i dk. Det er bare et spørgsmål om at prioritere (og ikke have 8 børn) og ellers må man se på hvor pengene forsvinder hen.


  • #28   22. okt 2018 Der er indtægt og der er udgifter - det skal helst som minimu balancerer, og helst med en overvægt på indtægt, så man kan spare op.

    Hvis der ikke er balance, så må man kigge på hvad man kan gøre i sit budget for at få det til at balancerer.
    Og det er reelt ikke afhængig af den volumen du får ind på kontoen - hvis ikke man balancerer, så er det ligegyldigt om du får en god løn eller en “dårlig” løn. smiley

    Jeg har det de fleste vil kalde en rigtig god løn - og her skal man jo huske, at når du rammer skatteloftet, så skal du betale kassen for hver tjente krone. Detvil sige, at selvom jeg tjener en del mere end min bedre halvde, så er der ikke voldsom stor forskel på hvad vi får udbetalt smiley

    Jeg har det sådan, at min hobby er mit økonomiske “problem” - min mand som ikke rider, skal sørme ikke betale for min fornøjelse.
    Jeg har ting jeg er meget økonomisk over for - indkøb af strøelse og grovfoder er i stordrift for at kunne spare. Hestene står hjemme. Jeg køber gerne brugt, og stalden er hjemmebygget i træ. Hestene går fint med dækner købt på udsalg. Og foder ser jeg også på mht pris.
    Der er så steder jeg ikke spare - smed, dyrlæge og undervisning.

    Jeg har helt styr på, hvor jeg kan spare både på privatudgifter og på hesteudgifter, hvis jeg skulle blive ledig.
    Og jeg spare op hvis jeg skal købe udstyr, ny hest ect - det betales kontant, og så er det mit.

    Så oplever man, at tingene ikke hænger sammen, så må man sætte sig ned og undersøge HVOR det er det går galt henne - for et eller andet sted går det skævt.
    Jeg kender en dygtig rytter i nabolaget, som arbejder i et lavtlønsarbejde - alligevel har mellem 4-5 heste ad gangen, rider på rimelig højt plan, rider undervisning og stævner, har trailer og bil. Til gengæld er hun alene, og kan leve af en gulerod og en pakke leverpostej, his pengene er små en måned.

    Helt generelt tror jegdet er klogt jævnligt lige at tage et mentalt tjek af ens dagligdags økonomi - er der ting som der skal spares op til, er der et madbudget som er skredet lidt og blevet lidt for nemt med take away ect, er tøjbudgetet skredet pga dyr vinterjakke osv.

    Mvh Charlotte


  • #29   23. okt 2018 som maler er jeg 14 dages lønnet. Men en 4 ugers periode tjener jeg 26.600 før skat.
    Jeg synes da indimellem det kan være svært at få det hele til at løbe rundt.
    men som man bliver ældre synes jeg også man lærer at prioritere sine penge og hvad man har lyst til at købe og hvad der er nødvendigt smiley


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #30   23. okt 2018 Tak for alle jeres svar om end jeg synes nogle af kommentarerne var lige hårde nok. Jeg synes ikke jeg er en kandidat til luksusfælden, betaler alle min regninger.

    Men med 10 heste, to biler, stort hus, to børn der er det bare ikke nemt.

    Synes da det er ærgerligt man ikke har råd til alle de ting man gerne vil.

    Kan ikke lige se hvad vi skal skære fra. Vi avler og hat stutteri, så nogle af hestene skal selvfølgelig sælges men alligevel.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   23. okt 2018 Man skal ihvertfald ikke klage, hvis man har råd til 10 heste..

    og hvis man syntes at penge er svære at få til at række, så bør man måske se på sit hestehold, når det er i den størrelse smiley


  • #32   24. okt 2018 Alina, må man spørge hvad du arbejder med ? smiley

  • #34   24. okt 2018 Hvis I har stutteri, så prøv at regne på, om det løber rundt eller giver underskud. Hvis det giver underskud, og du føler, at I mangler penge, så er det vel der skoen trykker... Så var det måske bedre at have en ridehest og en avlshoppe og sælge føllet fra hvert år - så kan man stadig både ride og avle, men står ikke med en masse "pengeslugere" i stalden smiley Evt. beholde en hoppeplag ind imellem, men være på det rene med, at den skal afløse sin mor, så denne skal sælges, når følle bliver 3. Bare et forslag.

    Ti heste er meget uanset - de fleste har ikke råd til mere end et par stykker, selvom de står hjemme.


  • #36   24. okt 2018 Stald Phoenix: Jeg skrev heller ikke overskud nogen steder smiley

  • #38   24. okt 2018 Nej da smiley Jeg skrev løbe rundt eller underskud. Med løbe rundt menes der, at der kommer nok penge ind fra salget af føl/ungheste til, at man ikke taber penge på foretagenet. Det er i sig selv en udfordring - det er jeg godt klar over - men det vil nok alligevel være en god øvelse at se på, hvor meget man egentlig bruger på hesteholdet, når man avler og føler, at man mangler penge.

  • #40   24. okt 2018 Jeg er ret ligeglad med skattefar. Trådstarter snakker om at have for lidt penge og nævner, at hun har et stutteri. Jeg giver et løsningsforslag - skær ned på hestene til avl.

    Åh, jeg elsker internettet nogle gange. Lad os prikke til hinanden uden årsag.

    Hav en god dag.


  • #43   24. okt 2018 Jeg tjener lige omkring 30.000 kr før skat for 37 timer/uge. Jeg har 5 heste, 5 katte, billån og boliglån på en ejendom jeg købte for et par år siden. Køber alt økologisk jeg kan få fat på. Jeg synes mine penge slår okay til. Dog rejser jeg ikke og køber meget sjældent tøj, sko o.lign.

  • #44   24. okt 2018 Hvis man har 10 heste og et stort hus så skal man absolut ikke klage.

  • #45   25. okt 2018 Altså.. Wow...

    Hm.. Jeg ville godt nok ikke være ked af det med den løn. Nu er jeg så heller ikke i arbejde, jeg er førtidspensionist og det skal man jo heller ikke være rig af. Nu er jeg dog der hvor jeg synes at jeg er kommet så langt at jeg måske kan arbejde 8-12 timer om ugen, så det skal prøves. Jeg får 11.000 i pension og min kæreste tjener ca. 12.000 efter skat. Hvis jeg kan komme i et lille deltidsjob/skånejob og kan tjene 2-3000 ekstra, så kan jeg selv betale for at have hesten. (Jeg har ikke råd til hest nu)

    Vi sidder i øvrigt ikke særlig billigt i det, men det er et valg vi har taget. Jeg har så valgt at holde op med at ryge i næste måned, for at spare nogle penge. Så må man jo prioritere.


  • #46   25. okt 2018 Altså jeg må simpelthen kommentere på alle jer der løfter pegefinger bruger ord som luksusfælden osv. Hvordan kan i tillade jer det. Man kan da sagtens have en god løn og så stadig finde det svært at få det hele til at hænge sammen. Det er jo ikke i alle familier at man bare kan bruge løs på en hobby som man vil. Jeg og min mand har det i kalder gode lønninger men på trods af det kan jeg da godt syntes det er lidt svært at få pengene til at slå til på min hobby. Jeg har et fast budget jeg får hver måned til min hobby, dette fordi det er min hobby og ikke min mands, så han ønsker ikke at alt skal gå til heste, hvilket det sikkert ville hvis han ikke satte hælene i. Jeg har 4000 om måneden til mine 4 heste og det skal jeg kunne få det til at løbe rund for, vi har dem så hjemme så her spare jeg lidt. Det er ikke nemt men det kan lade sig gøre, og der går såment sport i at finde gode tilbud uden at gå på kompromis med kvaliteten.

  • #47   25. okt 2018 Kongshøjgård: jeg ved ikke med andre, men jeg tillader mig at kommentere på det fordi, det er svært at øge sin indtjening, så derfor - hvis man mangler penge - må man se på sine udgifter.
    Og selvom man tjener godt kan man sagtens mangle penge - så må man skære ned på sine udgifter. Det er surt ja, men man kan ikke få alt hvis man ikke har råd til det. Jeg tjener rigtig godt, men der er da stadig masser af ting jeg ikke har råd til, så må jeg lade være med at købe det, eller spare op smiley


  • #48   25. okt 2018 Camilla.
    Jeg er sådan set lidt enig i Kongshøjgård.

    Ja, det er normalt svært at øge sin indtjening.
    Men, man kan godt være en lille smule ydmyg for andres livssituation.

    Jeg er fx ung læge. Har flyttet 4 gange på tværs af landet indenfor de sidste 5 år.
    Valget var - tro på et mirakel og bliv på din hjemegn - eller flyt efter en sikker stilling med speciallæge uddannelse inkluderet .
    Læger er ikke færdig uddannede når de forlader universitetet - de er "færdig uddannede" når de er speciallæger efter 8-12 års arbejde som læge.

    Hvis man ser på min mand og jeg som et samlet hele, ville vi have haft en bedre økonomi, hvis vi havde sagt fuck systemet og havde blevet på vores hjemegn og levet af kontanthjælp - i stedet for at sælge bolig med tab, flytte xflere med dertil hørende udgifter til depositum, flyttebil, mv...
    Og det er på trods af, at jeg måske er den person, der tjener mest i denne tråd!
    Det er ikke alle budgetter, der er så simple at skære ind til benet.
    Det er heller ikke al gældsætning, som er dum.



  • #49   26. okt 2018 Jeg er under uddannelse som social og sundhedshjælper. Jeg får 11.000 før skat, og udbetalt ca 8000.
    Min mand er tømrer, og får udbetalt ca 20000
    10000 hver 14. Dag. Vi har ca 28.000 udbetalt til sammen hver mdr.

    Vores faste udgifter, samlet for et år, delt i 12. Giver et beløb på ca 11.500 til faste udgifter pr mdr. (Huslån, billån, forsikringer, mobilabonnement, pasningsordninger, vægtafgift, lys, strøm, og varme)
    Vi har så ca 16.000 kr til rådighed når alt er betalt, og når alt går som planlagt.

    Ud af de 16.000 bruger vi (ja, vi har dårlige vaner)
    Ca 7000 kr på mad og slik, fastfood, frostvarer til fryser, og husholdning.
    1500 til medicin, kontaktlinser, mv. (Varierende)
    2000 kr til kørsel (benzin, diesel)
    Så vi har ca 5000 til alt andet. Herunder hest, smed dyrelæge, andre dyr, restaurant besøg, aktiviteter, gaver.

    Har vi noget til overs, bliver det stående til evt impulskøb eller andet. F.eks har vi lige købt en gammel traktor, og nr 2 bil(igen)

    Ja, måske kunne vi leve og bruge vores penge anderledes. Vi kunne sagtens prioritere på en anden måde, men for os fungerer det.
    Jeg vil f.eks ikke undvære min bil. Vi betaler 3000 til lån. Købte den fabriksny i 2015. Den er pålidelig altid, billig i vægt afgift, billig i benzin og nul skavanker. Så at skulle bruge de penge, gør mig ikke noget.
    Men det hele handler om prioritering, og det er kun dig, der kan prioritere, hvad der er vigtigt for dig, og din økonomi. Vi sidder af og til, og ser på vores udgifter, hvad kan og vil vi undvære? Hvad skal jeg undvære, for at kunne få noget andet?
    Sæt dig ned, kig det igennem, undersøg, tænk, prioriter, og handl ud fra det. Måske gemmer der sig alligevel 500-1000 kr, ved at skifte abonnement til mobil, måske kan du alligevel undvære en tv pakke, eller finde et billigere forsikringsselskab. smiley


  • #50   26. okt 2018 Det handler om prioritering.
    Jeg tjener knap 12 før skat. (Nogle gange mere, nogle gange mindre)
    Og jeg har 3 heste, billån men bor dog hjemme og betaler intet for det. Men betaler selv forsikring til mig selv, heste, bil osv. Så får mig lyder 38.000 bestemt som en god løn smiley Men det kommer jo også an på hvad man synes er mange penge.


  • #51   26. okt 2018 TS nævner selv, at hun føler der bliver snakket om kandidat til luksusfælden - og det synes jeg rent faktisk ikke folk er ude i.
    Det der er gennemgående er, at det handler om prioritering - men det gør det jo også i luksusfælden smiley På et eller andet tidspunkt i luksusfælden begyndte tingene at skride i budgetterne, og på et tidspunkt blev kviklån løsningen på at betale renter på noget andet - og så er man først seriøst på røven økonomisk.
    Ikke at TS siger det er der hun er, og ikke at nogle af de andre svarere indikerer det - de fleste siger bare at det handler om prioritering.

    Jeg synes fx 10 heste er et stort antal, hvis man er hobbyavler - og koster de for meget i forbrug, ja så må man fx prioriterer og sælge 2-3 stykker fra.
    2 biler er ofte en nødvendighed på landet, men selvfølgelig kan man se på om det er nødvendigt ? Jeg ved fx at skulle jeg miste mit arbejde, så ville jeg formentlig købe en knallert for at kører 7 km til toget, hvorfra jeg så kan komme til “storbyerne” i området. Men jeg har heller ikke børn, som skal hentes og bringes - så det er en prioritering som jeg kan tage, men som børnefamilier på landet næppe kan tage smiley
    Lige nu giver min løn mig mulighed for at bruge 1500-2000 kr om måneden på undervisning, skulle jeg spare så var det da et nemt sted at skære ned.
    Jeg kan som min ridebekendt ikke leve af gulerødder og leverpostej - men at jeg lige pt prioriterer entrecote og god rødvin hver fredag, det kunne jeg godt spare væk hvis det er jeg syntes at økonomien er stram.

    Men er tråden mente som en - jeg har ikke problemer, og vil ikke høre om hvordan I andre prioriterer - men “bare” en tråd om, jeg gad da godt have flere penge, for så kunne ” jeg få et privatfly, have staldpersonale ansat, og rejse på ferierejser hver måned til eksotiske steder “ så er det rigtigt, at det at have heste og være millionær er meget nemt.....man skal bare starte som milliardær smiley

    Mvh Charlotte


  • #52   26. okt 2018 Doctor WHO: jeg ser ikke nogen der ikke er ydmyge overfor andres livssituation eller siger al gæld er forkert, det er et fortegnet og forvrænget billede.
    Hvis ikke du kan tjene mere, og du mangler penge hver måned, så må man se på udgifter - simple as that.
    Om du er flyttet og har stiftet gæld for senere at få en bedre løn/bedre uddannelse har jo ikke noget med dette at gøre (det er de færreste studerende der vælter sig i penge).
    Jeg har da også gæld i mit hus, det ser jeg ikke som problematisk, men hvis jeg hver måned følte at jeg manglede penge, så måtte jeg jo ændre noget i mit liv - enten mit forbrug eller min indtjening.
    Og for os alle gælder det at vi har perioder med højere indtjening og forbrug og lavere indtjening og sådan er livet jo smiley


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #53   26. okt 2018 Charlotte M: Jo der er en der siger jeg skal invitere luksusfælden.
    Det er jo ikke aktuelt når man kan betale sine regninger.

    Når man avler har man jo altid en vist antal heste, nogle skal sælges og nye kommer til.

    Nanna B: Jeg arbejder som Software developer.


Kommentér på:
God løn?

Annonce