{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Hvilken forsikring bruger I og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Sagen er den, at jeg er ved at købe mig et føl, og skal nu til at kigge på forsikringer, men hold nu op en jungle.
Derfor søger jeg erfaringer, gode som dårlige, og vil gerne høre, hvilke forsikringer, I har, og hvorfor.

Specielt Agria vil jeg gerne høre lidt om, da jeg har hørt meget forskelligt om dem, men synes at deres priser og dækning ift. informationerne på hjemmesiden, virker ret gode.
Men jeg har hørt en masse omkring, at de er ret strikse, og pludselig ikke vil dække, og det har jeg ikke specielt meget lyst til at skulle ud i.

Så kom med jeres erfaringer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forsikring bruger I og hvorfor?
  • Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 29
    #1   21. dec 2018 Har Tryg, fordi det var dem, der havde den bedste dækning, dengang vi skulle tegne forsikringen. Har 7-9-13 ikke haft brug for den til min hest, men da min hund havde vokseværk i det ene ben, tog det dem et enkelt døgn at behandle anmeldelsen og overføre beløbet til dyrlægen. smiley

  • #2   21. dec 2018 Tryg, der har aldrig været problemer, ikke engang ved udbetaling af livsforsikring.
    Jeg har brugt dem i ca 10 år og har da haft brug for dem nogle gange.


  • #3   21. dec 2018 Jeg har agria.. Jeg har dog heldigvis ikke haft brug for dem..
    Jeg havde alm brand før, den brugte jeg en del og der var aldrig problemer.. Jeg har valgt agria nu pga den bedre dækning.. smiley


  • #5   21. dec 2018 Jeg har ikke haft mine igennem handelsundersøgelse, jeg skulle have haft hesten i et år og så bad de om journaler på dem.. smiley Så jeg havde limited det første stykke tid på dem, og så har jeg lige opgraderet til safe.. Men ja, hvis man vil have safe med det samme, skal de igennem handelsundersøgelse.. smiley

  • #6   21. dec 2018 Jeg har haft agria til min gamle pony og de dækkede uden problemer et langt forløb med en del dyrlægeregninger. De dækkede også DAKA da hun endte med at blive aflivet.

    Da jeg købte min nye hest forkastede de dyrlægens handelsundersøgelse fordi der ikke var longeret på fast bund (urutineret hest og ingen egnet plads) og øjenlysning ikke var med fokalt lys. De var temmelig ubehøvlede at snakke med, så jeg kontaktede i stedet Top Dk som anerkendte handelsundersøgelsen uden problemer og forsikrede hesten uden forbehold selvom der faktisk var gået lige over 14 dage.

    Jeg har altid mine heste sygeforsikret. Liv og uanvendelighed har jeg fravalgt, da det oftest kræver enormt meget behandling inden de kommer til udbetaling. Og det ønsker jeg ikke.



  • #8   21. dec 2018 Mette b
    Det var da noget mærkeligt noget. Føllet er gået igennem handelsundersøgelse, men der er heller ikke brugt fokalt lys, og ej heller longeret, fordi det er et føl (hvilket dyrlægen har skrevet i papirerne) men det virker da underligt, hvis dette afholder dem fra at forsikre? Jeg må nok bare foretage en opringning og høre ad.


  • #10   21. dec 2018 Jeg har snakket både med en medarbejder og deres dyrlæge. Dyrlægen kunne intet problem se i at der ikke var et egnet sted, så måtte man jo bare køre ind på klinikken smiley
    Faktisk en ikke særlig flink dame at tale med.

    Min dyrlæge var noget uforstående, da han havde lavet undersøgelsen som han plejer.

    De ville gerne forsikre hesten, men tog forbehold for alle haltheder og øjenproblemer! Eller faktisk ville de iflg den ene medarbejder gerne dække akutte haltheder (sår, spark osv), den anden sagde det samme til mig, men til min kæreste at de ikke ville dække selve halthedsundersøgelsen, men behandling af eks sår.

    Jeg gav op, så i stedet for at bøvle med at skulle transportere hesten til et egnet sted og betale endnu en dyrlæge, valgte jeg at kontakte Top, og der var absolut ingen problemer.

    Stod jeg og skulle købe en dyr hest som alligevel skulle på klinik og have lavet handelsundersøgelse, ville jeg måske overveje agria, men til de middel heste jeg køber og får undersøgt på stedet, der vælger jeg bare et andet selskab.





  • #11   21. dec 2018 Jeg bruger Dansk Hesteforsikring, hvilket altid har været nemt og lige til. Både ved udbetalinger og indmeldelser af nye heste smiley

  • #12   22. dec 2018 Jeg har Agria og tror bare man skal læse sin police igennem så ved man hvad sin forsikring dækker.
    Jeg har haft flere større skader på min plag og der har aldrig været noget omkring udbetaling. Selfølgelig skal der stå visse informationer på regningen fra dyrlægen ellers dækker de ikke.
    Men når det er gjordt er det så let at melde skader.
    De er billige og det er let at opgradere eller ændre sin forsikringer.
    Og så er deres ansvars forsikring genial!


Kommentér på:
Hvilken forsikring bruger I og hvorfor?

Annonce