{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bare folk dog kunne lære det
  • #1   7. dec 2018 læste engang inde på bilgalleri tror jeg det var, hvor der også blev diskuteret det der med heste og biler..
    kunne så læse at der var flere der havde skrevet at da de tog kørekort blev de faktisk lært af deres kørelære at når der var en hest på vejen, måtte de ikke skænke farten eller skifte gear fordi hesten ville blive bange for den ændret motorlyd.. tænker lidt hvis en kørelære lære sine elever at det er i orden og køre forbi en hest med +80 i timen, skulle han ikke være kørelære..

    men at en idiot dytter og så ikke stopper og hjælper da ulykken er sket, burde miste kørekortet, og tvinges til at lære noget om dyr, så han forhåbentlig kan lære og respekter dem...


  • #2   7. dec 2018 dolly

    det lære man til køreskole undervisningen og det underviser alle efter

    halser man for langsomt omkring en hest bliver den også utryk


  • #3   7. dec 2018 det jeg kan huske fra da jeg tog kørekort var at man skulle regne en hest for et køretøj og dermed skulle man overhale på samme måde som hvis det var en bil. altså kører LANGT udenom hesten
    ja man bør ikke skifte for meget gear/fart mm, men hvis man kører som man skal kan man jo se hesten et godt stykke fra, og dermed kan man allerede der tage farten af. uden at hesten bliver nervøs

    men folk er bare nogle værre egoister. de skal og det skal være nu.


  • #4   7. dec 2018 Dolly: det er der en grund til at man lærer. eftersom mange heste bliver mere forskrækkede hvis du begynder at køre forbi i sneglefart. men langt hen af vejen må man vurdere det når man kommer kørende. Ser hesten tryg ud behøver man ikke sænke farten yderligere. jeg kører forbi med 70 og i den anden vejbane hvis der er plads. ellers sænker jeg farten langt tilbage og venter til der er plads. ser hesten utryg ud enten venter jeg eller kører 60 forbi stadig i anden vejbane. og er hesten meget utryg stiger jeg ud og spørger rytter om hvordan jeg bedst skal takle at komme forbi og evt hjælpe hvis vedkommende har brug for det.

  • #5   7. dec 2018 Min kørelærers datter havde selv redet så han vidste godt hvordan man burde køre forbi en hest, altså farten ned og stor bue udenom. DOG fortalte han at svarer man dette til teoriprøven så får man altså en FEJL. Ifølge teoriprøven skal man forsætte i uændret hastighed. Svarer man at man dytter så får man også fejl.
    Problemet kommer altså langt oppe fra smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   7. dec 2018 Jeg undre mig over at man trækker TO heste, langs en Meget trafikeret vej, med 80 km/t grænse..

    Hvis både bilister og ryttere gad at tage hensyn til hinanden, så ville det være meget nemmere for alle


  • #7   7. dec 2018 amt: samme her det gør man bare ikke. Det er dybt uansvarligt i min øjne

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   7. dec 2018 Sandra: Det vil jeg også mene at det er.

    Det er så nemt altid at skyde skylden på bilisten, fordi er der aldrig til at kunne give deres syn på situationen. Men folk med heste skal simpelthen også til at tænke sig om, når de Vælger at tage deres heste ud i trafikken.

    Men det retfærdiggøre bestemt ikke bilistens handling - for det er dybt uacceptabelt. Og når rytter ikke kan bruge hovedet, så bliver bilisten nødt til at tage ansvar


  • #9   7. dec 2018 Amt: Helt enig. Jeg vil rigtig gerne kunne tage min frieser med ud at gå men jeg tør ikke fordi hun er rimelig utilregnelig. Den ene dag elsker hun cykler og den anden er de hesteædende rumvæsener. Jeg vil simpelthen ikke risikere det ene og alene af hensyn til de andre i trafikken. Men min pony har jeg altid med og hun kunne ikke være mere ligeglad. Men for nogle ejere er det ene og alene dem der har ret til at færdes i trafikken. Og generelt uanset hvor man er mener jeg heller ikke at man bør trække 2 heste af gangen. Du har ikke jordisk chance for at kontrollere det hvis den ene hest først begynder at skabe sig.

  • #10   7. dec 2018 men ja det er svineri at det altid er bilisten det bliver gjort til the bad guy uden kendskab til situationen

  • #11   7. dec 2018 i trafikken ville jeg hellere ikke have to heste med. har kun gjort det en gang for rigtig mange år siden. og det var to rideskoleheste med hvert sit tempo. havde lange arme da jeg var færdig

    mine egne trækker jeg også ud og ind på en gang. men det er på vores private vej. naboerne ved jeg kommer med dem så de holder tilbage. og så mener mine ikke at biler er noget at være bange for. heldigvis

    men man skal s.. passe på når man blander heste og trafik.


  • #13   7. dec 2018 Tja.. Folk er fuldstændig ligeglade med andre end sig selv! En trist verden vi lever i. smiley stakkels heste.

    Mvh TT


  • #14   8. dec 2018 Rosa, har også lige været til teori for ca 4 måneder siden og fik samme spørgsmål, først svarede jeg self at man skulle sænke faren ligesom man gerne vil have bilisterne gør som rytter.

    Men havde en fonemmelse at at svaret var forkert, og gik tilbage og rettede det til man ikke skulle sæmke farten.
    Kun fordi jeg ændrede svaret bestod jeg.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   8. dec 2018 Når man færdes i bil, må man ikke være til gene i trafikken. En hest anses for at være et køretøj - ergo må den ikke være til gene, og derfor er "reglerne" (selvom at det ikke er en regl, men noget man lærer), at man ikke skal sætte farten ned ved passering.

    Hvis man skulle lærer elever at de skal sænke farten, så ville hesten pludselig være til gene - og det må den ikke.

    Man skal så vidt som muligt, sørge for at trafikken bevæger sig uden justeringer i fart, med mindre at der er en reel grund.

    Man må heller ikke kører med 10 km/t, bare fordi at man har lyst.

    Det giver også god mening at skulle passere en hest "så hurtigt som muligt" (ikke ment at man skal øge farten), men chancen for sammenstød og skader er større hvis man begynder at snegle sig forbi, koble ud, bremse mm, da en bil derved kan virke mere farlig.


  • #18   8. dec 2018 Jamen så må jo bilisterne tage straffen for at de evt kører en hest og rytter over da det altid er den blødeste trafikant der har retten på sin side. Som så er fra den bløde ende: gående, løbende, cykler, knallerter, heste, bile og så større køretøjer..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   8. dec 2018 Team Tindur: arg, den der tager straffen er den der laver fejlen. Det har intet med skrøbelighed at gøre.

  • #20   8. dec 2018 Ikke korrekt. Hvis der er en cyklist der bliver påkørt fordi den bare drøner ud i vejen, så er det stadig bilisten sin fejl!

    Mvh TT


  • #21   8. dec 2018 tt forklar at en mand har kunne køre en anden mand over som sov på vejen

    uden at få en straf for det


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   8. dec 2018 Team Tindur: ja, bilisten har kørt cyklisten ned. Men fejlen ligger stadig ved cyklisten, og derfor bliver bilisten ikke straffet.



  • #23   8. dec 2018 Jeg kan desværre godt nikke genkendende til det TT stiller op. Jeg har hørt om flere tilfælde hvor det egentlig var cyklisten skyld. Men bilisten fik skylden. Dermed ikke sagt at det altid ender sådan for det gør det slet ikke. Men det hænder. Min fætter blev slået ihjel på cykel og det var bilist der fik skylden. Så man kan ikke sige at det altid ender den med at den ene eller anden part for skylden.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   8. dec 2018 Sandra: ja, der sker tilfælde hvor det forkerte bliver dømt.
    Men team tindur hentyder til en direkte lovføring - og den findes ikke smiley


  • #25   8. dec 2018 amt: nårh nej helt korrekt. Det gør den ikke nej.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   8. dec 2018 Men lige som ved hunde, så vil den store hund også være mere udsat - straffemlssigt end den lille. Selvom at skylden påfalder den lille.

    At det så er dybt forkert er noget andet. Og Ingen bør have fortrinsret i straffesager:-)


  • #27   8. dec 2018 Helt enig. I den by jeg gik på gymnasiet i var der en rundkørsel lidt imellem hg, stx og htx hvor der ofte forekom ulykker fordi unge synes det er pisse hurtigt lige at trille den forkerte vej igennem rundkørslen og uden hænder og med tlf klistret helt oppe i ansigtet. fandeme nej om jeg ville have skylden for sådan noget så jeg kørte bevist en anden vej.

  • #29   8. dec 2018 den unge mand på motorvejen blev desværre skubbet ud foran en bil
    en anden ung mand er sigtet for det.

    men jo det er træls at man har disse regler som bare er for firkantet. for der bliver ikke gjort nok for dem som endelig uskyldig.det er noget pjat at man som blød trafikant kan gøre en masse dumme/forkerte ting men det er bilisten som får skylden.


Kommentér på:
bare folk dog kunne lære det

Annonce